וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנורה האדומה של החורף: כך תיערכו לנהיגה בעונה הקרה

29.9.2016 / 7:23

קשה לדעת בדיוק מתי יגיע היורה, אך כמו בכל שנה, הוא תמיד מגיע בזמן הלא נכון. מדוע חשוב כבר עתה להתאים את הרכב לחורף ואיך חוסכים בעלויות האחזקה. מדריך בטוח

אילוסטרציה. ShutterStock
בדקו את הרכב כבר עתה, לפני הגשם הראשון/ShutterStock

למרות שהגשם עדיין נראה כמו חלום רחוק והשמש רחוקה מלוותר, תקופת החגים היא הנורה האדומה שמתריעה על הצורך להכין את הרכב לחורף. קשה לדעת בדיוק מתי יגיע היורה, אך כמו בכל שנה, הוא תמיד מגיע בזמן הלא נכון. התוצאה: נהיגה ברכב ללא היערכות מוקדמת וסיכון על הנהג והיושבים בו.

ברוב המקרים, תידרשו לקפוץ למוסך הקרוב לביתכם ולבצע בדיקת חורף מקיפה, שבלא מעט מקרים מוצעת בחינם אבל ניתן לבצעה גם באופן עצמאי. כך או כך, לא מומלץ להזניח את העניין ומי שטרם נערך לכך, הנה כמה סעיפים שיקצרו עבורכם את המלאכה.

לחץ אוויר בצמיגים

הירידה ההדרגתית בטמפרטורה גורמת ללחץ האוויר בצמיגים לרדת באופן שמצריך את תשומת הלב. נהיגה בכבישים רטובים כאשר לחץ האוויר נמוך היא מסוכנת ועלולה לפגוע ביכולת הבלימה של הרכב. לפיכך, מדובר בבדיקת חובה תדירה כבר בתחילת החורף ומדי כמה שבועות.

ומה עם המצבר?

בדיקת המצבר ויכולת הטעינה שלו נחשבת אף היא לבדיקה חשובה, שכן סוללת הרכב נוטה לאבד מכוחה בזמן שהטמפרטורה יורדת, ודורשת הקצאת אנרגיה גדולה יותר כדי להפעיל את המנוע. לקראת החורף, ההמלצה היא להחליף את המצבר אם הוא אינו בשיא כוחו.

כמו כן, כדאי לשים לב למערכת הקירור של הרכב, שכן קורה שהרדיאטור מחליד ולהחלפת נוזל הקירור יש מטרה חשובה למנוע חלודה שעלולה להביא לסתימתו. מומלץ גם לשטוף מדי פעם את הרדיאטור מחלקיקי לכלוך ואבק שחדרו לגופו במהלך הקיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האם המגבים שלכם תקינים?

מגבים שעושים את עבודתם הם נדבך חשוב לשיפור תנאי הראות ברכב. מומלץ לרכוש מגבי חורף ייעודיים עם שכבת גומי עבה יותר לשימוש בימי גשם כבד. כמו כן, כבר עתה מומלץ לבדוק את שכבת הגומי ולוודא שאין בה קרעים או סדקים. השמש היוקדת בקיץ לא מטיבה עם מגבי באופן כללי, וכדאי לוודא שלהבי הגומי לא התייבשו. במידה וכן, יש להחליפם בהקדם.

בטחו את עצמכם

לפי כל המדדים, מספרן של תאונות הדרכים בחורף עולה כתוצאה מהראות הלקויה והכבישים הרטובים. חשוב להיות ערניים ולנהוג בזהירות ובהתאם לתנאי הדרך, על מנת להימנע מתאונות. עבור מי שצריך תמריץ נוסף לנהיגה זהירה, לראשונה בישראל, חברת AIG מציעה ביטוח רכב לנהגים זהירים כולל מחיר פוליסה, שמשוקלל בהתאם לעברם בכביש ומתמחר את מחיר הביטוח על פי מדדי נהיגה כמו מהירות, פניות חדות, בלימות ותאוצות של כל נהג באופן אישי.

מדובר בפוליסה שמתבססת על טכנולוגיה חדשנית שכוללת התקנת רכיב חכם וניטור על ידי אפליקציית Safe Drive. במילים אחרות: נהגים זהירים ישלמו פחות."

נהיגה בחורף. ShutterStock
בימי חורף מנוע הרכב עובד קשה יותר כדי לחמם את כלל מערכותיו/ShutterStock

תתחילו להתרגל: בחורף נוהגים עם טנק דלק מלא

הוא לא חייב להיות מלא עד הסוף אבל בשום אופן אל תגיעו לקו האדום. בימי חורף מנוע הרכב עובד קשה יותר כדי לחמם את כלל מערכותיו ובמקרים רבים צריכת הדלק גבוהה יותר. אין דבר יותר מתסכל מלהיתקע באמצע הכביש בלי דלק ובלי חימום.

נעים מאוד, הרכב שלכם

במיוחד אם מדובר ברכב חדש או ברכב מהשכרה. כל המידע נמצא בספר הרכב אבל כמובן שאיש לא קרא אותו מעולם, כולל אתם. לפיכך, מומלץ להכיר את מערכות הרכב, השיפורים הטכנולוגיים שהוכנסו בו, הדרך להפעילם, וכמובן מה קורה אם אחד מהשיפורים הטכנולוגיים לא פועל לפתע. אם יש לכם תהיות ושאלות, אל תהססו לפנות למוסך הרכב שלכם ולקבל שירות שעשוי להציל חיים.

נהיגה בחורף. ShutterStock
לחץ אוויר תקין בצמיגים מונע תאונות/ShutterStock

תיצמדו לסמארטפון

גם כאן, השורה האחרונה שייכת לחברת AIG. אפליקציית Safe Drive היא היחידה מסוגה בישראל ובין הראשונות בעולם, שמבוססת על טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לנטר את ביצועי הנהיגה של הנהגים, באמצעות רכיב אלקטרוני (דונגל) המותקן ברכב ומשדר נתונים בתקשורת סלולרית לחשבון האישי של הנהג.

המערכת עוקבת אחרי התרחשויות בעת נהיגה כגון האצה ובלימה, פניות וחריגות מהירות. הדו"חות מוצגים באופן גרפי נוח להבנה ונעים לעין. ניתן גם לקבל התראות לטלפון על התרחשויות נהיגה.

לסיכום, גם אם מדובר בריטואל שחוזר מדי שנה ומרביתנו מבלים חלק ניכר מחיינו על הכביש, כדאי לרענן את הנהלים כבר עתה, לפני שיהיה קר ורטוב מדי. כך ניתן יהיה לשמור על החיים וגם לחסוך בעלויות הביטוח.

וואלה! NEWS בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully