וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הרכב 'פרוטון' נמצאת על הכוונת של פיג'ו, רנו וסוזוקי

28.9.2016 / 7:55

היצרניות הביעו עניין לרכוש את פרוטון המלזית לאחר שזו נקלעה לחובות כלכליים כבדים בשנים האחרונות. האטרקציה - מפעלי הייצור הענקיים

מכוניות פרוטון. אתר יצרן
פרוטון מלזיה. מכוניות נחותות/אתר יצרן

קונצרן פיג'ו-סיטרואן, רנו וסוזוקי הגישו הצעות לרכוש את חברת הרכב פרוטון המלזית, כך על פי סוכנויות הידיעות בקואלה למפור. זאת, בשעה שבעלי המותג מנהלים מגעים בכמה זירות, במטרה למכור נתח גדול מהיצרנית, שבעבר נחשבה לסמל הגדול ביותר להתפתחותה התעשיתית של מלזיה.

בעלי הבית של פרוטון, חברת DRB-Hicom, דנו בשנים האחרונות עם קומץ רוכשים פוטנציאלים למכירת המותג או חלקים ממנו, בעקבות ירידה דרסטית במכירות נוכח איכויות ייצור נמוכות ומכוניות נחותות ברמתן מול מתחרים עממיים. הממשלה נחלצה לעזרת פרוטון באפריל האחרון עם חבילת סיוע בגובה 368 מיליון דולר, אולם הורתה לה למצוא שותפה אסטרטגית שתייצב את מאזניה.

מקורבים לפרוטון אמרו שהחברה שגרה הצעות ל-20 חברות, בהן כאמור פיג'ו-סיטרואן שהגיבה רשמית לפרסום ודיווחה שהיא אכן מנהלת מגעים עם בכירי פרוטון. סוזוקי ורנו, טרם הגיבו להתפתחויות. יש לציין, כי ב-2007 פנו ג'נרל מוטורס ופולקסווגן לפרוטון עם תכנית כלכלית, אך הממשלה המלזית סרבה למכור נתח מניות מהחברה לגורמים "זרים" לדבריהם.

למרות שמעמדה של פרוטון נחלש, והונה צומצם משמעותית, יצרניות הרכב שנקשרות לדיווח עמלות לנסח עסקה בה יוכלו להשתמש במפעלי הייצור הענקיים של פרוטון, שמסוגלים לעמוד בהיקף ייצור של 400 אלף מכוניות בשנה (על אף שפרוטון מכרה רק 102 אלף מכוניות אשתקד). עוד דווח, כי פיגו'-סיטרואן רואה בכך הזדמנות להגדיל את רווחיה בשווקי מזרח אסיה.

פרוטון נוסדה ב-1983 בתקופת כהונתו של ראש הממשלה מהטיר מוחמד, שרבים רואים בו היוזם להתנעת תעשיית הרכב במדינה. בימי התהילה שלה, פרוטון החזיקה בנתח של 74% מכלל מכירות הרכב במלזיה (עד 1994) על ידי מיתוג מחדש של כלי רכב שהגיעו משווקים חיצוניים (רוב הדגמים היו מבוססים על מיצובישי לנסר). בשנים שלאחר מכן, במיוחד בהתקרבות שנת 2000, פרוטון דעכה טכנולוגית וכיום עומד נתח המכירות שלה במלזיה על 15% בלבד.

עוד בוואלה! רכב:
מיצובישי כבר מתכננת את האאוטלנדר הבא
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully