וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין השבילים: הוצגה סקודה אוקטביה סקאוט המחודשת

27.12.2016 / 12:27

גרסת הפנאי-סטיישן של האוקטביה, "סקאוט" זוכה למתיחת פנים ומנועי דיזל חדישים עם חיזוקים קלים לשטח. בארץ? כנראה שלא

סקודה אוקטביה סקאוט. אתר יצרן
סקודה אוקטביה סקאוט/אתר יצרן

סקודה השלימה בימים האחרונים את חידוש שורותיה של סדרת האוקטביה המשפחתית. אחרי הצגת הדגם השגרתי וה-RS, היא מציגה את מהדורת הפנאי הקלה לצליחת שבילים - סקאוט, שתתייצב לצידן של הספייסבק סקאוט, יטי וכן ליד רכב הפנאי המוביל סקודה קודיאק.

הסקאוט החדשה נראית בידיוק כמו האוקטביה הרגילה אבל עם מרווח גחון ותוספות מיגון מלפנים ומאחור. מבחינה חיצונית סקודה הוסיפה נורות LED חדשות בשני קצותיה עם תאורה אדפטיבית ונורות ערפל מסוג LED. תא הנוסעים נותר ללא שינוי משמעותי וכולל את צג ה-9 אינטש החדש עם נקודות אינטרנט אלחוטי.

החידוש המשמעותי בסקאוט הוא הפרדות ממנוע הבנזין לטובת שני מנועי טורבו דיזל בנפח 2.0 ל'. האחד מגיע בהספק של 150 כ"ס והבכיר מפיק 184 כ"ס. זה האחרון מאיץ ל-100 קמ"ש בזמן של 7.8 שניות באמצעות תיבת הילוכים ידנית או דו-מצמדית.

עוד בנושא:
כל הפרטים על סקודה אוקטביה 2017

סקודה אוקטביה סקאוט. אתר יצרן
סקודה אוקטביה סקאוט/אתר יצרן

כדי לרדת לשבילים בבטחה ולא לסיים על הבטן, סקודה תכננה את הסקאוט עם מספר עזרים חיוניים. ראשית, הגביהה את מרווח הגחון ב-3 סנטימטרים ל-18 סנטימטרים וכן החליפה את הפגושים כך שזוויות הגישה (16.6 מעלות) והנטישה (14.4 מעלות) תהיינה בטוחות יותר, והנהג לא ישאיר חלקי פלסטיקה או מכלולים מאחריו. שני הסרנים אף מצוידים בנעילת דפרנציאל אלקטרוני לשיפור האחיזה בשטח.

בנוסף לכך, גרסת הסקאוט מקבלת גם מושבים נוחים יותר מסוג Thermo-Flux עם שיכוך שיחסוך מהישבנים חבטות לא נעימות. נשיאת ציוד היא אחד מסימני ההיכר של האוקטביה, וכאן מספרים בסקודה על תא מטען בנפח 640 ל' ועד 1,720 ל' בקיפול שורה שתיים. זאת ועוד, לאוקטביה סקאוט שלל מערכות בטיחות אקטיביות, בהן סיוע נגרר, פיקוח על שטח מת במראות הצד, התראה על עצמים בחלק האחורי ובלימה אוטומטית במהירות עירונית עם זיהוי הולכי רגל.

ריבוי דגמי הפנאי בישראל לא ממש משאיר מקום לאוקטביה סקאוט לפרוח, מה גם שסביר שאם תשווק כאן תג המחיר שלה לא יהיה נמוך במיוחד. ועדיין, זו יכולה להיות תוספת מעניינת לאחת המכוניות המשפחתיות הפופולריות ביותר בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully