וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונאית ליום אחד: הכתבת שהרימה את הפרארי שלה

8.3.2018 / 8:00

לכבוד יום האישה הבינלאומי, החלטנו לשלוח את הילה ציאון להתמחות במוסך - אבל כדי להמתיק את הגלולה בחרנו עבורה את הסוכנות של מכונת הנהיגה האיטלקית. צפו בכתבה

עריכת וידאו: נועה לוי

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מכונאית ליום אחד במוסך פרארי בת"א)

לכבוד יום האישה הבינלאומי 2018 שחל היום (חמישי), החליט ערוץ וואלה! רכב שאין דרך טובה יותר לציין אותו - מאשר להפוך אותי למכונאית ליום אחד. אבל כדי להמתיק את הגלולה, נשלחתי אחר כבוד למוסך של לא פחות ממכונית הספורט האיטלקית פרארי, שהמחיר ההתחלתי שלה בישראל עומד על כמעט 2 מיליון שקל.

אז איך ניגשים לטיפול במותג האיטלקי, שתחילה כלל מכוניות מרוץ בלבד? אם שואלים את חי נסימי, מכונאי ראשי במוסך פרארי ישראל, הדרך היא יעילות ודקדנות. בכל זאת, מדובר בחברה שמאז 1947 מייצרת מכוניות ספורט סדרתיות; אולם לא רבים יודעים שעל אף שהפכה למותג מפורסם - היא אחת מיצרניות הרכב הצעירות בעולם.

ב-1969 רכשה פיאט 50% מחברת פרארי וב-1988 הגדילה את חלקה ל-90%. רן זקס, מנהל מרכז השירות של אוטו איטליה (יבואנית פרארי בישראל), מסביר שרוב הדגמים נושאים שמות הכוללים 3 ספרות, המציגות בדרך כלל את נפח המנוע יחד עם מספר הצילינדרים. כך למשל, דגם 458 איטליה קרוי כך עקב היותו מצויד במנוע בנפח 4.5 ליטר עם 8 צילינדרים. בנוסף ישנם דגמי פרארי הנושאים שמות של מקומות עם זיקה מיוחדת למותג, כגון איטליה, קליפורניה, פיוראנו ומאראנלו.

"הסמל והלוגו הרשמי של פרארי הוא סוס שחור על רקע צהוב, בשילוב עם צבעי הדגל האיטלקי והאותיות S ו-F המציינות את הקיצור עבור סקודריה פרארי - השם המקורי של הקבוצה", הוא ממשיך, "הסמל על חזית המכונית הוא מלבני, בעוד שעל הכנפיים הקדמיות, סמוך לדלתות משני צדי הרכב, יופיע ה"מגן" הרשמי הצהוב, עם הסוס בשחור והאותיות S ו-F".

הילה ציאון בסוכנות פרארי. מערכת וואלה!
אם כבר להגיע למוסך, אז של פרארי. הילה ציאון ומכוניות הספורט/מערכת וואלה!

51 רכבי פרארי נמכרו בישראל

"סגמנט הסופר יוקרה מאוד מצומצם - מדובר ב-35 רכבים שנמכרים בשנה, מתוכם 10 רכבי פרארי"

"בישראל נמכרו 51 רכבי פרארי וקיימים עוד 10 רכבים קלאסים (טסטרוסה, GTB 308)", מספר זקס, "כאשר מחיר התחלתי לרכב עומד על 1.950 מיליון ושקל יכול להגיע עד 3.5 מיליון שקל לרכב בייצור סדרתי עם תפירה אישית של הלקוח. למעשה, פרארי מייצרים רכבים בהזמנה מיוחדת בלבד, כאשר הייצור מוגבל ל-8,500 יחידות, שרובן מיוצרות כמהדורות מיוחדות לאספנים ולחברי מועדון פרארי".

"בכל רגע נתון יש 4,000 לקוחות שממתינים למסירת הרכב", הוא מוסיף, "60% מהלקוחות מוגדרים כלקוחות חוזרים ו-38% מוגדרים כאספנים שמחזיקים מספר כלי רכב. בשורה התחתונה, סגמנט הסופר יוקרה מאוד מצומצם - מדובר ב-35 רכבים שנמכרים בשנה, מתוכם 10 רכבי פרארי".

"פרארי זה מותג הרכב היחיד שנותן 7 שנים טיפולים ועד 15 שנה אחריות", מציין נסימי, "כאשר יש אפשרות להרחבת אחריות עד שנה 12 של הרכב. כמו כן, כל רכב שרוכשים יד שנייה (כלומר לא בהכרח מהיבואן - ה.צ), ניתן להביא למרכז שירות כדי שיבדקו אותו לאחר הרכישה דרך טופס בדיקות קפדני שניתן ללקוח בסיום הבדיקות".

נסימי מוסיף כי "אחרי כל טיפול, הרכב עובר נסיעת מבחן לבדיקות תקינות וניקיון יסודי, מעקב ובקרה. בנוסף, יש אפשרות של איסוף והחזרת הרכב מבית הלקוח על ידי מכונאי בכיר, בהתאם לרצון והעדפת הלקוח כחלק מהשירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully