וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקלעתם לתאונה? כך תקבלו פיצוי מהביטוח במהירות

17.3.2017 / 15:56

כל מי שאי פעם מצא עצמו מעורב בתאונה, התוודע לגלגלי המערכת המבטחת הזוחלים באיטיות מייגעת. מבוטח עשוי לחכות שנים לקבלת הפיצוי שמגיע לו. כך תפעלו נכון, כדי לקצר את המסלול המפותל

תאונת דרכים. ShutterStock
תאונת דרכים/ShutterStock

עשרות אלפי תאונות הדרכים שמתרחשות מידי שנה מגיעות בחלקן הלא מבוטל לעימות משפטי בין הצדדים. כתוצאה מכך, העומס שמוטל על כתפי השופטים עולה בשיטתיות בשנים האחרונות ועם זה, גם משך הזמן עד שההליך מסתיים. אולם ישנן מספר פעולות שיכולים המבוטחים לעשות על מנת לקצר את משך הזמן. פנינו לד"ר ועו"ד אסף ורשה, יו"ר ועדת תביעות רכוש ושיבוב בלשכת עורכי הדין, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין כדי לקבל טיפים מעשיים כיצד להתנהל על מנת לזרז קבלת פיצוי עבור הנזק שנגרם לגוף, וגם למכונה.

• בנזק קל יחסית, רצוי לשקול להגיע עם חברת הביטוח לפשרה ולא להגיש תביעה שכן מלבד קיצור הזמן, עלויות ניהול התיק בבית המשפט יגרמו לה לנסות עוד יותר להקטין את הפיצוי שישולם ללקוח. יש לשמור בקנאות את כל הקבלות בגין הכספים ששולמו כהוצאה נגררת של התאונה ומוטב להעביר אחת לתקופה את כל המסמכים לעו"ד. שחזור המסמכים ישהה את הטיפול בתביעה ובחלק מהמקרים לא יתאפשר.

• צריכת טיפולים רפואיים עודפים עלולה לגרום לחברת הביטוח לסרב לשלם עבורם ולהאריך משכך את משך ההתדיינות בבית המשפט. לפיכך, מוטב שלא לפנות לרופאים פרטיים במקום שבו השירותים יכולים להינתן על-ידי קופת-חולים באופן סביר.

• גם במקרה בו נגרם נזק קל לרכב ועל פניו לא נגרם כל נזק פיזי לנהג, מוטב לתקן את הרכב במוסך מסודר ולקבל חשבונית שכן רבים המקרים בהם כעבור מספר ימים חש המבוטח ברע ופונה לטיפול רפואי, אולם חברת הביטוח טוענת כי אין אסמכתא {כגון חשבונית} שמוכיחה כי הנזק הפיזי נגרם מהתאונה.

תאונת דרכים. ShutterStock
תאונת דרכים/ShutterStock

טיפים מעשיים כיצד להתנהל - על מנת לזרז קבלת פיצוי עבור הנזק שנגרם לרכב

יש להקפיד ששמאי יבדוק את הנזק לרכב סמוך ככל הניתן למועד התאונה

• במידה והרכב היה מעורב בתאונות קודמות ובידי בעליו דוחות שמאות שהוצאו בעקבותיהן, מוטב לצרפם למכתב הדרישה שנשלח לחברת הביטוח שמבטחת את הרכב הפוגע בפוליסת צד ג. זה ייתר את הצורך שלה לבחון את עברו הביטוחי של הרכב ויחיש את הטיפול בתיק.

• מוטב לשכור שמאי שנמנה על רשימת השמאים שעובדים עם מבטחת הרכב הפוגע. כך תקטן האפשרות כי היא תערער על חוות דעתו ותדרוש לבצע שמאות נגדית.

• כשתובעים חברת הביטוח ניתן לרוב להגיש את התביעה כמעט בכל בית משפט בארץ. מוטב להיוועץ בעו"ד מתחום נזקי הרכוש לגבי הבחירה, שכן הוא בקיא במידת העומס שקיים בכל אחד מבתי המשפט בארץ.

• במידה ותיקון הרכב שנפגע מתעכב בגלל חוסר בחלק מסוים, בעליו יכול להגיש דרישה כספית לתשלום הנזק לחברת הביטוח של הרכב הפוגע, אף ללא שזה תוקן, בצירוף דו"ח שמאי ולקבל גם את המע"מ בגין התיקון העתידי. בפסק דין שניתן על ידי השופט חאג' יחיא מבית משפט השלום בתל אביב נקבע בתיק של נסים שופן נגד חברת הביטוח וחברת המשאיות כי בניגוד לפסיקות עבר, מבוטח יהיה זכאי לפיצוי מחברת ביטוח על תיקון ברכב שעבר תאונה, גם אם הוא אינו מציג קבלות המוכיחות כי שילם על חלקים ועבודה בנוסף.

• יש להקפיד ששמאי יבדוק את הנזק לרכב סמוך ככל הניתן למועד התאונה. כך תמנע האפשרות כי ייטען שחוות הדעת כוללת נזקים שאינם קשורים לתאונה – מצב שיאריך את משך הטיפול בדרישה

פגיעה בפרנסה

במקרה בו בעקבות התאונה המבוטח אינו יכול להתפרנס הוא זכאי לפנות למבטחת הרכב בפוליסת חובה בבקשה לקבלת פיצוי על החשבון " תשלום תכוף". הבקשה צריכה לכלול אסמכתאות רפואיות שמעידות על מצבו של הנפגע וכן פירוט הוצאות מחייתו. ככל שלא יקבל מענה תוך 60 יום ולחלופין ככל שחברת הביטוח תסרב לבצע את התשלום, הנפגע רשאי להגיש בקשה לתשלום תכוף לבית המשפט.

לצד זאת, ככל שמדובר על תאונת עבודה, יכול התובע להגיש בקשה לקבלת דמי פגיעה, מהמוסד לביטוח לאומי, במסגרתה תשולם לו גמלה לפרק זמן של עד שלושה חודשים בגובה של 75% מהשכר שהרוויח לפני התאונה. בתום שלושה חודשים הוא יכול לפנות בתביעה לביטוח לאומי להכרה בנכותו הזמנית ולקבל בהתאם לשיעור שיקבע גמלה כספית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully