וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרת העברת הבעלות: 73 שקלים לאופנוע, אבל 211 שקלים לרכב פרטי

דובי בן גדליהו

13.9.2016 / 10:41

עיוות אגרת העברת הבעלות מייצר למדינה עשרות מיליוני שקלים בשנה ■ העיוות הזה הביא להגשת עתירה לבג"ץ נגד משרד התחבורה ושר התחבורה

נתיבי איילון, אוגוסט 2015. מגד גוזני
נתיבי איילון, אוגוסט 2015/מגד גוזני

למרות שמיסוי הרכב מכניס לקופת האוצר עשרות מיליארדי שקלים בשנה, לא מוותרת המדינה על כל טריק קטן ועל כל תחום אפור כדי להגדיל את עוד יותר הכנסותיה. כך, למשל, גובה כיום המדינה אגרה של לא פחות מ-211 שקל על העברת בעלות של רכב פרטי. לעומת זאת על העברת בעלות של רכב דו-גלגלי, שהיא למעשה אותה פעולה עצמה שמתבצעת בתוכנה של הדואר ו/או משרד הרישוי, גובה המדינה 73 שקל בלבד.

יש להניח, שגם במחיר הזה האגרה מכסה את העלות (כזכור, כמה הקשות במחשב) כמה מונים. מכיוון בשנה מתבצעות למעלה מ-400 אלף פעולות של העברת בעלות, אפשר לחשב בקלות את ההכנסות העצומות למדינה.

העיוות הזה הביא את עורכי הדין עז אלדד ועמית שגב מירושלים להגיש בשם מרשם, בעל רכב פרטי, עתירה לבג"ץ נגד משרד התחבורה ושר התחבורה, שבה מתבקשים הנתבעים להשיב מדוע לא ייקבע כי גובה האגרה המשולמת בעת ביצוע העברת בעלות על כלי רכב יהיה זהה עבור כל סוגי הרכב ויעמוד על סך של 73 שקל.

בנימוקים לבקשה כותב העותר כי "האגרה שבתוספת לתקנות התעבורה הינה פוגענית, מפלה בין שווים וחסרת תקדים בהיקפה... לראשונה בתולדות החקיקה הישראלית עוגנה בדיו אפליה 'חוקית' הפוגעת בבעלי רכב מנועי רק בשל העובדה שלרכבם יותר משני גלגלים ומבלי שתהיה הצדקה עניינית לכך". העותר טוען כי פנה בנושא מספר פעמים למשרד התחבורה, אולם המשרד לא הגיב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully