וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ איתן כבל: אגרות הרישוי בישראל - "חזירות מטורפת"

4.1.2017 / 12:34

אגרות הרישוי מכניסות לקופת המדינה מעל 4 מיליארד שקלים בשנה. ח"כ יעקב פרי: "שר האוצר אומר שהוא נלחם בכל כוחו ביוקר המחייה, אבל אחד הגורמים המשמעותיים לו הם האגרות והמסים העקיפים בעיקר בתחום הרכב"

פקקים אילון – בגלל עבודות ברכבת. מגד גוזני
פקקים אילון – בגלל עבודות ברכבת/מגד גוזני

"אין מדינה בעולם שגובה יותר מישראל, זו חזירות מטורפת ויצאנו למסע ארוך להפחיתה", כך אמר היום (רביעי) יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל במסגרת דיון שהתקיים הבוקר במשכן לאחר הביקורת הציבורית שהועלתה בעקבות פרסום דוח מרכז המידע והמחקר של הכנסת, לפיו נהגי ישראלים משלמים אגרות רישוי רכב מהגבוהות בעולם.

על פי נתוני מרכז המידע, הפערים בין ישראל לשאר העולם עומדים בחלק מהמקרים על יותר מ-400%, וכי גובה ההכנסות של המדינה רק מתחום זה הצטבר בשנה הקודמת ל-4 מיליארד שקלים.."שר האוצר אומר שהוא נלחם בכל כוחו ביוקר המחייה, אבל אחד הגורמים המשמעותיים לו הם האגרות והמסים העקיפים בעיקר בתחום הרכב", כך העיר ח"כ יעקב פרי, שהוסיף כי "אם החלופה של תחבורה ציבורית הייתה ראויה אפשר היה להבין זאת, אך בגלל שלציבור אין אלטרנטיבה ראוי שישראל תיישר קו עם שאר המדינות בעולם ותפחית את האגרה".

גם ח"כ אואסמה סעדי, שהגיש הצעת חוק יחד עם ח"כ אחמד טיבי בעניין, ביקש לבדוק את הנושא לעומקו, לאחר שהציע כי גובה האגרה הנגבית לא תעלה על 10% מהשכר הממוצע במשק. "שר התחבורה הודיע שהוא בעד ההצעה, אבל יש בעיה תקציבית עם משרד האוצר".

על פי הדוח הנדון, אגרת הרישוי בישראל, בממוצע נעה בין 705 ל-1,611 שקלים, לעומת כ-252 שקלים במדינות אחרות שנבדקו. מנהלת אגף הכלכלה במשרד התחבורה, דנה עין דור, הסבירה כי האגרה משולמת עבור הרישוי השנתי של הרכב והשימוש בתשתיות, וכי משרד התחבורה תומך בהפחתה אך לא יכול לעשות זאת ללא תמיכה ממשרד האוצר. רכז תחבורה באגף התקציבים במשרד האוצר, דור בלוך, אמר כי האגרה הממוצעת עומדת על 1,370 שקל, בעוד שהעלות השנתית של התשתית בה משתמש הרכב עומדת על 2,100 שקלים, כך שההשקעה בתשתית גדולה מעלות האגרה. "מה שהאוצר אומר זה שמהמדינה בעצם מפסידה עלינו, ומי שלא נהנה מהתשתית עדיין משלם", כך ח"כ יעקב פרי.

שר התחבורה ישראל כ"ץ לא נכח בדיון, אולם שלח מסרון לח"כ כבל בעניין: "למען הסר ספק, אגרות רישוי ורכב הם באחריות מוחלטת של משרד האוצר – כמו בכל תחום אחר, ושקל מזה לא מגיע למשרד התחבורה. עמדתי, כפי שהבעתי אותה גם בממשלה, היא להפחית את האגרה בצורה משמעותית".

עוד בנושא:
אגרת רישוי בישראל - תעריפים מופרעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully