וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדע בדיוני: האם חולץ הפקקים הסיני היה תרגיל הונאה?

12.12.2016 / 7:32

האוטובוס הסיני המהפכני שנוסע מעל כלי רכב כבר עומד חודשים במחסני היצרן ומעלה אבק. המשקיעים החלו לדרוש כספם בחזרה מתוך חשש שהמיזם ירד לטמיון. מרמה, או תחזית בלי עתיד?

צילום מסך

בקיץ האחרון חשפה חברת TEB בסין אוטובוס מהפכני שנוסע מעל כלי רכב ומפלח את הפקקים בערים הצפופות. אלא שמאז, לא הרבה התקדם במיזם התחבורה העתידני וכעת עולה החשש בשנחאי שהאוטובס כלל לא יגיע לייצור, ואף נבדק החשד לתרגיל הונאה.

האב-טיפוס היחיד של ה-TEB, או ה- Traffic Elevated Bus ניצב דומם ומאובק במחסני החברה כבר כמה חודשים ארוכים. עיתון ה'שנחאי-ליסט' מדווח שהאנשים שגויסו לשמור עליו במטה המרכזי, טוענים שאף אחד לא התקרב לאוטובוס מיום חשיפתו לכלי התקשורת, וכי בכירי החברה החליטו לנטוש את הפרויקט באופן סופי. "המנהלים לא היו פה הרבה זמן. אני אפילו לא מצליח ליצור איתם קשר", אמר אחד השומרים שנשכר לאבטח אותו במתחם.

האוטובוס, שלטענת משרד התחבורה בסין מוגדר "רכבת" נוכח נסיעתו על מסילות, החל להבחן על כבישים ציבוריים סגורים בצ'ון הואנג דאו בחודש אוגוסט האחרון על פני כמה מאות קילומטרים. הוא ייצר הרבה מאוד רעש תקשורתי והתלהבות בקרב התושבים, אולם המבקרים אמרו שלא ברור כיצד יתאים עצמו למכוניות מסוגים שונים ומהי רמת הבטיחות שלו. אלא שתוך זמן קצר, נוצרו בעיות קשות יותר.

חודש אחרי סיום הפיילוט, עתונאים בשנחאי פרסמו מספר כתבות נוקבות לפיהן המיזם היה תרגיל הונאה מתוחכם שנועד למשוך משקיעים שהפקידו מיליונים של יואנים. חקירה נוספת העלתה כי העבודות הראשוניות על המפעל שאמון על ייצורו בכלל לא החלו; גרוע מכך - לא ניתנו אישורים לפתח את האדמה למפעל הרכבה. מעט לאחר מכן, פנו המשקיעים ל-TEB וביקשו את כספם בחזרה, מה שהוביל את TEB למצוקה כלכלית קשה מאוד.

ישנם גורמים בסין שעדיין חושבים שלא מדובר במרמה, אלא פשוט בחזון תחבורה שלא הצליח להתגבש לפתרון מציאותי. כך או אחרת, נראה ש"האוטובוס" שהבטיח לחלץ את הסינים מהפקקים יהיה תקוע על המסילות לעוד הרבה מאוד זמן, וכי החלום להשקיף על ערימת המכוניות מלמעלה יישאר בינתיים בגבולות המדע בדיוני.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully