וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המיסים: עליה חדה בהתקנת מערכות בטיחות אקטיביות בכלי רכב

9.10.2016 / 10:52

ב-4 השנים האחרונות חלה צמיחה משמעותית בהמצאותן של מערכות בטיחות המתריעות בפני תאונות דרכים במכוניות. גם ציי הליסינג בוחרים לעובדיהם מכוניות בטיחותיות יותר מבעבר

מכוניות. ShutterStock
מכוניות/ShutterStock

על פי דוח רשות המיסים שהתפרסם בשבוע שעבר הסוקר את המגמות בענף הרכב בשנת 2015, עולה כי במהלך 4 השנים האחרונות חל זינוק חד בהתקנת מערכות בטיחות אקטיביות ברכב המונעות תאונות דרכים. מפילוח הנתונים, נמצא כי בין השנים 2012-2016 חל גידול הדרגתי בהמצאותן וכי במהלך שנת 2015, דווח על צמיחה דרמטית בהחדרת בקרות אקטיביות חכמות, בהן בקרת סטיה מנתיב, מערכת לניטור מרחק מלפנים ("קדם תאונה") וזיהוי הולכי רגל באמצעות חיישנים ומערכות רדאר. על פי דו"ח הרשות, חלק ניכר מכך נזקף לזכותם של מתקינים מקומיים, וכי בשנת 2016 נמשכת מגמה זו.

בולט עוד יותר, הנתון המצביע כי צומצמו הפערים בין אבזור הבטיחות שבוחר הרוכש הפרטי לבין זה שמקבל רכב ממקום עבודתו; אם ב-2012 רוב המערכות המתריעות בפני תאונות דרכים היו בקרבם של רוכשי הרכב הפרטי, הרי שכיום המצב שונה מהותית; הדו"ח מורה כי מנהלי ציי הליסינג נוטים לרכוש מכוניות בעלי אבזור בטיחותי מתקדם ככל הניתן, הן במטרה לשמור על הרכב מפני נזקים אך גם בזכות התרומה שלהן בהפחתת תאונות הדרכים.

מערכות הבטיחות האקטיביות הופכות כיום יותר ויותר נפוצות; גם בדגמים בסיסיים שמחירם מתחת ל-80 אלף שקלים ניתן לקבל מערכות המתריעות בפני תאונות דרכים כחלק אינטגרלי מהחבילה המוצעת. יש לציין עם זאת, כי רובן מתכוננות למנוע תאונות במהירות יחסית נמוכה בגודש הפקקים, וכי בקרות הבטיחות המשוכללות נמצאות בעיקר בדגמי יוקרה. בתוך כך, מחקר שביצעה חברת "רון בינה אקטוארית בע"מ" בהזמנת המפקח על הביטוח, העלה כי קיימת השפעה חיובית ברמה של עשרות אחוזים בהורדת כמות התאונות במכוניות בהן הותקנה מערכת בטיחות המתריעה בפני התנגשות. המלצתם למפקח על הביטוח היא להפחית את תעריפי הפוליסות בהתאם ליעילותן של מערכות אלה.

ברשות המיסים מוסיפים, כי בתחום של מכוניות שהוגדרו "אבדן גמור" (טוטאל לוס), ניכרת השפעה גדולה של בקרות בטיחות המונעות התנגשות. כפי שניתן לראות בתרשימים, בקרות מסוג ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית במצב חירום, מקטינות את הסיכון להיות מעורב בתאונות דרכים שמביאות את הרכב למצב של אבדן גמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully