וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג רוכשת את "הרמן" תמורת כ-8 מיליארד דולר

דובי בן גדליהו

14.11.2016 / 12:43

רכישת ספקית האלקטרוניקה לרכב תהפוך את סמסונג לשחקנית מרכזית בשוק העתידי של רכב אוטונומי חכם

מכונית אוטונומית. ShutterStock
מכונית אוטונומית/ShutterStock

עוד עסקת ענף בעולם "הרכב החכם". קונצרן סמסונג הקוריאני הודיע הבוקר (ב') על רכישת יצרנית האלקטרוניקה החכמה לרכב "הרמן" תמורת כ-112 דולר למניה, שמשקפים לחברה שווי של 8 מיליארד דולר.

החברה הודיעה כי "כאשר תיסגר העסקה, היא תעניק לסמסונג נוכחות מידית בשוק הצומח במהירות של אלקטרוניקה מקושרת, במיוחד אלקטרוניקה לרכב, תחום זה מהווה קדימות אסטרטגית של סמסונג וצפוי לצמוח להיקף של 100 מיליארד דולר בשנה עד 2025".

הרמן היא תאגיד גלובאלי, שמוצריו מותקנים בכ-30 מיליון כלי רכב ברחבי העולם. היקף מכירות השנתי נאמד בכ-7 מיליארד דולר והוא מעסיק כ-12 אלף עובדים.

להרמן יש היסטוריה של רכישת חברות בישראל. ב-2005 רכשה החברה את "רד בנד" הישראלית תמורת כ-200 מיליון דולר והשנה רכשה את חברת הסטארט-אפ "פאואר סק", שפועלת בתחום פיתוח מערכת סייבר-סקיוריטי לרכב. היקף העסקה מוערך בכ-70 מיליון דולר.

בענף הרכב מעריכים כי העסקה עתידה להפוך את סמסונג לאחת המתחרות העולמיות החזקות בתחום פיתוח המערכות לרכב אוטונומי מקושר, הן כספקית משנה לתעשיית הרכב והן, אולי, גם כיצרנית עצמאית של רכב חכם. סמסונג מכרה את אופרציית הרכב הכושלת שלה לרנו בעשור הקודם אולם עשויה לבצע "קאמבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully