וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווספה 300GTS סופרספורט במבחן - שובה של הצרעה

21.2.2017 / 8:57

ראובן סביו מתאהב בחזרה בווספה, הפעם עם דגם ה-300 GTS שעכשיו הוא לא רק הכי יפה בעיר, הוא גם הכי מהיר

מבחן ווספה 300GTS. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
לעיצוב האייקוני של הווספה נוסף טוויסט דינאמי/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו
הווספה החדשה לא רק מדהימה ביופייה היא גם עוקצת חזק

הגשם פסק והשמש יצאה ולכן החלטתי לחזור מהר הביתה ולקחת את סט הקונוסים הזוהרים שלי מימי הדרכות הרכיבה וללכת לשחק קצת במגרש החניה השומם של חוף תל ברוך. מהר מאוד התחלתי "לנגן" עם הרגלית המרכזית על האספלט והרגשתי כמו בימי מרוצי הקטנועים העליזים של סוף האלף הקודם. הווספה 300 GTS מרגישה על "מסלול" העקלתון שבניתי זריזה בטירוף עם תגובת מנוע מידית ומתלים שלא מתרגשים גם מבלימות חריפות תוך כדי כניסה לפניות - ההנאה בשיא. חצי השעה שביליתי בין הקונוסים במגרש החנייה, היוו עבורי את ההוכחה לכך שהווספה החדשה לא רק מדהימה ביופייה היא גם עוקצת חזק.

לב מודרני בגוף קלאסי

דגם ה-GTS 300 הוא הדגם הספורטיבי ובעל המנוע הגדול והחזק ביותר שהורכב על ווספה עד היום. עיצובו מבוסס כמובן על עיצוב הווספה מלפני 53 שנים, עיצוב שלאורך השנים הפך לאייקון מוכר בכל העולם ומקור לחיקויים רבים. יחד עם זאת, בולטים מאוד מאפייני העיצוב החדשים כגון הפסים הלבנים והרקע של המספר 300 הדומה לרקע של מספר על כלי המתחרה במרוץ. כל אלו ויחד עם שלל המערכות החדשות יוצרים שילוב בין העיצוב הקלאסי למראה ספורטיבי. הדגם הזה של הווספה הזכיר לי מאוד פיאט 500 Abarth, או מיני מיינור קופר בזכות השילוב המעניין בין עיצוב קלאסי הלקוח משנות השישים לבין ביצועים וטכנולוגיה עכשוויים. מידת הגלגלים מלפנים ומאחור היא 12 אינץ' מידה המשתלבת היטב עם ממדי הווספה ויוצרת שילוב בין זריזות ליציבות אבל נוטה יותר לכיוון הזריזות.

המנוע הוא מסדרת המנועים החדשה של פיאג'ו בעלי ארבעה שסתומים, הוא מוזרק דלק ומקורר מים. כן זו לא טעות, למרות שלא מבחינים בכך, הרדיאטור חבוי היטב מאחורי הגלגל הקדמי כדי לא לפגוע בקווי העיצוב הקלאסיים. מערכת הבלימה עברה עדכון ומלפנים ומאחור קיימים בלמי דיסק מכובדים עם מערכת ABS הנכנסת לפעולה באופן עדין ומסייעת רבות בעיקר בתנאי גשם. בתחום החידושים בולטת מאוד גם מערכת ה-ASR, שמסייעת בבקרת האחיזה של הגלגל האחורי בזמן האצה. מערכת זו חשובה מאוד עבור הווספה בעיקר לרוכבים פחות מנוסים, בגלל הזינוק החזק של הווספה מהמקום המתקבל בזכות תגובת המנוע המידית, אופן הפעולה של התמסורת ויחס ההעברה הקצר. פעמים רבות במהלך המבחן הרגשתי את ניתוק המנוע בגלל פעולת המערכת כאשר קפצתי מעל פסי האטה, או נכנסתי לקטע משובש עם מצערת פתוחה וזה ללא ספק גרם לי להוריד את המהירות. לכן למי שרגיל ואוהב לשלוט בהחלקות של הגלגל האחורי מומלץ לבטל את פעולת המערכת בעזרת הכפתור שעל הכידון.

בעיר היא מצליחה להיות תמיד הראשונה ברמזור, בזכות רדיוס סיבוב וממדים קטנים במיוחד המאפשרים השתחלות בין המכוניות בפקקים במרווחים קטנים בהרבה לעומת קטנועי 250/300 אחרים. בזינוקים מהמקום וביציאה מפניות איטיות היא מרגישה כמו חץ מקשת, במקרה שמחליטים לפתוח מצערת, אך מצד שני ניתן לשייט בקלילות בסל''ד נמוך ועדיין לחוש במשיכה החזקה של המנוע בכל מהירות. הבולם הקדמי הוא במבנה של זרוע חד צדית נגררת ועושה שימוש בבולם יחיד.

בזכות מבנה זה השיכוך הוא ברמה יותר טובה לעומת המזלגות של מרבית הקטנועים כבר עם הבולם המקורי ובנוסף קיימת אפשרות זולה יחסית, להחליף את הבולם למשהו עוד יותר טוב ולהגיע לביצועים עוד יותר טובים. מערכת המתלים מתמודדת היטב עם כבישים משובשים וגם עם שני רוכבים היא מצליחה לשמור על נוחות נסיעה ברמה גבוהה. תנוחת הרכיבה זקופה וממקמת את הרוכב קדימה יותר לעומת מרבית הקטנועים, יחד עם כידון ישר יחסית מתקבלת תחושת שליטה מעולה על הגלגל הקדמי וזה לטובת ההתנהגות הדינאמית במסלולים מפותלים.

עוד באותו נושא:
גם ווספה ברשימת כלי הרכב הרומנטיים
השקת דגמי ווספה המחודשים בישראל

צריכת הדלק הממוצעת שמדדנו במבחן היא 27 קילומטרים לליטר, ברכיבה עירונית עם הרבה גז נורית המיכל הרזרבי נדלקת לאחר כ-170 קילומטרים. התדלוק מחייב את הרמת המושב ולכן יש להיזהר לא למלא יותר מדי, כדי לא להשאיר ריח דלק בתוך התא. העדר מיגון הרוח בשילוב המהירויות הגבוהות שבהם הווספה מסוגלת לשייט, גורמים לחוסר נוחות בנסיעות בין עירוניות ארוכות ומחייבים שימוש במעיל צמוד כדי שלא יתנפנף ברוח. בליין האביזרים של הווספה קיים מיגון רוח מקורי, אך זה פוגע מעט בשדה הראיה ובעיצוב. מרווח הטיפולים הוא כל 10,000 קילומטרים, אך בגלל תדירות הטיפולים הנמוכה מומלץ לבצע בדיקת שמנים במוסך כל 5,000 קילומטרים.

המחיר והמראה

אבל לצד המחמאות, צריך לומר שעל העיצוב המיוחד שלא השתנה שנים רבות וטוב שכך, צריך גם לשלם. תא האחסון שמתחת למושב לא מצליח להכיל קסדה מלאה במידה גדולה ולכן מי שלא מוכן להתפשר על בטיחות ורוכב עם קסדה מלאה, יצטרך להרכיב סבל אחורי וארגז שיפגעו בעיצוב, או לסחוב את הקסדה עמו לכל מקום. תא אחסון נוסף מצוי מול הברכיים והוא בהחלט מספיק לבקבוק מים קטן, כפפות ועוד. המושב הצר מתאים לשני רוכבים בתנאי שהקרבה ביניהם לא מפריעה להם ולעומת המושב של דגם ה-250 הקודם הוא פחות רחב ומעט יותר נוקשה.

הווספה GTS 300 הוא קטנוע שונה מכל קטנוע אחר שקיים בשוק. הוא משלב ביצועים מעולים עם עיצוב, טכנולוגיה ומערכות בטיחות באופן ייחודי. הדגם החדש מצליח בזכות העיצוב והביצועים לגרום לרבים שראו עד היום בווספה רק קטנוע מעוצב יפה, לשנות את דעתם. זהו אחד מהקטנועים העירוניים המהנים ביותר, אם לא המהנה ביותר. המחיר העומד על 32,000 ש''ח ממקם את הווספה 300 החדשה עם הקטנועים היקרים ביותר בקטגוריה, אך בתמורה מקבלים קטנוע מיוחד ומהנה ביותר לרכיבה למי שאוהב להגיע מהר ממקום למקום.


על הצד הטכני: ווספה 300GTS סופרספורט

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, ארבע שסתומים, קירור מים, גל זיזים עליון יחיד מנוע QUASAR
נפח: 278 סמ''ק
הזנת דלק: הזרקה
הצתה: אלקטרונית מפוקחת על ידי מערכת ניהול המנוע
התנעה: חשמלית
תמסורת: רציפה וריאטור
שלדה: מונוקוק נושאת ממתכת, המהווה גם את המעטפת החיצונית של הקטנוע
מתלה קדמי: זרוע חד צדית עם בולם הידראולי יחיד
מתלה אחורי: שני בולמים עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ (ארבעה מצבים)
בלם קדמי : דיסק 220 מ''מ
בלם אחורי: דיסק 220 מ''מ
צמיג קדמי: 12 P120/70
צמיג אחורי: P130/70-12
מהירות מרבית: 130 קמ''ש
משקל יבש: 160 ק''ג
מיכל דלק: 9.2 ליטרים
מחיר: 32,000 כולל מע''מ ללא הוצאות רישוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully