וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרק מעופף: פולקסווגן חיפושית קובעת שיא מהירות

21.9.2016 / 11:18

פולקסווגן שלחה את החיפושית למדבריות המלח ביוטה כדי לקבוע שיא מהירות חדש למכונית האייקונית. המנוע, לא בידיוק סטנדרטי

פולקסווגן חיפושית שיא מהירות ביוטה. פולקסווגן, אתר יצרן
פולקסווגן חיפושית LSR. שיא מהירות, אבל בעיקר מפגן טכנולוגי/אתר יצרן, פולקסווגן

במסגרת פסטיבל "עולם המהירות" שנערך בתחילת ספטמבר במדבריות המלח של יוטה, קבעה פולקסווגן שיא מהירות לחיפושית החדשה ("ניו-ביטל"). המטרה לפי מפתחי המכונית, הייתה להעפיל למהירות גבוהה מ-300 קמ"ש על פני מרחק נסיעה של מייל אחד (1.6 קילומטרים).

כדי לקבוע שיא מהירות חדש, פולקסווגן נעזרה בסדנת THR לכייל את גרסת ה-R של החיפושית בכבדות; מנוע ה-2.0 ל' טורבו TSI עבר שינויים חריגים בקרביו, שכללו הגדלת מגדש הטורבו, החלפת בוכנות, גלי זיזים ושיפורים בראשי הצילינדרים. התוצאה, היא מנוע שסוחט 550 כ"ס ו-59 קג"מ. פולקסווגן דאגו לטפל גם במרכב והשלדה, ולכן הותאמו צמיגים מיוחדים לנסיעה על משטחי מלח, הנמכה של הבולמים ושינוי בכיול הקפיצים, דפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת בלימה משופרת ושני מצנחי האטה שמשוגרים מאחוריה כדי לגרום להאטה מבוקרת.

הנהג, פרסטון לרנר, אחד מעורכי הירחון 'אוטומוביל' בארה"ב, גויס כדי לקחת את המכונית למהירותה המרבית, אבל לא לפני שהחברה עטפה אותו בכלוב הגנה תקני של ה-FIA, רתמת מירוץ 5 נקודות במושב הנהג ומערכת כיבוי אש, על כל צרה שלא תבוא.

פרסטון דחק את החיפושית LSR , ראשי תיבות ל-Land Speed Record לגבולותיה, וקבע שיא מהירות של 328.195 קמ"ש. קוריוז או לא, תמיד נחמד לראות את החיפושית בלבוש לא שגרתי ובזירה רחוקה מאוד ממדרכות בתי הקפה וחניוני הקניונים.

עוד בוואלה! רכב:
ח'צקונים ב-325 קמ"ש: בן 13 שובר שיא בבוגטי ווירון
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully