וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד רוצה אופניים חשמליים? בוא ללמוד עד כמה זה מסוכן

30.10.2016 / 7:26

וואלה! רכב מזמין אתכם, ההורים והילדים לקחת חלק בסדנת חינוך מיוחדת בהנחית מומחים, המוקדשת לסכנות הכרוכות ברכיבה על אופניים חשמליים בגילאים צעירים. המקום מוגבל ל-20 משתתפים, ללא תשלום

תקנות האופניים החשמליים נכנסו לתוקף - אך הנערים ממשיכים לנסוע: "אין אכיפה". ניב אהרונסון
תקנות האופניים החשמליים נכנסו לתוקף - אך הנערים ממשיכים לנסוע: "אין אכיפה"/ניב אהרונסון

במהלך השנה האחרונה סיקרנו את הסיכון שנשקף לשלום הנערים והנערות שרוכבים על אופניים חשמליים. מלבד המודעות הגוברת בקרב ההורים לסכנה שכרוכה בכך, רבים מהם חשים חוסר אונים בשל התרחבות התופעה. הם מבינים היטב כי חוסר הניסיון של ילדם בהשתלבות בתנועה לצד "רוח השטות של בני הנוער", עלולים בקלות להוביל לאסון.

הסטטיסטיקה מלמדת שכל ילד חמישי ששוכב במחלקת ילדים ונוער בבית החולים לוינשטיין הגיע לשם לאחר שהיה מעורב בתאונה בה רכב על אופניים חשמליים. הנתונים המטרידים הביאו אותנו ליזום שיתוף פעולה עם בית החולים במסגרתו תערך באופן ניסיוני סדנא אליה מוזמנים הורים עם ילדיהם שרוכבים על אופניים חשמליים, במטרה לאפשר לילדים להיחשף לתוצאות החמורות של רכיבה לא זהירה.

החלק הראשון של הסדנא יועבר ע"י ד"ר שרון שקלאי, מנהלת מחלקת שיקום ילדים ונוער בבית החולים לווינשטיין שתסביר לנערים על פגיעותו של גוף האדם ועל האופן בו תאונה במהירות נמוכה יכולה בשניה אחת לשנות את חייהם של הילדים מן הקצה אל הקצה.

חלקה השני של הסדנא, יוקדש לשיחה עם אחד מהנערים ששוקמו במחלקה לאחר חבלה מאופניים חשמליים שיספר מהזוית האישית על הליך השיקום והשלכותיו על התפקוד הנוכחי וחייו העתידיים. חלקה השלישי יועבר על ידי כפיר לוין (מדריך בבית ספר לרכיבה "פרוריידינג"), מבכירי המורים בארץ ברכיבה על דו גלגלי, במסגרתה ינתנו לילדים מספר עצות מצילות חיים: כיצד לבלום נכון, כיצד לתכנן את הנסיעה ובעיקר כיצד להמנע מתאונה ע"י התאמה של מהירות הרכיבה לתנאי הדרך ולמכלול הסיכונים שקיימים בה.

חלקה הרביעי של הסדנא יועבר ע"י עורך הדין אסף ורשה, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין שיבהיר להורים ולילדים גם יחד את ההשלכות החמורות של גרימת נזק במהלך רכיבה וכיצד החלטה פזיזה אחת של הנער, יכולה לסבך את חייו וחיי הוריו בתביעות כספיות בסכומים גבוהים ביותר.

הסדנא מיועדת ל- 20 הורים וילדים ואינה כרוכה בתשלום. היא תתקיים במהלך חודש נובמבר בבית החולים לוינשטיין ותמשך כשעה וחצי. להרשמה: יש לשלוח דוא"ל לכתובת הבאה בצירוף שם ושם הילד ומספר טלפון להתקשרות. wallasadna@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully