וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לקסוס עשויה לבטל את מכונית הסאלון, GS

19.3.2017 / 8:31

לקסוס GS החדשה עתידה להיחשף בשנה הבאה, אבל על פי דיווחים מיפן המיזם עשוי להגנז בשל הדמיון הרב ל-LS החדשה ונוכח נסיקת רכב הפנאי

לקסוס GS. אתר יצרן
לקסוס GS. מכונית הסאלון של מותג היוקרה היפני/אתר יצרן

לקסוס GS היא לדעת רבים אחת המכוניות הטובות ביותר שלקסוס ייצרה מאז הווסדה, אבל כנראה שנגד עלייתם המטאורית של רכבי הפנאי היא מאבדת תומכים בהמשך קיומה, כך לפחות מסתמן על פי דיווח של כלי התקשורת ביפן. סיבה נוספת היא מיצובה של מכונית הדגל, ה-LS שמגיעה כעת רק עם מנוע V6 ולכן ישנו חשש מקניבליזם בין כתלי המותג.

עוד בנושא:
עכשיו בארץ: לקסוס RX טורבו במחיר אטרקטיבי
לקסוס רומזת על רכב פנאי קומפקטי חדש

מקורבים ללקסוס מירחון הרכב היפני MAG-X, מעירים שהירידה בכמות המסירות בסגמנט הספורט-סדאן היא פשוט מסמר נוסף בארון של ה-GS, שבין כה לא הצליחה לתת מענה לקהילה הגרמנית מבית אודי, ב.מ.וו ומרצדס, וזאת על אף שהציגה ביצועים מצוינים בגרסתה ההיברידית. "נראה שהבכירים בטויוטה מתקשים להגיע להחלטה עסקית נבונה כשדי ברור להם שה-GS לא תעמוד ביעדים האסטרטגיים שנקבעו עבורה", כך עורכי הירחון מעריכים.

זו אינה הפעם הראשונה אגב שלקסוס GS הרגישה את הגרזן קרוב מאוד לצווארה; בשנת 2011 אמר נשיא טויוטה, אקיו טויודה שנכפה עליו להתעמת עם כמה בכירים בחברה לגבי הדור הבא משום שלא ראה בה פוטנציאל הצלחה גדול בשנים שלאחר מכן. "אני לא רציתי את המכונית הזו. אבל מנהלים מכל מיני מחוזות נלחמו בו בשיניים כדי שהיא תשאר בסגל הסדרות של לקסוס", כך ציין טויודה.

לקסוס, כמו רוב היצרניות לא מגיבה לדיווחים שמגיעים משולי התעשייה, ולכן נמתין עד סוף השנה הנוכחית כדי לדעת האם ה-GS נמצאת בהתכנות או שכבר התקבלה ההחלטה לוותר עליה.

בארץ, נמכרת כיום ה-GS בשלוש גרסאות; ה-300 הייבריד, ה-450 הייבריד וה-450 הייבריד-ספורט F. שתי האחרונות מצוידות במנוע V6 עם הספק מרבי של 345 כ"ס ותיבה רציפה המאיצם בה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות. המחירים נעים בין 345 אלף שקלים ל-525 אלף שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully