וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע האוצר לא מממן התקנת מערכות בטיחות במשאיות?

21.11.2016 / 7:51

במועצת המובילים דורשים להפחית את פרמיית הביטוח נוכח תרומתן של מערכות התרעה בפני התנגשות, ומוחים על ההחלטה שלא לממן התקנתן במשאיות ורכבי משא

תאונה בין שתי משאיות בכביש 4 לכיוון דרום סמוך לכניסה הצפונית לאשדוד. 29 בספטמבר 2016. דור פרידמן תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
תאונה בין שתי משאיות בכביש 4 לכיוון דרום סמוך לכניסה הצפונית לאשדוד. 29 בספטמבר 2016/מד"א, דור פרידמן תיעוד מבצעי מד"א

מחלוקת בין מועצת המובילים למשרד האוצר ומשרד התחבורה. במועצה דורשים להוזיל את פרמיית ביטוח החובה והמקיף במשאיות ורכבי משא בהם מותקנות מערכות התרעה בפני התנגשות. לטענתם, המצאותה של המערכת תקטין את מעורבות המשאיות בתאונות דרכים, ולכן יש להוריד את תעריפי הפרמיה בהתאם. ביולי האחרון, הוגשה עתירה לבית הדין לעניינים מנהליים בעניין זה באמצעות התאחדות התעשיינים וארגון חברות ההסעה.

לדברי דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים: "אנו בעד בטיחות ומערכות תומכות בנהג ובעד טכנולוגיה וחדשנות בתחום בכדי להגביר את הבטיחות עד כמה שניתן, אולם אנו מסתייגים מאופן תהליך קבלת ההחלטות שהתקבל במשרד התחבורה בהקשר לתקנה שמחייבת החל מ 1.11 התקנת מערכת מוביליי, כיוון שלא התקיימה עבודת מטה משותפת למועצת המובילים, והתקנה הונחתה באופן שלוקה בחסר."

אחת הבעיות האקוטיות בהסדרת התקנת המערכות נוגע לתקצוב שמגיע ממשרדי הממשלה. משרד התחבורה הקציב כ-180 מיליון שקלים להתקנתן בתחבורה הציבורית בצורה מסובסדת, אולם חברות המשאיות ומפעילי רכבי המשא הכבד יאלצו לשאת את הנטל בעצמם בהיקף של 140 מיליון שקלים.

במועצה מגבשים בימים אלו עתירה שתוגש לבג"צ במסגרתה טוענים להפליה בין רכבי משא כבד לתחבורה הציבורית. עוד אומרים במועצה, כי "מטה המועצה מקיים מגעים בנושא זה, עם חברות ביטוח בארץ וחברות בינלאומיות בחו"ל - שמגלות עניין בישראל".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully