וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה בשטח: וולוו חשפה את V90 קרוס קאנטרי

19.9.2016 / 7:26

וולוו מחזקת את ה-S90 עם גרסת קרוס קאנטרי קשוחה, מפוארת ושימושית שתירש את מקומה של XC70 המזדקנת

אתר יצרן

מעט אחרי שהשיקה את ה-V90, גרסת הסטיישן של מכונית הסאלון S90 החדשה (שעתידה לנחות בישראל בחודש הבא), הציגה היצרנית השוודית את ה-V90 'קרוס-קאנטרי', גרסת הפנאי היוקרתית שיורשת את מקומה של ה-XC70 שנמצאת בשירות וולוו קרוב ל-20 שנה.

הקרוס קאנטרי החדשה סוגרת פרק באסטרטגיה הנוכחית של וולוו שהחל עם ה-XC90 החדש ב-2015. כמו כל גרסאות השטח המהודרות של הנורדים, גם הקרוס קאנטרי משתמשת בנוסחה המוכרת של הגבהת גחון הרכב, שימוש במערכת שטח מתקדמת יותר, בקרת מתלים מכוילת לטיפול בסלילה גרועה ושבילים עקלקלים, מיגונים לחלקיה העדינים, וכמה תוספות קוסמטיות.

הגישה ל-V90 קרוס קאנטרי אינה שונה בהרבה מזו שאמצו השוודים לפני עשרות שנים כשהחלו להניח פלטפורמות כמה סניטמטרים מעל הקרקע; וולוו גוזלת חלק ניכר ממכירות דגמי ה-SUV ורכבי הפנאי המשפחתיים באמריקה, ועל כן ביצעה ניסויים מפרכים על ה-V90 קרוס קאנטרי לאורך מאות אלפי קילומטרים שהחלו בשוודיה הקפואה, והסתיימו באריזונה המטגנת. לא שהטמפרטורות הקיצוניות מפרות את השלווה בתא הנוסעים המבודד שעוטף את 5 היושבים ומגונן עליהם עם שלל בקרות בטיחות אקטיביות.

המנוע העיקרי של ה-V90 קרוס קאנטרי יהיה ה-T6 העוצמתי עם הגדשת טורבו והגדשת על. הוא מייצר קרוב ל-320 כ"ס ו-40 קג"מ ב-2,200 סל"ד, מחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, והנעה כפולה AWD עם חלוקת כוח בין הסרנים. הגבהת הגחון מסתכמת ב-5 סנטימטרים ביחס ל-V90, מה שמבטיח טיפוס קל על מדרכות או שיטוט קל במסלול מיוער.

"תכנון של דגם קרוס קאנטרי אינו תרגיל בעיצוב", אומר תומאס אינגלת', סגן נשיא פיתוח בוולוו העולמית. "זו גם לא מתיחת פנים פלסטית, אלא תכנית מורכבת שמבוססת על יכולות אמיתיות של הרכב".

ה-V90 קרוס קאנטרי תמכר בארה"ב במחיר התחלתי של 55 אלף דולר. לארץ היא תגיע בשנת 2017.

עוד בוואלה! רכב:
וולוו מציגה את המשאית המהירה בעולם
וולוו XC90 הייבריד החדש במבחן מחשמל

וולוו V90 קרוס קאנטרי. אתר יצרן
וולוו V90 קרוס קאנטרי/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully