וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי: 5,000 ק"מ ושדרוגים לדוקאטי סקרמבלר

20.9.2016 / 7:50

בחודש השלישי עם הסקרמבלר 400 של דוקאטי, צברנו 5,000 ק"מ רכיבה ושדרגנו את הבולם האחורי לאוהלינס, התקנו תיקי צד שמשפרים את השימושיות והחלפנו את המראות, סתם כי בא לנו

צילומים: רונן טופלברג, קובי ליאני

מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2 400 סמ"ק. רונן טופלברג
מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2 400 סמ"ק/רונן טופלברג

שלושה חודשים חלפו מאז יצאנו לדרך עם הסקרמבלר Sixty2, האופנוע הבסיסי שפותח את ההיצע של דוקאטי בישראל ובעולם כולו. אחרי זמן כה רב ועם צבירה כללית של 5,000 קילומטרים, אפשר לומר שההיכרות בנינו עמוקה מאוד. בתוך העיר הוא יותר מחי, הוא משגשג. ההיגוי שלו מאפשר לו להתברג בתוך התנועה הסבוכה, משקלו הקל מאפשר לרוכב לנייד אותו בכול פוזיציה ולצאת מכל חניה והמנוע הנמרץ שלו שקיבל בחודש הקודם חיזוק בדמות אגזוז של טרמיניוני ומחשב ניהול מנוע מעודכן, הופכים את הרכיבה לחוויה קולית מדליקה.

מאחר ואנחנו משתמשים בסקרמבלר באופן יומיומי, בעיקר לצורכי עבודה, דפדנו בקטלוג המקורי כדי למצוא אילו פריטים יכולים לשפר את השימוש בו. אז אחרי מושב הקומפורט ששמנו בחודש הראשון, בחודש השלישי הזמנו סט תיקי צד שמגיע גם עם תושבות ייעודיות. שני תיקים אלה מגיעים בגדלים שונים (אחד קטן ואחד גדול), בעלי מבנה רך והם אטומים למים. המחיר הוא 2,352 שקל לכל החבילה, כולל מע"מ והתקנה. מבחינת השימוש בהם, אנחנו יכולים לומר שמדובר בתוספת מצוינת שחסכה מאיתנו את הרכיבה המציקה עם התיק על הגב. יתרונם של תיקים אלה שהם פריקים ויכולים לשמש כתיקי צד, עם רצועות נשיאה שמגיעות עמם. בנוסף לכך, הם לא מרחיבים את האופנוע יתר על המידה ובטח שלא מעבר לגבולות רגלי הרוכב או הכידון ולכן לא פוגמים בכושר ההשתחלות בעיר.

אולם כמו שהם קלים להתקנה, ככה הם קלים להסרה, גם זדונית, לשם גניבתם וכן מאחר והם לא ננעלים בשום אופן, הם לא מסוגלים למנוע מגנבים להגיע לתכולתם. כבר ביום הראשון להתקנה, כשחזרנו אל האופנוע שחנה בצמוד למערכת וואלה!, מצאנו את התיק הגדול פתוח. מאז, אנחנו מקפידים לפרק ולהעלות את התיקים עמנו אל המשרד ולהתקינם בטרם חוזרים לרכיבה אם יש בהם צורך.

מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2 400 סמ"ק. רונן טופלברג
מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2 400 סמ"ק/רונן טופלברג

השדרוג הכי משמעותי עד כה

החודש החלטנו להתקין בסקרמבלר הבסיסי גם בולם זעזועים איכותי של אוהלינס. ליגל, היבואנית של דוקאטי לישראל, הנה גם היבואנית הרשמית של מותג הבולמים השבדי ומחירו של בולם זה עומד על 2,852 שקל כולל מע"מ והתקנה. מלאכת ההתקנה פשוטה וקלה למדי, שכן הבולם המקורי נמצא בצדו השמאלי של האופנוע, נגיש לעבודה ולא מצריך כלים מיוחדים להחלפה.

זה לא שהמתלים המקוריים של הסקרבלר רעים, כמו שהם בסיסיים ומתאימים לשימוש עירוני שפוי, עם קצוות ברורים כשמנסים לקחת את האופנוע הזה למחוזות ספורטיביים. אולם השינוי משמעותי ומורגש מיד בהתחלת הרכיבה. בולם האוהלינס מתמודד טוב באופן מחושי עם שיבושים, מרסן טוב יותר את האופנוע תחת עומסי בלימה ופניה וגם מעביר תחושה טובה יותר מהגלגל האחורי.

וודאי תשאלו איך שינוי כה פשוט וגם לא יקר עושה הבדל כל כך גדול. כדי לתת תשובה לכך, נקביל את השינוי לעולם הרמקולים. מפגש עם מהמורות מתורגם לתדרים - זעזועים גדולים מתורגמים לתדרים נמוכים (בס) ומנגד, זעזועים מהירים וקטנים מקבילים לתחום הצלילים הגבוה והמהיר. הבולם החלופי של אוהלינס מצליח לטפל בטווח רחב יותר של תדרים מאשר הבולם המקורי, כלומר לטפל טוב יותר במהמורות מכל מני גדלים ועוצמות והוא גם מצליח לייצר הפרדה טובה יותר בין הזעזועים השונים. בדיוק כמו שרמקול איכותי במערכת השמע מסוגל לטפל בטווח צלילים (תדרים) רחב יותר וגם לייצר הפרדת צלילים טובה יותר. ההפרדה הזו ושיפור היכולת, יוצרות שדרוג ממשי בתחושה ובתגובה של האופנוע לתוואי הדרך המשתנה. נוחות הרכיבה השתפרה וגם התחושות שעוברות כעת אל הרוכב מהגלגל האחורי נעשו ברורות יותר.

את השינוי השלישי, עשינו סתם כי התחשק לנו. החלפנו את המראות העגולות המקוריות של הסקרמבלר באחרות של LSL (קלאבמן). הם אמנם זהות בצורתן ובמיקומן, אבל הן מעט קטנות יותר ולכן פחות מגושמות והן גם מוגנות יותר מפני סנוור מאחור בזמן רכיבה בלילה. מחירן, 1,300 שקל כולל מע"מ והתקנה.

מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2 400 סמ"ק. רונן טופלברג
מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2 400 סמ"ק/רונן טופלברג

ממצאים עד כה

תנוחת רכיבה: הישיבה על הסקרמבלר Sixty2 זקופה לגמרי. הכידון גבוה ורחב, המושב ארוך וגובהו בינוני והרגליות ממקמות את הרגליים מתחת לגוף. התנוחה הזו מצוינת לרכיבה עירונית, שכן מציבה את הרוכב בפוזיציה גבוהה ושלטת מעל לגובה המכוניות. ברכיבה בינעירונית, הישיבה הזקופה מעט מכבידה בשל העדר מיגון רוח.

נוחות רכיבה: המתלים של הסקרמבלר הקטן מכוילים על הצד הרך של הסקלה ויחד עם חישוק קדמי בקטור 18 אינץ', הם יוצרים נוחות רכיבה טובה מאוד. שיבושים קלים כלל לא מורגשים ורק שיבושים קשים מצליחים לעורר זעזוע באופנוע. למרות הרכות, הסקרמבלר יציב מאוד, מאפשר רכיבה מהירה גם בפניות ואחיזת הכביש של צמיגי הפירלי טריאל טובה מאוד. בחודש השלישי התקנו בולם זעזועים אחורי של אוהלינס והשיפור מוחשי מאוד בכל הקשור לנוחות (ספיגת מהמורות) והתנהגות הכביש משום שבולם זה מחסל את הנדנודים שהופיעו עם הבולם המקורי ברכיבה תובענית וספורטיבית.

בלמים: הבלמים שמותקנים על הסקרמבלר Sixty2 פשוטים יחסית בקונפיגורציה שלהם - דיסק יחיד מלפנים ויחיד מאחור, אבל בלמי הברמבו הללו מייצרים כוח עצירה טוב שהולם מאוד את ביצועי האופנוע. מעולם לא נתקלנו בדעיכה בכוח הבלימה, גם תחת עומס משמעותי וגילינו שגם לא צריך ידיים חזקות כדי לתפעל את המנופים. תוספת חשובה כאן לבטיחות היא מערכת ABS שמונעת כל סיכוי לנעילת גלגלים לא רצויה בבלימות חירום.

מנוע: לא רק בזכות הספק של 41 כ"ס ו-3.5 קג"מ, אופי הפעולה של מנוע הסקרמבלר הקטן הוא שעושה את כל ההבדל ביצירת האופי של הרכיבה. התפוקה ליניארית לגמרי, ללא בעיטות כוח מפתיעות והכל זורם אל הגלגל האחורי בדיוק שמצפים ממנו. המנוע פועם בקלילות גם בסל"ד נמוך, אבל ההתעוררות משמעותית מתרחשת מעל ל-6,000 סל"ד ועד לכמעט 10,000 סל"ד. הצלילים אינם רועשים בשום אופן ובתוך העיר, לגמישות הזו יש משמעות גדולה. מחוץ לעיר, כמו כל אופנוע קטן נפח, המנוע מתאמץ מעט, את עדיין ניתן לראות 160 קמ"ש בלוח המחוונים. לאחר שדרוג מערכת הפליטה, רצועת הכוח התרחבה גם אל מתחת ל-5,000 סל"ד וכמובן גם צלילי הפליטה השתפרו בהתאם.

תיבת הילוכים: ששת ההילוכים עובדים מצוין. העברת ההילוכים מדויקת וגם התחושה טובה. המצמד קליל ומדויק, קל למצוא את הניוטרל ויחסי ההעברה מעט קצרים. 100 קמ"ש מסובבים את המנוע ב-6,000 סל"ד בהילוך שישי.

התנהגות כביש: הסלחנות והידידותיות של הסקרמבלר הקטן מתבטאת גם באופן שבו הוא נע על הכביש ובשביל. בנגוד לאופנועים זולים אחרים, רף היכולות די גבוה והתחושה שעוברת לידיים בטוחה ובוטחת. הוא קל מאוד בתנועה עירונית צפופה, יש לו זווית צידוד גדולה בכידון, האחיזה בכביש גבוהה וגם מרכז הכובד הנמוך תורם לתחושת הביטחון והיציבות. זהו לא אופנוע ספורט, אבל הוא מסוגל לשמור על קצב מהיר גם בכבישים מפותלים.

תחזוקה ואמינות: בחודש הראשון ביצענו בו טיפול סוף הרצה בלבד שכלל בדיקה כללית, החלפת שמן מנוע ומסנן שמן בעלות של 654 שקל. לא נרשמו תקלות בשלב זה. בחודש השני, הסיבה היחידה לביקור במוסך (האמת שיכולנו לסדר גם לבד... אבל בכל זאת) היה לשם חיזוק ההברגה של המראה השמאלית שהשתחררה מעט.


שאר החודשים במבחן הארוך טווח

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully