וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריות אוויר קטלניות: טקאטה הודתה באשמה. "היצרניות לא חפות מפשע"

28.2.2017 / 11:30

הנאשמים בפרשה טוענים שחברת ב.מ.וו, טויוטה, פורד, ניסאן והונדה ידעו על הליקוי המסוכן בכרית האוויר, שנים לפני חשיפתה. עשרות אלפי כלי רכב בישראל נקראו לתיקון בעקבות הממצאים

כריות אוויר טקאטה. AP
כריות אוויר טקאטה/AP

חברת 'טקאטה' הודתה באשמה פלילית בעקבות מעורבותה בפרשת כריות האוויר המתפוצצות שהובילו מעל 100 מיליון כלי רכב בעולם לבדיקה במרכזי השירות, כך פרסמו בימים האחרונים כלי התקשורת בדטרויט. בה בעת, מפנה החברה אצבע מאשימה גם כלפי חמש יצרניות מובילות שלכאורה ידעו על התקלה אבל לא דיווחו עליה בגין חשש מעלויות התיקונים.

מרב תשומת הלב ניתנה בחודשים האחרונים לטיוח של טקאטה שנמרח על גבי שנים ארוכות עד לקריאות התיקון הגדולות שפורסמו לפני כשנה, אולם צוות ההגנה של הנתבעים טוען כי יצרניות רכב מובילות, בהן הונדה, פורד, טויוטה, ניסאן וב.מ.וו, ידעו על הסיכון שטמון בכריות האוויר אבל מעולם לא עשו דבר כדי למנוע אותן. "הם רחוקים מאוד מלהיות חפים מפשע", כך עורכי הדין של טקאטה טוענים. מנגד, אומרים היצרנים כי בטקאטה מתעלמים מהבעיה האמיתית: "גם במבחנים שהם ביצעו, פיצוץ אחרי פיצוץ, במעבדה או בשטח הם היו ערים לסיכונים בכריות האוויר שלהם".

מקור התקלה בכריות האוויר נעוץ במנגנון הניפוח הרגיש לשינויי מזג האוויר - במיוחד במפלס הרגישות לחום ולחות. בתנאים מסוימים, חומר הנפץ המבוסס על חנקת אמוניום יוצא מאיזון אחרי כמה שנים ועשוי לגרום לפיצוץ מכל האחסון העשוי מתכת ולגרום לפיזור חלקיקים בחלל הפנים.

אחרי ששילמה קרוב למיליארד דולר פיצויים וקנסות בגין האישום המרכזי, טקאטה הודתה כעת גם בהונאה צרכנית על ידי משרד המשפטים האמריקני. החברה היפנית לכאורה הסתירה מידע אודות הליקויים בכריות האוויר כשהופיעו הסימנים הראשונים לכך ושלשלה לקופתה רווחי ענק. הדגמים המעורבים בקריאות התיקון יוצרו החל ב-2001. הונדה הייתה היצרנית הראשונה שהוציאה קריאת תיקון אודות התקלה ב-2008 אבל הגבילה את הטיפול לכמה אלפי יחידות של סדרת סיוויק ואקורד.

בישראל, החלו לאחרונה להפיץ היבואנים קריאות תיקון לכלי רכב רבים שנדרשים להגיע למוסכים על מנת לבדוק את מנגנון הניפוח של כריות האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully