וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת פסח: ג'יפי התצוגה שלEaster מוצגים ב-Moab, ארה"ב

14.4.2017 / 13:54

גם השנה משחררת Jeep רכבי תצוגה לקראת איסטר-ספארי הנערך במואב. לא נעים לי לומר, אבל השנה הם דווקא לא עושים לי את זה. חוץ מה- CJ66 שמזכיר את הסיקס הישן שלי

גם השנה נאכל מצות וגפילטע-פיש, בזמן שבמואב יציפו נחילי ג'יפאים את משטחי ה-Slick Rock המדהימים. כבר מזמן אמרנו שכפי שכל מוסלמי חייב לבקר ב-מ?כ?ה פעם אחת בחייו, כך גם ג'יפאים – מי שלא ביקר לפחות פעם אחת בבירת ה-4X4 האמריקנית, לא יודע ג'יפאות מהי. מסלולי העבירות של מואב מאכלסים ג'יפים מכל סוג ומין, ואליהם מצטרפת גלריה של ג'יפי תצוגה אותם משחררת חברת Jeep, לקראת Easter Jeep Safari הנערך השנה בתאריכים 8-16 לאפריל.
בכל שנה אני מגיר ריר על המקלדת, כאשר אני רואה את רכבי התצוגה המקסימים, יצירתיים ומלהיבים את הדמיון. משום מה, בציר 2017 פחות מלהיב מאשר בשנים הקודמות. עדיין, יש כאן כמה כלים שהייתי שמח להכניס למוסך הווירטואלי שלי, ויש כמה שלא הייתי רוצה להיראות בקרבתם. אולי, בעצם, הם לא כל כך גרועים.

Jeep CJ66

ג'יפים MOAB. יצרן, ניר בן טובים
ג'יפים MOAB/ניר בן טובים, יצרן

יתרונו הגדול של ה-66 הוא הברזנט הביקיני המתקלף, והמראה הנוסטלגי. הנוסחה פשוטה: קח מרכב של רנגלר 1966, שים אותו על שלדת TJ, השלם את החבילה עם מנוע Hemi 5.7 ליטר 383 כוח סוס. תיבת 6-הילוכים ידנית ושפע אבזרי Mopar (חטיבת הביצועים של ג'יפ) ישלימו את יחידת הכוח. לטובת העבירות נועל ה-66 צמיגי שטח מלא 35 אינץ', סרני דנה 44 והגבהת מרכב צנועה של 2-אינץ' (זה השיפור היחיד אותו תוכלו לעשות גם בישראל...). מערכת אוטומטית לניפוח והורדת לחץ האוויר מהצמיגים תחסוך מאמץ במעבר מדיונה טובענית למסלול טרשי. כלוב התהפכות מגן על הנוסעים, החלון הקדמי ומראות הצד נראים כמו לפני חמישים שנה, מדליק! גג ברזנט 'ביקיני', פגושים מיוחדים, מדבקות שחור מט וכנפונים מורחבים משלימים את החגיגה. את הג'יפ הזה הייתי מאושר לקחת הביתה.

Jeep Safari

ג'יפים MOAB. יצרן, ניר בן טובים
ג'יפים MOAB/ניר בן טובים, יצרן

ה'ספארי' מעניק לכל בני המשפחה מחסה מפני האלמנטים אבל מעניק תצפית מצוינת החוצה, מבעד לגג ולדלתות השקופות לחלוטין. הבסיס הוא רנגלר JK, והנחת המוצא של המתכננים היא שמזגן האוויר יוכל לצנן את הדבר הזה – שגיאה, רבותי. יהיה תנור יוקד בפנים אבל תמיד אפשר לפרק את הדלתות, ולהישאר עם רכב חמוד מאוד. הדלתות השקופות עשויות מסגרת אלומיניום ו"ויניל' שקוף, הן זכו לכינוי היצירתי Windoors, נחמד. ניתן לפתוח את החלונות באמצעות ריץ' רץ' מיושן. הכלי גדוש בתאורות LED ואת המושבים האחוריים ניתן לצודד כלפי חוץ, לתצפית טובה אל מחוץ לרכב. השלוחה האחורית קוצרה במקצת, לשיפור יכולת התמרון – אבל איפה נכניס את הצידנית עם הבירות? צמיגי 35 אינץ' וסרני דנה 44 משלימים את החבילה האפקטיבית למדי. המנוע הוא פנטסטאר סטנדרטי, מספיק לטיול משפחתי.

Jeep Luminator

ג'יפים MOAB. יצרן, ניר בן טובים
ג'יפים MOAB/ניר בן טובים, יצרן

ג'יפ 'אור הגולה' מתהדר בשפע אמצעי תאורה וזרקורים, LED כמובן; היצרן הוא Magneti Marelli האיטלקי, יצרן ממנו אני נושא זיכרונות בעייתיים משהו... שיתוף הפעולה עם פיאט הביא לנו את הג'וב האיטלקי, עם תאורת גחון להארת מעברי סלעים, תאורות היקפיות מלאות ואף למעלה מזה, תאורת פגושים, פנסי ערפל המופנים לצדדים בעקבות ההגה. על מכסה המנוע מורכב Led bar עוצמתי, ועל הגג? פאנלים סולאריים ומשטח נחיתה לרחפנים... לא נמסרו פרטים על תחנת הכוח האמורה לחשמל את הפריטים ההזויים.

Jeep Grand One

ג'יפים MOAB. יצרן, ניר בן טובים
ג'יפים MOAB/ניר בן טובים, יצרן

נו, 25 שנים מלאו לנער, ולכבוד זה הוציאו האמריקנים הומאז' לגרנד-צ'ירוקי הראשון, שראה אור ב-1993. הכלי מוגבה, מוארך במקצת ועוטה קישוטי עץ שלשמחתי, אינם נראים בתמונות העיתונות. הצמיגים 33 אינץ' צנועים, יש שתי נעילות רוחביות, והגבהה 2 אינץ'. חומרי הדיפון בפנים עוצבו בהשראת שנות התשעים, ובמילים אחרות – זול, לא נעים למגע, נוטה להיסדק. יש אפילו פלאפון מיושן במתכוון, למי שמתגעגע לימים שלפני הסמארטפון.

Jeep Trailpass

ג'יפים MOAB. יצרן, ניר בן טובים
ג'יפים MOAB/ניר בן טובים, יצרן

במיטב מסורת הקרוסאוברים הוצגה הופיעה במואב גרסה קשוחה לקומפאס טריילהוק, שהוצג לאחרונה. הג'יפון קיבל צמיגי שטח והגבהה של 1.5 אינץ', לא משהו שיעשה אותו גיבור, אפילו לא בשבילים העדינים ביותר של מואב. לעומת זאת, בפנים יש ריפודי עורKatzkin ומשענת מרפק ייחודית. זה לא רע, בזמן שאתה מחכה לרכב החילוץ הנמצא בדרכו אלייך. רבאק, אתה רוצה Jeep לשטח? קנה רנגלר!

Jeep Quicksand

ג'יפים MOAB. יצרן, ניר בן טובים
ג'יפים MOAB/ניר בן טובים, יצרן

ה'קוויקסנד' (חול מהיר, או טובעני) הוא רכב שכייף לנהוג בדיונות של גלאמיס, אבל הוא מעצבן אותי. אמריקני שוחר דיונות אינו יוצא לדיונות עם Jeep. הוא לוקח באגי Sandrail 800 כוח סוס, טרופי טראק, באגי או מאבריק – אבל לא ג'יפ רגיל, יהא משופר ככל שיהיה. כך אומר העיקרון, אבל יש בכל זאת דברים נחמדים ב-Quicksand; מנוע V8 Hemi עם שמונה כונסי אוויר המזדקרים מתוך המנוע. המראה והצליל הם כשל Hot Rod מיושן, נחמד מאוד. רכב התצוגה יושב על בסיס גלגלים מוארך, ומרכב חתוך באכזריות יצירתית. הגג מונמך, למה? מאותה סיבה, כנראה, שהוא נועל צמיגי 37 אינץ' נמוכי חתך, הדבר האחרון שאתה מחפש ברכב דיונות ייעודי. כננת תוף מדליקה וזוג מפלטים קדמיים משלימים את הקטע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully