וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של עוף החול: האם יחודש ייצור הדיפנדר המיתולוגי, בחברת פטרו-כימיה שוויצרית?

20.2.2017 / 8:47

קבוצת Ineos מתמחה בייצור כימיקלים ובעיקר, ייצור עתודות כספיות גדולות. נשיא החברה החליט להחזיר לייצור דיפנדר, שיתבסס במידה רבה על הדגם היוצא. האם זה חלום רומנטי, או תכנית עבודה?

לנד רובר דיפנדר. אתר יצרן
הדיפנדר המקורי יוצר משך כמעט 70 שנה, עד שלא התאים יותר לתקני הזיהום והבטיחות. זהו אחד מכלי הרכב האייקוניים ביותר בעולם/אתר יצרן

ייצור הדיפנדר המיתולוגי הופסק לפני כשנה, בגלל חוסר יכולת להתאימו לדרישות שמירת הסביבה (הדיפנדר זיהם כפליים מהמקסימום המותר באירופה), וחוסר יכולת להתקין בו כריות אוויר ושאר אבזרי בטיחות. לאחר סקר היתכנות שנמשך שישה חודשים הודיעה Ineos שהיא יכולה ליצר רכב 4X4 שיתבסס במידה רבה על הקונספט הבריטי, בצורה שתתאים לתקנות עדכניות של זיהום ובטיחות. הידיעה המרעישה הדליקה את מאות אלפי שוחרי האייקון הבריטי ברחבי העולם, אבל מתייחסים אליה במידה רבה של סקפטיות. הסקפטיות נשענת גם על העובדה של- Ineos אין שום ניסיון בייצור כלי רכב.

עוד בנושא:
הזמנה מוקדמת: החל שיווק לנד רובר דיסקברי החדש

דמות מפתח בפרוייקט הוא יו"ר Ineos, ג'ים רטקליף הבריטי, ביליונר בעל עסקי נפט בים הצפוני ובסקוטלנד. רטקליף הוא שוחר וותיק של הדיפנדר המקורי האומר כי הדיפנדר החדש יעלה בבריטניה כ-65,000 דולר, וייוצר בכמויות של 15-20 אלף יחידות לשנה – זו כמות שמנהלי לנד רובר טוענים מזה זמן רב, אינה רווחית לייצור מודרני. המנכ"ל תום קרוטי טוען שהוא יוכל להרים את הפרויקט תוך שנה, ולהעלות כלים ראשונים על הכביש בשנת 2020, אינשאללה, God save the queen. באפן מקרי ביותר מבשרת לנד-רובר-יגואר על הצגת המחליף לדיפנדר ב-2019... האם יתלקח קרב ענקים בתוך הממלכה הבריטית?

כדי להפוך את הכלי למסחרי יהיה צורך לבנות גם מערך מכירות ושירות, לא משימה קלה - התקציב הראשוני נאמד במאות מיליוני ליש"ט. הקטע הוא שהייצור מתוכנן לחזור למפעלים הישנים של לנד רובר ב-סוליהאל, ולהישאר Made in Britain. הפרידה המתוכננת של בריטניה מהשוק האירופאי בוודאי לא תעזור בכל הנושא של מיסוי ומכסים. עד לרגע זה לא פורסם שום מפרט או איור של הרכב העתידי, אבל נרמז שהוא לא יתבסס על פלטפורמה מודרנית ויקרה (מרכב אחוד ומתלים עצמאיים), וגם לא יהיה חיקוי מדויק של התצורה ההיסטורית: שלדת סולם, סרנים חיים וכיו"ב. נחיה ונראה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully