וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה תבטל את הסיוויק טורר. האם ה-S2000 תישא מנוע טורבו?

2.2.2017 / 8:19

הונדה מבשלת מספר מהלכים במקביל לקראת השנתיים הקרובות; תבטל את הסיוויק טורר בקרוב ועשויה לתחוב ב-S2000 הבאה מנוע טורבו עם גדישה אלקטרונית שתחדד את תגובותיה

הונדה סיוויק טורר. אתר יצרן
הונדה סיוויק טורר. כשלא הולך אז לא הולך/אתר יצרן

על רקע השקתה של הונדה סיוויק טורבו החדשה באירופה, עולה כי החברה היפנית לא תייצר את מרכב הסטיישן השימושי ("טורר") במחזור חייו של הדור העשירי. "מנהל המותג באנגליה, דיוויד הוגטס אמר לכלי התקשורת שנכחו באירוע השקת הסיוויק בספרד כי "התקבלה ההחלטה שלא למכור אותה בסיבוב הבא".

הוגטס מוסיף כי הונדה בוחנת מספר זוויות שמתאימות להתכנות הגלובלית של הונדה, בין היתר משום שדגמי סטיישן חווים ירידה במכירות ואין להם משמעות כלכלית בארה"ב ובסין - שניים מהשווקים הגדולים בעולם עבור הונדה. ישנם דיווחים שמגיעים מצרפת שאפילו פיג'ו שוקלת להפרד מגרסת הסטיישן של ה-308 בעתיד ולעבור להתמקד בקרוסאוברים, כמובן.

עוד עולה, כי הונדה סוברים כי מוטב להיפרד גם ממנועי הדיזל של המותג; "גם כאן צריך להסתכל על הדברים דרך עדשה רחבה מאוד", כך אומר, ומקשר זאת לעתידם המעורפל של לוגמי הסולר בעשר השנים הקרובות נוכח השינויים הסביבתיים בתעשיית הרכב ומחוצה לה. "בהחלט ייתכן שמנוע ה-1.6 ל' DTEC שלנו יהיה האחרון".

סיוויק טורר נמכרת בישראל בשנתיים האחרונות ומחירה עומד היום על 135 אלף שקלים.

עוד בנושא:
כל מה שצריך לדעת על הונדה CR-V החדש

גדישה אלקטרונית

הונדה S2000. אתר יצרן
הונדה S2000. עוברים לשלב בחירת המנוע הבא?/אתר יצרן

בעוד הונדה מתחבטת בינה לבין עצמה אם ה-S2000 תכווץ במידותיה לגודלה של מאזדה MX-5, עולים שני דיווחים מארה"ב שתומכים גם בתאריך השקתה (2018) וכן בחלק מהטכנולוגיות שעשויות לשרת אותה.

בהונדה אכן ישיקו את ה-S2000 החדשה בשנה הבאה, אבל הפרסומים אודות שילובו של מנוע ה-2.0 ל' טורבו של TYPE R בחרטומה לא היו מדויקים לגמרי. מקורבים לצוותי הפיתוח של הונדה ביפן אמרו לירחון 'קאר אנד דרייבר' כי יש בכך חצי אמת. "בוא נאמר שאם היו משיקים אותה השנה, אולי היו מגייסים את המנוע של ה-R, אבל בשנת 2018 הוא כבר יהיה מיושן מבחינתה".

ה-S2000 היא מיזם חשוב עבור הונדה שמצד אחד מתמודדת עם כשלונות כלכליים (CR-Z, אינסייט וכדומה), אבל מנסה להחזיר אליה את הרעב לריגושים. כיצד דבר זה יבוא לידי ביטוי? ובכן, מסתבר שהונדה מפתחת מנוע מיוחד ל-S2000 עם מערכת גדישה דו שלבית - מגדש טורבו רגיל הפועל על גזי הפליטה יחד עם קומפרסור אלקטרוני. הקובמינציה הזו אמורה לחלץ הספק גבוה מאוד וזמינות כוח מיידית, ללא שיהוי טורבו. ההספק המרבי יעבור 330 כ"ס בקלות, כך מעריכים ביפן.

תאריך השקתה של ה-S2000 תואם לחגיגות 70 השנים להזנקתה של חברת הונדה העולמית, וצפוי להיות מצוין כאמור בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully