וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תוגבל הטבת המס לכלי רכב היברידיים נטענים

דובי בן גדליהו

14.9.2016 / 11:41

רשות המסים בוחנת הגבלה של ההטבה ■ בעוד אזרחים רבים מתקשים לגמור את החודש, זורמים לישראל רכבי ספורט מסוג ב.מ.וו I8, רכבי שטח ומכוניות פאר

אתגר נהיגת קרח של ב.מ.וו i8. קובי ליאני
ב.מ.וו i8/קובי ליאני

רשות המסים בוחנת להגביל את הטבת המס לכלי רכב היברידיים נטענים ולהציב את רף המחיר של כלי הרכב הזכאים לה עד 300 אלף שקל, החל מינואר 2017.

כלי רכב היברידיים נטענים ("פלאג-אין") מצוידים במנועים מקובלים לצד מנוע חשמלי וסוללה גדולה, שאותה ניתן לטעון גם מרשת החשמל הביתית. רובם מסוגלים לנוע כמה עשרות קילומטרים על חשמל בלבד עם זיהום אפסי, אולם בהיעדר טעינה הם יכולים לנוע על גם כוחו של המנוע הרגיל בלבד.

במסגרת "המיסוי הירוק" זוכים כיום כל כלי הרכב מסוג זה, שנפח מנועם עד 2 ליטר, להטבה משמעותית במס הקנייה - 20% בלבד במקום כ-83%, וזאת ללא הגבלה של מחיר הרכב.

כתוצאה מכך החלו להגיע לישראל בחודשים האחרונים רכבי יוקרה רבים עם הנעה היברידית נטענת, בטווח המחיר של חצי מיליון ועד 800 אלף שקל. בין השאר הגיעו לישראל ביבוא אישי רכבי ספורט רבים מסוג ב.מ.וו I8, רכבי כביש שטח ומכוניות פאר, שרובם יכולים לנוע על בנזין או על חשמל. הגבלת המחיר על ההטבה עשויה לייקר את מחירם בעשרות ואף במאות אלפי שקלים.

מספר יבואני רכב, ובהם יבואני מרצדס וב.מ.וו, תכננו להתחיל בחודשים הקרובים יבוא סדיר של כלי רכב כאלה, אולם כעת הם הקפיאו את התהליך בהמתנה להחלטת רשות המסים.

בענף אומרים כי אם הרשות אכן תחליט להציב תקרת מחיר להטבת המס על רכבי "פלאג-אין", היא תעקר למעשה את ההטבה מתוכן, וזאת מכיוון שמדובר בטכנולוגיית ינוקא שהיא יקרה מטבעה ולפיכך מתמקדת כרגע ברכבי יוקרה. לדבריהם, האלטרנטיבה לרכישת כלי רכב כאלה תהיה רכישת כלי רכב רגילים עם זיהום גדול פי כמה.

בענף הרכב מעריכים כי אם הרשות אכן תחליט להגביל את ההטבה, היא תפרסם את החלטתה קרוב לסוף השנה, כדי למנוע גל של יבוא אישי של כלי רכב כאלה שייהנו מהטבת המס לפני ינואר.

מרשות המסים נמסר בתגובה כי "הנושא נבחן כיום, אולם טרם התקבלה החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully