וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתפוס אותם על חם: האפליקציה שמשנה את תרבות הנהיגה בישראל

וואלה! NEWS בשיתוף הרשות לבטיחות בדרכים

14.3.2017 / 8:30

האפליקציה של "שומרי הדרך – שינוי חברתי בדרכים" מאפשרת לכל נהג להעביר דיווח מתועד אל הרשויות. איך נולד הרעיון? מי פיתח אותו וכיצד הוא שינה עד כה את תרבות הנהיגה בישראל? צפו בפאנל באולפן וואלה! NEWS

צילום מסך

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשיתוף אגף התנועה – משטרת ישראל ועמותת "נתיב בטוח", השיקו בחודש אוגוסט את מיזם "שומרי הדרך – שינוי חברתי בדרכים", שמטרתו העיקרית היא לשנות את תרבות הנהיגה בישראל ולקדם נהיגה על פי החוק בקרב כלל הנהגים, בין היתר על ידי תיעוד מאובטח ומוצפן של עבירות תנועה בכבישים, בדגש על עבירות מסכנות חיים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

איך נולד הרעיון? כיצד הוא מיושם בכבישים? איך הוא תורם לשינוי תרבות הנהיגה בישראל? אירחנו באולפן השקוף של וואלה! NEWS את יאיר נתיב, מנהל המיזם וממייסדי עמותת נתיב בטוח, את סגן-ניצב אילו ידגר, ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה של משטרת ישראל, וכן את אורי טג'ר המתנדב במיזם.

איך האפליקציה עובדת? מתנדבי המיזם מפעילים אותה בתחילת הנסיעה, ומצלמים באופן רציף את הכביש ואת כלי הרכב הנראים מהשמשה הקדמית. כאשר המתנדב מבחין בעבירת תנועה הוא נותן הוראה קולית השולחת את הדיווח באופן אוטומטי ומאובטח למרכז הסינון והבקרה שהוקם ברשות הלאומית. כל תיעוד שמתקבל נבחן בקפידה בכדי לבדוק האם ניתן לזהות בבירור את עבירת התנועה ופרטי הרכב, ואת סוג העבירה שנצפתה. תיעוד של עבירות שהוגדרו כחמורות ומסכנות חיים, בהתאם להחלטת אגף התנועה במשטרת ישראל, מועברים באופן מאובטח לאגף התנועה לטובת המשך טיפול מול הנהגים והגשת דו"חות או העמדה לדין של מבצעי העבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully