וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אתה מרגיש? מכונית הפאר הפולניה תדאג שיהיה לך נוח

12.9.2016 / 7:55

חברת סטארט אפ מפולין עובדת על מכונית יוקרה מצוידת בחיישני "מצב רוח", מערכת הנעה חשמלית והרבה שכלולים לרווחת הנוסעים ברכב. בכורה, אולי בתערוכת ז'נבה

ורסווויה קונספט. אתר יצרן
ורסווויה קונספט/אתר יצרן

לא מעט מיזמים נועזים פרצו מממזרח אירופה בשנים האחרונות, ורובם הסתכמו דווקא במכוניות קיצון יוקרתיות. פולין למשל, חתומה על מכונית על בשם 'ארינרה' שהוצגה בתחילת השנה באנגליה עם מנוע V12 ו-650 כ"ס. אולם, כללי המשחק משתנים, תקנות זיהום האוויר לא עושות הנחות והעולם נודד לכוון חשמל ונוחות. אז מה עושים? מנסים לשלב את הכול תחת קורת גג אחת.

פרויקט חדש של חברת סטארט-אפ פולנית בשם 'ורוסוויה' מתחיל לתפוס תאוצה בשבועות האחרונים. הצוותים שעובדים על המכונית ניתחו את הצרכים באירופה, והגיעו למסקנה שמוטב לייצר מכונית 4 דלתות סדאן, מרווחת, מפוארת, בעלת הנעה חשמלית-היברידית עם סימולים פולניים מובהקים. כך יצא, שהעיצוב הסופי דומה לבתולת ים, איור שנמצא על שלט האצולה של העיר ורשה, שם הם הקימו את המטה הראשי.

בתולת הים מורשה היא מכונית שכולה נועדה למלא את משאלותיהם של נוסעיה עם "עידן חדש של פאר", כך מתארים ממציאיה. זו אמירה קצת מוזרה, מאחר ומושב הנוסע הקדמי הוסר, לטובת פתיחת המרחב ושדה הראיה קדימה אל המסכים המוקרנים בסמיכות לזגוגית הקדמית, כך שלמעשה זו מכונית ל-3 נוסעים בלבד.

אחד הרעיונות המעניינים שהוטמעו כאן, מפקח על מצב רוחו של הנהג. המערכת מבוקרת על ידי חיישנים ומצלמות שמזהים אם שוכני הרכב עייפים, עצבניים, נרגשים, עצובים או מאוכזבים, ולפי המידע שמתקבל במערכת מכל סלט הסנסורים מסביב, משתנה האווירה במכונית (תאורת אמביינט, קשיחות המושבים, המוסיקה ועוד...). יש לציין, שהונדה עובדת על משהו דומה עם שינוי אקטיבי של תגובות מערכת המתלים.

את הכוח, התאורטי בינתיים (אף אחד עוד לא בחן אותה) מקבלת מכונית הפאר פולנית ממנוע בנזין ומערכת חשמלית. הבקרה ההיברידית מספקת טווח נסיעה חשמלי של 350 ק"מ עד התרוקנות הסוללות והפעלת מנוע הבערה, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-5 שניות.

מה הלאה? הפולנים ימשיכו לעבד את הקונספט עד שירד ממסכי המחשב לכביש ואל גוף מתכת אמיתי עם גלגלים. אם וכאשר יווצר ביקוש, והתגובות תהיינה חיוביות, החברה מתכננת למכור כ-50 מכוניות מסוגה בעתיד, כאשר את הבכורה הרשמית יעשו במסגרת תערוכת ז'נבה או בפרנקפורט 2017. המחירים הם בגדר סימן שאלה, בשלב זה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully