וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטותל יוצאת לדרך

16.1.2017 / 15:10

עיריית תל אביב וחברת CAR2GO הציגו הבוקר את מיזם "אוטותל". מערך השכרת רכב לפי שעה לשימוש בגוש דן. פיילוט יחל בחודש מרץ ותחילת הפעילות המלאה באוקטובר

מיזם אוטותל. כפיר סיוון,
החל מאוקטובר 2017, 260 מכוניות ייקחו חלק במיזם/כפיר סיוון

במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר עיריית תל אביב הוצג מיזם אוטותל. מערך שיתוף כלי רכב הפרוסים ברחבי העיר לשימוש אישי, בתקווה להחליף את מודל הבעלות על רכב פרטי עבור חלק מתושבי תל אביב ולהקל על בעיית התחבורה בגוש דן.

על פי הנתונים שהוצגו, מערכים דומים ברחבי העולם הביאו להפחתה של בין 4 ל-14 כלי רכב על כל מכונית שיתופית.
המיזם, המתוקצב בעלות של כ-100 מיליון שקלים ובשיתוף חברת CAR2GO הפעילה מזה מספר שנים בתחום השכרת הרכב לפי שעה, יכלול 260 מכוניות מיני ממותגות מסוג יונדאי i10 שיחנו ב-520 חניות ייעודיות למכוניות הפרויקט (שיוקצו מתוך החניות הקיימות), אך יוכלו גם לחנות בחניה כחול-לבן.

הן ראש עיריית תל אביב רון חולדאי והן מיטל להבי סגנית ראש העיר והממונה על התחבורה מציינים כי אחד הפתרונות שיספק המיזם הוא לגשר על הפער בצורך בתחבורה וניידות לאור העובדה שמערך התחבורה הציבורית אינו זמין בימי שבת וחג.

ההצטרפות לשירות תעשה באמצעות רישום מוקדם באחד משני מסלולי שימוש – דמי מנוי חודשיים ותשלום לפי שימוש או מחיר קבוע מראש בסגנון "הכל כלול". לאחר ההצטרפות יונפק למשתמש כרטיס אישי איתו יוכל לפתוח את המכונית אותה הזמין מראש באתר, באפליקציה או אפילו באותו רגע ברחוב. בשל הצורך להצליב נתונים עם רישיון הנהיגה של המשתמש, בניגוד לפרוייקט תל אופן, כאן השימוש לא יתאפשר למשתמשים מזדמנים אלא רק לנרשמים מראש. מגבלה נוספת היא ביטוחית שמשמעה כי במכוניות יוכלו להשתמש בני 21 ומעלה בעלי וותק של לפחות שנתיים.

בשיחה עם גיל לייזר מנכ"ל CAR2GO עם וואלה רכב נמסר כי המכוניות לא יוגבלו בטווח הנסיעה, אולם מעבר לגבולות חדרה בצפון כביש 6 במזרח ואשדוד בדרום יופעל תעריף שונה במטרה להשאיר את המכוניות לשימוש קצר מועד ובגוש דן. כמו כן, החניה למכוניות המיזם בתל אביב תהייה חופשית ברחבי העיר כולל תעריף מופחת לעצירות קצרות טווח במהלך השימוש.

בשלב הראשון שלב הפיילוט שיחל במרץ 2017 ייקחו חלק 40 כלי רכב ו-500 נסיינים, שלב הפיילוט השני ביולי 2017 יכיל בין 90-170 כלי רכב ו-1,500 נסיינים ועם השקת הפרויקט יועמדו כאמור כל 260 הרכבים הממותגים לרשות המשתמשים. עלות דמי המנוי החודשיים מוערכת בכ-40-50 שקלים, אך תעריף השימוש המדויק לדקת שימוש ייקבע רק לקראת סיום הפיילוט. הערכת המחיר של גיל לייזר מדברת על עלות של בין אוטובוס למונית בחישוב של מחיר לדקת שימוש בכלי התחבורה הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully