וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי חשפה את מכונית הראלי העולמית - i20 WRC

1.12.2016 / 13:55

ה-i20 טורבו קופה מצוידת במנוע מתוגבר לעומת קודמתה ותיקח חלק ב-13 סיבובים השנה בסבב הראלי העולמי. "אנחנו נכנסים לעידן חדש בספורט המוטורי"

קבוצת 'יונדאי מוטורספורט' חשפה באירוע חגיגי שנערך על מסלול מונזה באיטליה את ה-i20 קופה WRC, מכונית הראלי העולמית שלה שתיקח חלק באליפות העולם שתפתח בחודש הבא. זוהי המכונית השלישית של יונדאי באליפות העולם בראלי, אחרי שחנכה לפני מספר שנים את ה-i20, את ה-i20 המחודשת, וכעת ה-i20 קופה החדשה. בעונתה הרביעית, יונדאי מקווה להגיע להישגים משמעותיים יותר מהשנה הקודמת, בה זכתה ב-2 מירוצים, סיימה 10 פעמים על הפודיום ודורגה במקום השני באליפות היצרנים.

ה-FIA הכניס השנה מספר שינויים בתקנות ה-WRC, רובם נוגעים למבנה האירודינמי של המכוניות והעברת הכוח (דפרנציאל מרכזי בין היתר), אבל סעיף נוסף מאפשר להשוות את העוצמה של מנוע ה-1.6 ל' טורבו לגרסאות התיור התחרותיות (WTCC), ולכן יונדאי הפנתה את הצוותים לטפל בטכנולוגיה, והעלתה את ההספק שבקרביה מ-300 ל-380 כ"ס וכן הפחיתה ממשקלה כמה עשרות קילוגרמים.

אין שינוי במצבת הנהגים השנה, כשבחוד דניאל סורדו, הספרדי בן ה-33, היידן פאדון הניו זילנדי בן ה-29 ותיירי נוויל הבלגי בן ה-29.

מנהל הקבוצה מיק נאנדן: "אנחנו נכנסים לעידן חדש בראלי עם כמה מהשינויים הגדולים ביותר שנעשו ברגולציות. זו הזדמנות פז עבורנו לרתום את כל מה שלמדנו במירוצי ראלי ב-3 השנים האחרונות לטובת קידום מעמדנו בספורט הזה. אנחנו רוצים להראות שיש לנו סיכוי מצוין להאבק על האליפות בשנה הבאה".

כל היצרנים רשאים ב-2017 לרשום 3 מכוניות לסבב ה-WRC, ומסתמן שליונדאי בהחלט תהיה הזדמנות השנה להפגין את הקפיצה הטכנולוגית שביצעה בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! רכב:
יונדאי איוניק הייבריד החדשה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully