וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה של יום אחד, גם בכבישים: כך תשרדו את הגשם והרוחות

4.1.2018 / 13:02

תחזית מזג האוויר מסמנת סוף שבוע סוער, לכל מי שבכל זאת אוזר אומץ ויוצא מהפוך אל הכביש, ריכזנו מספר טיפים שיעזרו לכם להגיע בטוחים ורגועים לכל מקום

טיפים לנהיגת חורף- נהיגת חורף. אתר יצרן
החורף אצלנו לא קיצוני כמו באירופה, אבל בכל זאת דורש הסתגלות/אתר יצרן

מופעי החורף הקצרים אך לעיתים אינטנסיביים שמזמן לנו החורף הישראלי אמנם לא משתווים לאתגרים של נהיגה באירופה או צפון אמריקה המושלגות, אבל דווקא בשל כך, כדאי מאוד לזכור את הדגשים האלו כאשר יוצאים לדרך בחורף.

תנאי הכביש, התגובות שלנו כנהגים והתגובות של המכונית לנהיגה, תנאי הראות שונים לחלוטין וגורמים סביבתיים נוספים בתוך ומחוץ למכונית דורשים מאיתנו חשיבה שונה.

המכונית שלנו

אם המגבים מותירים "שבילים" על השמשה, הם כנראה יבשים ובלויים

תקינות המכונית היא דבר חשוב לבטיחות שלנו בכלל עונות השנה, אבל בחורף, ובעיקר בגשם ועל כביש רטוב או מכוסה קרה חייבים להקפיד אפילו יותר על מצב הרכב שלנו.

האם אורות הרכב תקינים ועדשות הפנסים מאפשרות תאורה יעילה כדי מנת לראות ולהיראות טוב יותר? ליתר ביטחון, תמיד טוב להחזיק סט נורות חלופיות בתא הכפפות שלכם.
אגב תאורה, בזמן ערפל ורק בזמן ערפל נדליק את פנסי הערפל ויש לכבות אותם מיד לאחר מכן כדי למנוע סנוור נהגים, אפילו שלכל כך הרבה נהגים חשוב להשוויץ בהם ולנסוע איתם דולקים כל הזמן.

אם בזמן פעולת המגבים הם מתקשים לפנות את המים ומותירים "שבילים" על השמשה, הם כנראה יבשים ובלויים.

הן הצמיגים והן בלמי המכונית חייבים להיות תקינים כדי לספק את יכולת ההיגוי והבלימה המיטביות. עלות החלפה שלהם, אפילו במקרה של ספק בטלה בשישים לעומת עלות תיקון או אפילו השתתפות עצמית במקרה של תאונה, שלא לדבר על הסיכון בנפש.

טיפים לנהיגת חורף- צמיגים לחורף. אתר יצרן
צמיגים תקינים חשובים כל השנה, על אחת כמה וכמה בחורף/אתר יצרן

ניגוב נעליים

רגע לפני שאנחנו מתחילים לנהוג במכונית, כדאי מאוד להעביר ניגוב קטן של הרגלים על שטיח המכונית או אפילו סמרטוט קטן לצורך העניין. דריכה בשלולית או בוץ אפילו עלה שנדבק לסוליה של הנעל שלנו משאיר אותה חלקה ובלחיצה על דוושת הבלם היא עלולה להחליק הצידה, במקרה הטוב לא נבלום כראוי, במקרה הרע היא תחליק לדוושת הגז...

הלבוש שלנו

ביגוד מסרבל לא מאפשר לנו תנועה חופשית במכונית

אנחנו לא הולכים להמליץ לכם על המראה הנכון לחורף 2017 (מוואלה! אופנה מוסרים לנו שזה מיקס בין לוק גברי למחוכים, אנחנו לא הבנו מזה כלום...). אבל אנחנו כן יודעים שלנטייה שלנו לעטוף את עצמנו בשכבות ביגוד רב יש השפעה על הנהיגה שלנו. ביגוד מסרבל לא מאפשר לנו תנועה חופשית במכונית וגם על היכולת שלנו לפעמים להביט לצדדים במקרה של כובעים או צעיפים גדולים. כפפות הן מחוץ לתחום בשל הסכנה שההגה יחליק על גבי הבד ולא יאפשר אחיזה.

הפעלת החימום הרכב תפתור את בעיית הקור בתוך דקות ותשאיר אתכם נינוחים יחד עם יכולת תפעול של המכונית.

נהיגת חורף. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
חציה של מים היא פעולה שמחייבת הערכת סיכונים מראש/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

טיפות מבחוץ, אדים מבפנים

האוויר היבש שפולט המזגן סופח את הלחות שגורמת להתעבות ויצירת האדים על השמשה

אז נכנסנו למכונית, הורדנו את המעיל ואנחנו רוצים לצאת לדרך, אבל על חלון הצד שלנו יש טיפות רבות וקשה לראות דרכו דווקא כאשר אנחנו צריכים את מראת הצד. הפתרון הוא פשוט מאוד, הורדה והרמה מהירה של החלון תביא לניקוי די יעיל שלו באמצעות סף הגומי בחלקו החיצוני שפועל כמו מגב לסילוק הטיפות.
סילוק אדים

כאשר קר בחוץ ובפנים מתחיל להתחמם, סביר להניח שבמהרה תיתקלו בתופעת האדים על חלקה הפנימי של השמשה. אל תנגבו עם היד או מטלית. הדרך היעילה ביותר היא להפעיל את מזגן המכונית.

האוויר היבש שפולט המזגן סופח את הלחות שגורמת להתעבות ויצירת האדים על השמשה. בתוך זמן קצר האדים ייעלמו לחלוטין. ברוב המכוניות החדשות ישנו כפתור ייעודי להפשרת אדים מהחלון הקדמי ועליו איור של החלון הקדמי (כמו זה שעל ידית המגבים) ואדים.

אגב, הפעלת המזגן הזו גם תמנע היווצרות בקטריות בתעלות המיזוג, אלו הגורמות לריח רע להיפלט ממנו לאחר תקופה ארוכה ללא שימוש.

האצה ובלימה

האצה ובלימה בתנאים רטובים חייבות להיות מתונות בהרבה מהרגיל

רמת האחיזה בכביש רטוב או לח נמוכה משמעותית מכזו על כביש יבש. האצה ובלימה בתנאים רטובים חייבות להיות מתונות בהרבה מהרגיל כדי לאפשר למכונית להאיץ ולבלום מבלי לערער את האחיזה שלה. זה בעיקר יבוא לידי ביטוי בצפי מוקדם של תנאי הדרך זיהוי נקודות האטה אפשריות בהקדם, והימנעות ככל האפשר מהגעה למצב שדורש בלימה חזקה או בלימת חירום. לדוגמה, לשמור יותר מרחק מהרכב שלפנינו.

אולם, לצד המלצה זו, במידה ואתם כן נדרשים לבלימת חירום במכונית המצוידת במערכת ABS (רובן המוחלט של המכוניות כיום) אין צורך להסס או לחשוש מאובדן שליטה – פשוט לבלום בכל הכוח.

טיפים לנהיגת חורף. אתר יצרן
האצה, בלימה ופניה חייבות להיעשות במתינות בשל מקדם האחיזה הנמוך יותר בחורף/אתר יצרן

פניות

נסו לאתר את האזורים היבשים יותר בנתיב הנסיעה שלכם

כמו בטיפ של הבלימות, גם בנושא הפנייה של המכונית צריך לזכור שרמת האחיזה על כביש רטוב נמוכה בהרבה והדבר מקשה על המכונית לתמרן ולפנות ביעילות כמו בכביש יבש.
נסו לאתר את האזורים היבשים יותר בנתיב הנסיעה שלכם, בכבישים שונים יכולות ניקוז שונות ולא נדיר לזהות את הנתיב היבש יותר שנוצר הן ממעבר מכוניות אחרות או ניקוז של המים בו.

התאימו את מהירות הנסיעה לעיקול והימנעו ככל האפשר מפעולות היגוי חדות. מומלץ להגיע לפניה יחד עם "ליטוף" עדין מאוד של דוושת הבלם לצורך העברת משקל לפנים והצמדה טובה יותר של הגלגלים הקדמיים לאספלט לתוספת אחיזה.

שלוליות ומעבר בהן

הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם שלוליות היא בעיקר להימנע מהן. במידה וניתן לתכנן את מסלול הנסיעה כך שלא תאלצו לעבור במקומות מועדים לטבילה. שלוליות עלולות להסתיר בורות עמוקים ואפילו מכסי ביוב רופפים.

במידה ונאלצתם לחצות שלולית נסו לאתר את הבורות בעזרת חיפוש "מערבולות" במים הזורמים. מהירות החציה צריכה להיות איטית על מנת לאפשר לחריצים בצמיגים לנקז מים ולהימנע ממצב של ציפה של המכונית על גבי השלולית. מהירות איטית גם תמנע הרמת גל מים שבמקרה של לוע יניקת אוויר נמוך עלול לשאוב מים למנוע. בצעו את החציה במהירות קבועה, לצורך כך וודאו כי המשך הדרך פנויה ושלא תאלצו לבלום במהלכה.

לאחר שיצאתם מהשלולית בצעו מספר בלימות קצרות כדי לסלק מים מסביבות הבלמים.

טיפים לנהיגת חורף- הולכי רגל. אתר יצרן
עטופים במעילים וצעיפים, הולכי הרגל עלולים להיות הרבה פחות עירניים לתנועה/אתר יצרן

הולכי רגל

סיבה מצוינת נוספת לחציה איטית של שלוליות היא התחשבות בהולכי הרגל, שפריץ של מי שלולית קרים ומטונפים הוא לא חוויה נעימה בכלל. עוד בנושא הולכי רגל, קחו תמיד בחשבון שהולך רגל בחורף, עטוף בצעיף ומרכין ראש בשל הרוח או הגשם הרבה פחות מודע למתרחש בסביבתו. הוא ימהר למחסה מהטיפות, כולל חציית כביש מהירה ולא זהירה.

חניה

אז צלחנו את הנהיגה והגענו למחוז חפצנו. עכשיו צריך לחנות.
הקפידו לחנות ברווס, זה באופן כללי רעיון טוב והדרך הנכונה לעשות את זה, אבל חניה ברוורס בחורף, עם תנאי הראות הלא מיטביים, חשובה אפילו יותר.

כאשר אנו חונים ברוורס היציאה מהחנייה נעשית באופן בו אנו יכולים להבחין בקלות רבה יותר בתנועה חוצה בעוד כאשר חונים עם הפנים לתוך החניה אנו נאלץ לנהוג החוצה בין שליש לחצי מכונית אל תוך הנתיב לפני שנוכל להבחין בתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully