וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית: סוזוקי סוויפט החדשה. עכשיו בגרסה האירופית

13.3.2017 / 8:50

סוזוקי חשפה השבוע במסגרת תערוכת ז'נבה את הדור השלישי של הסופר מיני סוויפט בגרסתה האירופית, שתגיע בסוף השנה גם לישראל

סוזוקי סוויפט 2017. אתר יצרן
סוזוקי סוויפט החדשה. בסוף השנה בארץ/אתר יצרן

אחרי השקה לאומית שהתקיימה ביפן לפני כמה חודשים, הציגה השבוע סוזוקי במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה את הדור השלישי של הסופר מיני סוויפט, במכלוליה האירופיים. מדובר בדגם חדש (שאמנם דומה לקודמו) עם הפחתת משקל, שימוש במנועי טורבו, חלל פנים מרווח יותר ומגוון מערכות בטיחותיות אינטגרליות. סוזוקי מסרה מעל 5.4 מיליון "ניו-סוויפטים" מאז שנת 2005, מהם מיליון רק באירופה, ולכן ההחלפה של הדגם היא אירוע חשוב עבור היצרנית היפנית.

הדור החדש של הסוויפט שומר על הזהות העיצובית של הדור השני, אבל מעגל את הפינות ומשנה את המבנה הקדמי והאחורי. הפרט הבולט ביותר שזכה לרענון (מלבד הפנסים) הוא הסרת ידיות הדלתות הקלאסיות מאחור ושימוש בידיות פתיחה נסתרות בצמוד לקורות B המרכזיות. אין לזה את אפקט ה-"2 דלתות" קופה של הקליאו למשל אבל מבחינה אסתטית זו תרומה נחמדה לעיצובה השובב של הסוויפט.

עוד בנושא:
שווה לקנות סובארו אימפרזה עתיקה ב-3,000 שקל?

נקודת התרופה העיקרית של הסוויפט בשנים האחרונות נגזרה ממידותיה הצנועות, במיוחד בנפח תא המטען שפשוט היה בלתי שמיש ללא קיפול המושבים (ולעתים גם אחרי קיפולם). כעת, על פלטפורמה החדשה, הסוויפט אמנם קצרה מקודמתה בסנטימטר, אבל בסיס הגלגלים צמח ב-2 סנטימטרים ל-2.45 מ', הרוחב הוגדל ב-4 סנטימטרים ונפח תא המטען קיבל תוספת מכובדת של 54 ל' ל-254 ל'.

מבנה הקונסולה והרכיבים הפנימיים הם ברובם חדשים, וכך גם התפאורה שעוצבה מהיסוד. סוזוקי ריווחה את חלל הפנים בכמה סנטימטרים והוסיפה מרחב מחייה ליושבים מאחור, כולל מרחק ברכיים מיושבי השורה הראשונה. היא מצוידת במגוון בקרות המדיה הנפוצות עם צג 4.2 מחובר אל קישורית בלוטות', USB, תמיכה בטלפונים החכמים. כן היא מגיעה בפעם הראשונה עם בקרות בטיחות אקטיביות, בהן בלימה אוטומטית במהירות עירונית, בקרת סטיה מנתיב, ומצלמות וחיישנים להתראה על קרבה מסוכנת לעצמים והולכי רגל.

הסוויפט נחשבה, אז וגם היום לסופר מיני מהנה לנהיגה, ובחברה מציינים כי הקפידו לכייל אותה בדיוק באותה הדרך, תוך קיזוז משקלה ב-10% לצד שיפור של גרסאות הנעה קדמית וכן הטמעה של גרסת הנעה כפולה (אול-גריפ). על ההנעה מופקדים ב-2017 שני מנועים - 1.2 ל' עם 90 כ"ס ומנוע ה-1.0 ל' טורבו שלושה צילינדרים לו 110 כ"ס ו-18 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד. השידוך הוא לתיבת הילוכים ידנית, או אוטומטית 6 מהירויות.

הסוויפט 2017 תצא לכבישים באירופה בקיץ ותגיע לישראל באמצעות היבואנית מכשירי תנועה בסוף השנה הנוכחית. המפרטים המקומיים יפורסמו במועד השקתה.

סוזוקי סוויפט 2017. אתר יצרן
סוזוקי סוויפט 2017/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully