וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה סייל? האביר האפל משוודיה

14.1.2017 / 8:22

בסדנת קרסטו הקטנה שבשוודיה, בונים כלי רכב מופרע לחלוטין - ארקהאם עם מנוע V10 של למבורגיני ומרכב בהשראת הבאטמוביל

קרסטו ארקהאם. יצרן, ניר בן טובים
לא להאמין - אבל הדבר הזה ממש נוסע בכביש הציבורי/ניר בן טובים, יצרן

משנת 1997 אנשי סדנת הרכב השוודית קרסטו בונים מכוניות קונספט, הוט רוד'ס, אבות טיפוס ומכוניות בהזמנה אישית. מאחורי הסדנה עומד ליף טופווסון, שברזומה שלו עבודה במחלקת המחקר והפיתוח של וולוו ולאחר מכן העביר שש שנים בקונינגסאג, בתחילה כמכונאי ובהמשך מנהל מוצר ואחראי על מחלקת הפיתוח ביצרנית מכוניות העל.

במקביל לעבודה שלו בקונינגסאג חוזר ליף לתחביב ישן שלו של שחזור ובנייה של הוט רוד'ס ושאר קלאסיקות שמקבלות טוויסט בדמות ביצועים ושיפורי התנהגות. בין שאר יצירות הסדנה ניתן למצוא מכוניות קונספט שייצר עבור וולוו כמו ה-C70 והספידסטר מ-2014, או XC60 שהוסב לרכב צילום עם במה ושישה גלגלים ועוד יצירות שונות ומשונות.

היצירה האחרונה שלהם, מיועדת כמו אחדות מהמכוניות שלהן בעבר להשתתפות במסע הגאמבול 3000, מעין טיול נהיגה חוצה מדינות ופרוע במיוחד בן 3,000 ק"מ שאליו יוצאת מדי שנה קבוצת עשירים אקצנטריים בכלי רכב משונים. הפעם, בהשראת הטאמבלר – הלא היא הבאטמוביל מהסרט האביר האפל.

הדבר הראשון שצריך לדעת לגביה, שגם אם זה לא נראה כך בתמונות, מדובר במכונית גדולה. כמה גדולה? 340 ס"מ בסיס גלגלים (שזה כמו האורך הכולל של מכונית מיני דוגמת סיטרואן C1), הרוחב הוא 2.5 מטרים. המרכב העשוי סיבי פחמן יושב על שלדת מסגרות ברזל מאסיבית למראה ובארבע הפינות מתלה עצמות עצה כפולות ובולמי קווילאובר. כדי להניע את הארקהאם הם עושים שימוש במנוע למבורגיני מרכזי בנפח 5.2 ליטרים בתצורת V10 עם 560 כ"ס שמגיע מהגייארדו. מאחורי גלגלי ה-26 אינץ' הענקיים בלמים של ברמבו עם 8 בוכנות מלפנים ו-6 מאחור, יש גם ABS.

מתחת לחופת המרכב הנפתחת קדימה בצורה חשמלית יש מקום לנהג ונוסע שנהנים ממושבי עור, בקרת אקלים, מערכת שמע, הגה כוח ושאר אביזרי נוחות כדי להתאים אותה לנהיגה הארוכה של מסע הגאמבול.

קרסטו ארקהאם. יצרן, ניר בן טובים
עם בסיס גלגלים של 3.4 מטרים ורוחב של 2.5 המכונה הזו היא דבר לא קטן בכלל/ניר בן טובים, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully