וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו 308GTI בישראל

2.3.2017 / 15:20

חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל הודיעה היום בצהריים על תחילת שיווק הדור הנוכחי של המשפחתית הקומפטית החמה ה-308GTI. אבזור, טכנולוגיה וביצועים במחיר של החל מ-190 אלף שקלים

תחילת שיווק פיג'ו 308GTI. אתר יצרן
פיג'ו 308 מכניסה טוויסט למשפחתית הקומפקטית/אתר יצרן

שנתיים לאחר שהוצגה בחו"ל הגרסה החמה של פיג'ו 308 מתייצבת באולמות התצוגה המקומיים ומכוונת ישירות למי שנחשבת אמת המידה בקטגוריה שלה – הגולף GTI. בתור הגרסה שפונה לחובבי ההגה, מקבלת ה-308GTI מערך מכלולים שלם שנועד לבדל אותה מהאחות המשפחתית שלה.

תצורת חמש הדלתות שלה אמנם מבלבלת לרגע, המימדים זהים לאלו של הגרסה הרגילה למעט הגובה, שכן גרסת ה-GTI עם הנמכה של 11 מ"מ ונבדלת גם עם חישוקי 19 אינץ' וצמיגי 235/35 סופר ספורט של מישלן שדרכם מציצים קאליפרים אדומים בעלי ארבע בוכנות, ודיסקים בקוטר 380 מ"מ מלפנים ו-268 מאחור, כל אלו יחד מציגים מראה ספורטיבי אבל לא צעקני. עוד הבדלים בהופעה החיצונית הם פנסי לד מלאים מלפנים ומאחור, חצאיות צד, פגושים קדמיים ואחוריים ספורטיביים ושתי יציאות אגזוז מאחור. אפשרות לצביעה בשני גוונים המכונה Coupe France תוצע בתוספת תשלום כמו כן גג שמש פנורמי (מחיר כל אחת מהתוספות – 10,000 שקלים).

מבחינת שלדה ומכלולי הנעה, המכונית עושה שימוש בפלטפורמת ה-EMP2 של קבוצת PSA, אך במקרה שלה השלדה מוקשחת וארוזה במערך מתלים מוקשחים וקלים. על ההנעה, מופקד מנוע טורבו 1.6 ליטר עם 270 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-33.6 קג"מ ב-1,900 סל"ד. תיבת ההילוכים היא ידנית, בעלת שישה יחסי העברה ובינה לבין הכביש יש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג טורסן. הביצועים הם תאוצה למאה קמ"ש ב-6 שניות והמהירות המירבית היא 250 קמ"ש.

אבזור תא הנוסעים כולל מושבי ספורט כולל מערכת עיסוי, פתיחה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה בגודל 9.7 אינץ', שני שקעי 12V ושקע 230V בנוסף לכניסות USB. בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם. מצב SPORT המחדד את תגובת הדוושה, הזרמת צליל מנוע דרך מערכת השמע ושינוי התצוגה במסך המידע המרכזי (הספק, מומנט, גדישה, כוחות G) ומתלים מתכווננים.
מערך הבטיחות נעדר מערכות מתקדמות דוגמת בלימה עצמאית, התראה או תיקון סטייה מנתיב וזיהוי הולכי רגל. מה שיש הן שש כריות אוויר הבקרות האלקטרוניות המקובלות וכן חיישני לחץ אוויר.

עוד באותו נושא:
ניצחון מוחץ לפיג'ו בדקאר
נוספה גרסת "פרימיום" לפיג'ו 2008 ב-119,000 שקלים
מנכ"ל חדש לדוד לובינסקי - דני שביט


מחיר הבסיס של ה-308GTI נקבע על 190 אלף שקלים, כאשר כאמור צביעת שני הגוונים וחלון שמש הן שתי תוספות שעבור כל אחת מהן תוסיפו 10,000 שקלים לצ'ק.
כאמור, בהיעדר תיבה אוטומטית התחרות הישירה ביותר ל-308GTI היא הגולף GTI ואכן בלובינסקי מייעדים את ה-308GTI להתחרות בגרסה הידנית של המכונית הנמכרת ביותר בקבוצת הקומפקטיות החמות הידניות (אפשר להירגע, מדובר ב-26 יחידות בכל שנת 2016) היקרה ממנה בכעשרת אלפים שקלים ומאובזרת פחות.

למרות שלאורך השנים נמכרו בשוק המקומי גרסאות חמות לדגמי פיג'ו השונים, חלפו 14 שנים אחרי שהושקה באופן רשמי גרסת GTI למכוניות היצרנית הצרפתית. אנחנו תמיד מברכים על עוד תוספת צבעונית לשוק המקומי, במיוחד כאשר מדובר באחת ששייכת לשושלת שהעמידה כמה מאגדות הסגמנט בכמה מדורותיה. אנחנו גם מקווים שהצירוף של גרסה חמה נוספת ל-208GTI גם מסמנת כניסה רצינית וארוכת טווח של היבואנית לעסקי הכיף מהנהיגה במצערת מלאה.

את השיווק של 308GTI מלווה היבואנית בקמפיין שבו מוזמן הקהל הרחב לאתגר נהיגה בסימולטורים של חברת simrace כאשר המתמודד שיקבע את הזמן הטוב ביותר יזכה לנהוג ב-308GTI על מסלול מירוצים בצרפת לצד מדריך נהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully