וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות פוינטר ישתתף ב-Baja 500 ברומניה, בתקווה להוביל את אליפות הבלקן 2017

25.4.2017 / 11:22

רז היימן והלל סגל הבלתי נלאים משיטים את רכב המרוץ לרומניה, לאתגר מסוג חדש: 640 קילומטרים ביום אחד, כולל 500 קילומטרים מדודים. יום ארוך

באחה ראלי, צוות פוינטר. רמי גלבוע, ניר בן טובים
באחה ראלי, צוות פוינטר/ניר בן טובים, רמי גלבוע
לראלי יוון (בחודש יוני) יגיעו עוד 8-10 צוותים ישראליים, מה שיעניק לנו נוכחות שיא באירוע אירופאי

תשעה חודשים לאחר שחזרו מראלי 'דרך המשי' ממוסקבה לבייג'ינג, יוצאים ספורטאינו המוטוריים לאתגר מסוג חדש – מנה מרוכזת של 640 קילומטרים שטח ביום אחד, ה-28 למאי. לצורך זה עבר רכב המרוץ שדרוג ויישור קו על ידי הלל סגל, עם תשומת לב מיוחדת למערכת הקירור שהתלהטה ב-דרך המשי. כמו תמיד ינעל רכב המרוץ צמיגי שטח מתוצרת Toyo Tires, מדגם Open Country M/T. צמיגים אלו הוכיחו עמידות ואחיזה מצוינת במגוון תנאי שטח.

עבור צוות שעשה מרוצים של למעלה משבועיים ו-11,000 קילומטרים, האתגר עשוי להיראות פשוט, אך לא כך הדבר. קצב התנועה ברומניה מהיר מאוד, 33 המתחרים טובים ואין מקום לטעויות נהיגה או ניווט, ובוודאי לא לתקלות טכניות. המסלול יכלול מעברי מים, דרכי עפר ומישורים הנפרשים מההרים אל הים. אתגרי הנהיגה יהיו של רז, אבל הלל יצטרך להתמודד בניווט מורכב ומדויק, בתא שטח אותו הוא אינו מכיר. באחה רומניה הוא הראשון במרוצי ליגת מזרח אירופה, Baja European East Championship הכוללת שישה מרוצים ברומניה, יוון, בולגריה וטורקיה. בסיום המרוץ ברומניה תישלח ה"הצהובה" ליוון, להשתתפות ב-באחה יוון – באופן כזה קל לצוות להצדיק את הוצאות השינוע הגבוהות יחסית.

לראלי יוון (בחודש יוני) יגיעו עוד 8-10 צוותים ישראליים, מה שיעניק לנו נוכחות שיא באירוע אירופאי. מצב זה אינו נובע מפריחה פתאומית של הספורט המוטורי בישראל, אלא להיפך - עקב היעדר ליגת מרוצים רצינית נפלטים בחורינו לאירופה, לאחר שהתייאשו מזירת המרוצים הנכחדת לאיטה. זוהי תעודת עניות לפרנסי הספורט המוטורי ולמשרד התרבות והספורט, המאפשרים הידלדלות הזירה המוטורית בישראל – למרות שספורטאינו מגיעים להישגים נכבדים ביותר ומביאים כבוד למדינה, על חשבון אמצעיהם המצומצמים.

ובחזרה לרומניה, היימן מצהיר על כוונות רציניות של צוות פוינטר: "הפעם אין לנו דיונות והרים אלא שבילים רחבים לנהיגה מהירה. אנו מקווים להתחיל את סבב 2017 ברגל ימין ולהתברג בצמרת, כדי להתמודד על המקום הראשון בליגה". אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר מציין כי "כמו כל שנה אנו מאחלים לרז והלל הצלחה במרוצים. אנו תמיד שמחים ללוות אותם ולקוות שנחישותם, דבקותם במשימה והמקצוענות יביאו אותם למקום הראשון".

רז והלל מתחרים כבר 11 שנים ברציפות, והם נהגי השטח הבכירים ביותר בישראל, זוכי פרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים לשנת 2009. הלל סגל, נווט, בן 67, בעל מוסך 'ליוגב'. רז היימן, נהג, בן 53, מנכ"ל תנועה מערכות מחשוב וניווט. צוות פוינטר השתתף בעבר במרוצי פריס דקאר, דרך המשי, פרעונים ועוד. ב-2012 זכה הצוות באליפות הבלקן, הישג אותו הוא מקווה לשחזר גם השנה.

רכב המרוץ "הצהובה" מתחרה בקטגוריה T1.2 (אבי-טיפוס מבניה עצמית עם מנוע דיזל), מתבסס על שלדת צינורות ומכלולים מכניים של מיצובישי פג'רו. לרכב מנוע טורבו-דיזל BMW בנפח של 3,000 סמ"ק, 6 צילינדרים ו- 250 כ"ס. בולמי FOX עברו שיפוץ וכיול על ידי חברת 'אאוטבק'. בראלי רומניה ילוו רחפנים את המתחרים ויאפשרו מעקב שוטף של מיקום המתחרים, מהזינוק ועד לסיום. המעקב נגיש בקישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully