וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הרוכבים חוזרת: קריאה לגיוס

26.9.2016 / 11:00

למרות ההבטחות, לציבור הרוכבים נודע כי העלאת תעריפי ביטוח החובה לא בוטלה, אלא רק נדחתה ולכן מטה המאבק יוצא בקריאת גיוס רוכבים לפעולות מחאה אקטיביות

מחאת הרוכבים בנתיבי איילון. קובי ליאני
מחאת הרוכבים בנתיבי איילון/קובי ליאני

בהודעה מיוחדת שיצאה מטעם מטה המאבק בעליית תעריפי ביטוח החובה, מסתמן כי הרוכבים מתארגנים שוב למחאות ענק. רק לפני שבועות אחדים נשמו אלה אנחת רווחה כאשר שר האוצר משה כחלון הודיע כי ייקור תעריפי ביטוחי החובה לרכב ובכלל לדו-גלגלי בשיעור חד יבוטלו. אולם מפרסומים שונים עולה תמונה שונה לגמרי המצביעה על כך שהייקור לא בוטל, אלא נדחה בשנה בלבד.

זו הודעת מטה המאבק כלשונה: "עוד לא יבש הדיו על הבטחתו של שר האוצר משה כחלון להוזיל את תעריפי ביטוח החובה לכלל בעלי הרכב, והנה מתבשרים בעלי האופנועים, שכבר כיום משלמים את תעריפי הביטוח הגבוהים, ביותר בעולם שהם צפויים לחטוף בקרוב העלאה משמעותית נוספת בתעריפי הביטוח".

עוד נאמר כי "בפגישה שקיים כחלון עם מטה המאבק בתעריפי ביטוח החובה ועם מועדון האופנועים הישראלי לפני הבחירות האחרונות, הבטיח שר האוצר הוזלה של לפחות 30% בתעריפי הביטוח, אולם כעת הסתבר לכולנו שהוא לא מתכוון לעמוד בהבטחתו - אלא להיפך. לפיכך מכריז מטה המאבק על גיוס כללי של ציבור הרוכבים בישראל לקראת פעילות אקטיבית כמחאה על העלאה דרקונית ולא צודקת זאת. מטה המאבק לא מגביל את פעולותיו למישור הפרלמנטרי, ובמידת הצורך יצאו הרוכבים בהמוניהם לכבישי המדינה ולרחובות הערים הפקוקים ממילא כדי להביע בדרכים מגוונות את מחאתם כנגד המהלך המתוכנן".

במקביל פנה מטה המאבק אל שר האוצר משה כחלון בדרישה לפגישה דחופה, שמטרתה ביטול ההעלאה המתוכננת והשוואת תעריפי ביטוח החובה של מכוניות ואופנועים. "אם לא יושג מתווה מניח את הדעת מתכוונים הרוכבים לשחזר את המאבק שלהם משנת 2009- 2010 אשר היה, כזכור, הסנונית הראשונה של המחאה החברתית -כלכלית".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר יזם כמה רפורמות שמטרתן להוריד את מחירי ביטוח החובה לרכב. למשל, הפחתת התעריפים בפול, השבת כספי קרנית למבוטחים, הנחת מחיר למערכות בטיחות ועוד. המשרד בוחן בימים אלה את השפעת שינוי ריבית ההיוון. משרד האוצר פועל להמשך הפחתת מחירי ביטוח החובה לרכב".

עוד בוואלה! רכב:
כל עולם הדו גלגלי במרחק של קליק אחד
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully