וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: דגמי 2017 החדשים של פיאג'ו

29.9.2016 / 7:59

פיאג'ו ערכה רענון וחידוש רוחבי בליין הקטנועים וכעת הם שימושיים, נעימים, איכותיים וכמובן ידידותיים יותר לסביבה. רכבנו על הבברלי 350 החדש, הווספה GTS הספורטיבית וקטנוע חדש בשם מדלי

צילום: קובי ליאני, יצרן

השקה דגמי פיאג'ו 2017. קובי ליאני
השקה דגמי פיאג'ו 2017/קובי ליאני

שוק הקטנועים מוביל את מכירות הדו-גלגלי בעולם. אלו כלי תחבורה שנקנים בזכות השימושיות והידידותיות שהם מציעים למשתמשים ופיאג'ו שחקנית בתחום הזה כבר שנים רבות. כמה רבות? הווספה למשל חגגה לא מכבר יומולדת 70 והיא לא היחידה בבית האיטלקי הוותיק.

אז אמנם עונת הרכיבה רק מתחילה אצלנו ובאירופה כבר מריחים את החורף ורואים את השלכת, קפצנו לביקור בלב של פיאג'ו, במפעל החברה בפונטדרה שבטוסקנה כדי לחוות שלושה קטנועים חדשים במשפחה: הווספה, הבברלי והמדלי. שלושת הכלים שצפויים להצעיד את היבואנית עופר אבניר בשנים הקרובות.

ווספה GTS, ספרינט ופרימוורה

השקה ווספה GTS, פרימוורה, ספרינט. אתר יצרן
השקה ווספה GTS, פרימוורה, ספרינט/אתר יצרן

ביקור יסודי במוזיאון הווספה ששוכן בצמוד למפעל של פיאג'ו מבהיר מיד את חשיבות המותג והמשפחה עבור פיאג'ו. למעשה, בשנים ההן, הכל היה מבוסס עליה והצרעה שנולד לפני שבעים שנה נהנית מנכדים, נינים וצאצאים במגוון צורות ותתי משפחות. בשנת 2017 נראה שתים מהן בישראל, כאשר אחת שייכת לגרסאות הקטנות יותר (פיזית ונפחית) תחת השם פרימוורה (אביב) וספרינט והשניה ספורטיבית יותר למראה וביצועים, ה-GTS - כולן עברו עדכון חשוב.

הווספה ספרינט והפרימוורה נותרו מתוקות למראה, נשיות ומדליקות כפי שהיו מעולם. פה ושם ליטושים נעשו להן, אבל החידוש העיקרי נמצא במנוע, כמובן. גם הווספה הוותיקה צריכה כעת לעמוד בתקן יורו 4 החדש (לכן יופסק בהדרגה יצורה של ה-PX המיתולוגית, מנועי ה-2 פעימות יקבלו הזרקה לפני שיעלמו וגורלם של מנועי ה-50 סמ"ק ברור). וכך, מנועי ה-3V (שלושה שסתומים מקוררי אוויר) יעלמו ובמקומם תגיע משפחת מנועי ה-iGET החדשה שכמובן תוכננה לעמוד בתקן יורו 4. אלה יגיעו בשני נפחים - 125 ו-150 סמ"ק, כאשר רק הראשון רלוונטי עבור השוק המקומי בזכות ההתאמה לשוק הגדול ביותר וכי גרסת ה-150 סמ"ק אינה נהנית מההנחה במיסוי של נפחי ה-125 סמ"ק. לעומת הפרימוורה, גרסת הספרינט מצוידת בחישוקי 12 אינץ' במקום 11 והשינוי מורגש קלות במעבר תכוף בישן השתיים, כמובן לטובת זו עם הגלגלים הגדולים (על כך נרחיב בהמשך).

גרסת ה-GTS היא כבר סימפוניה אחרת לגמרי. עם מנוע חדש בנפח 300 סמ"ק (ישנה גם גרסת 125 סמ"ק עבור בעלי רישיון מוגבל) שמפיק 22 כ"ס ב-7,500 סל"ד וכן 2.3 קג"מ ב-5,000 סל"ד, פיאג'ו טוענים כי זו הווספה החזקה ביותר שנבנתה מאז ומעולם. אבל היא לא רק חזקה, אלא עם צביעת אפור מט (זמינה גם בצבעים אחרים נאים לא פחות בזכות גימור המט) וגרפיקה ספורטיבית, היא נראית מצוין.

פיאג'ו הדביקו לה פנסי לד ונגיעות נכונות של כרום או ניגוד שחור, כך שהיא מצליחה למשוך המון תשומת לב ברחוב האיטלקי, שדי מורגל בווספות שמזמזמות מסביב. המנוע החדש מושך היטב, מזרז אותה קדימה בנחישות וכשצריך עזרה להתחבר לכביש, הדגמים החדשים והחזקים מצוידים בבקרת אחיזה שמחלישה את הדחף בגלגל האחורי כשמאיצים בתנאים חלקים. ABS של בוש דואג לבטיחות בזמן בלימה ושאר הרכיבים כמו המתלים הטובים והגימור הכללי המוקפד, מבדלים אותה מאוד מהסובבים אותה.

בברלי 350, בגבעות של טוסקנה

השקה פיאג'ו בברלי 350. אתר יצרן
השקה פיאג'ו בברלי 350/אתר יצרן

הבברלי היה ללהיט מכירות של פיאג'ו בשנים האחרונות. למרות השם הלא ממש סקסי, הוא הצליח להציע נוחות רכיבה גבוהה בזכות החישוקים הגדולים והתנהגות כביש טובה. גרסאותיו החזקות גם הציעו ביצועים טובים, אבל זה לא ממש עבד בשוק הישראלי. הגלגלים הגדולים טרם הצליחו לקבת תעודת כשרות מצד הרוכבים, חרף יתרונותיהם הגדולים בתחום הדינמי.

כעת מדובר בבברלי חדש לגמרי ולטעמנו הוא נראה פשוט מצוין. אופנוע ההדגמה שניתן לנו למשל, צבוע בצבע כסוף יוקרתי, המושב שלו חום ונראה מזמין מאוד ומרגע שעולים עליו, לא רוצים לרדת. עליו פתחנו את רכיבת ההתרשמות והוא הציב רף גבוה מאוד. ראשית, מנוע ה-350 החדש הוא מנוע גמיש וחזק ביחס לקטנועים והווריאטור מציג עבודה לא פחות ממצוינת בהעברת הכוח אל הגלגל האחורי. החיבור מהיר וגם חלק, כך שהכל מתרחש בעדינות, אך נחישות כשפותחים לו את המצערת.

הבברלי עבר תכנון מחדש לשלדה ולחלוקת המשקל שמשפרים מאוד את התנהגות הכביש שלו והופכים את הרכיבה עליו, גם זו המהירה לקלה ונטולת מאמץ. התכנון המחודש אפשר לאיטלקים להתגבר על הכשל הוותיק - גודלו של תא האחסון מתחת למושב בשל השימוש בחישוקי 16 אינץ'. כעת, יש שם תא גדול יותר ואולי זה מה שיסייע לרוכבי הקטנועים בישראל כן לפזול לכיוון הקטנועים בעלי הגלגלים הגדולים. גם הבברלי מצויד כסטנדרט במערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים וגם בבקרת אחיזה למניעת אבדני אחיזה בגלגל האחורי בעת תאוצה חזקה או תנאי אחיזה ירודים.

מדלי - כי צריך אחד גם באמצע

השקה פיאג'ו מדלי. אתר יצרן
השקה פיאג'ו מדלי/אתר יצרן

פריסת הדגמים של פיאג'ו, כאשר הבברלי נמצא בחוד ובבסיס נמצא הליברטי הקטן, יצרה פער שכדאי היה לגשר. אז האיטלקים התבוננו לצדדים, בעיקר על מוביל הקטגוריה בשוק המקומי (הונדה SH) והחליטו להתחרות בו עם הכלאה בין אותו בברלי לליברטי; התוצאה היא קטנוע בשם מדלי (Medley), שנראה כמעט כמו הבברלי, אבל קל ורזה כמעט כמו הליברטי. למעשה הוא כל כך דומה לבברלי, שפיאג'ו התלבטו אם להעניק לו את אותו השם, אך בסוף בחרו לבדלו ולהעמידו בזכות עצמו.

המדלי החדש הנו קטנוע עירוני רזה וזריז שמוצע באיטליה עם שני מנועי ה-iGET החדשים בנפחים של 125-150 סמ"ק. גם כאן, במידה ויגיע לישראל, המנוע הקטן מהשניים הוא הרלוונטי ביותר מאותה הסיבה שהוזכרה לעיל. המדלי מושיב את רוכבו גבוה בתחושה (80 ס"מ), מה שמקנה לרוכב ראיה מרחבית טובה בנהיגה עירונית, מעל לגגות המכוניות. המושב נוח ותומך וגם המדרס לרגליים מציע מרחב סביר למדי.

אהבנו את האיכות שהכלי החדש מקרין. זה מתחיל בעיצוב מוקפד שלא חוסך בטיפול במוקדים מסוימים, אפילו הסבל מאחור מקבל טיפול מיוחד והתוצאה היא קטנוע שנעים להביט בו. מתחת למושב הגבוה יש מקום כעת לשתי קסדות, זאת למרות השימוש בחישוקי 16 אינץ' גדולים.

החידושים לא מסתיימים כאן, שכן בנוסף למערכת ABS למניעת נעילת הגלגלים בבלימה, המדלי מצוידת במערכת לכיבוי המנוע בעצירה והדלקתו מיד עם הכוונה לחדש את הרכיבה. המנגנון האוטומטי עובד יפה (צריך להתרגל לרעיון) ועל פי פיאג'ו מסייע להביא את צריכת הדלק בעיר בגרסת ה-125 סמ"ק לכדי 47 קילומטרים לליטר. בדומה לבברלי, המדלי נעים מאוד לרכיבה, חישוקיו הגדולים ומתליו הרכים סופגים היטב את המהמורות והוא מתנהל בקלילות בין מכוניות בזכות זווית הצידוד הגדולה של הכידון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully