וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: פיאג'ו בוורלי 350 –– חודש ראשון

6.5.2017 / 8:01

גלגלים גדולים, מנוע גיבור ויציבות מצוינת הם היתרונות המרכזיים של פיאג'ו בוורלי 350 המחודש. רשמים מהרכיבה הראשונה מתוך סדרת הכתבות לקטנוע שיישרת אותנו במבחן ארוך טווח מערכתי

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: ניר חן

"זה משופר?", "מה זה המנוע הזה?", "אתה לא מפחד להשכיב ככה עם הילד?", "יש לך גם ניסיון?" לפי שאלות הרמזור שהופנו אלי בחודש האחרון, הבנתי שלא רק אני הופתעתי מהביצועים של פיאג'ו בוורלי 350 החדש. נתחיל מזה שבכל יציאה מהרמזור עם גז פתוח נכנסת לפעולה מערכת בקרת האחיזה, בכבישים המהירים אני מוצא את עצמי מחכה שיפנו את הנתיב השמאלי ובפניות במחלפים אני צריך להכניס את כפות הרגליים בכדי שלא ישתפשפו באספלט. למרות שהבוורלי רחוק מאוד מאופנוע כביש, הוא מצליח להעביר לרוכב חווית רכיבה ותחושות דומות. יציבות כיוונית גבוהה גם בתנאים של כבישי משובש, תאוצות ובלימות חזקות במיוחד, אחיזת כביש גבוהה שמגובה גם במערכות בטיחות אלקטרוניות ותנוחת רכיבה זקופה שמאפשרת שליטה ורכיבה מהירה.

בוורלי 350 – ארוך טווח. ראובן סביו, יצרן, אתר יצרן
הגלגלים הגדולים משפרים את יכולת הספיגה וגם את היציבות במהירות גבוהה/אתר יצרן, ראובן סביו, יצרן

להגדיל לך?

כל מי שביקר באירופה בעשור האחרון בוודאי שם לב לעובדה שכמעט ואין ברחובות קטנועים בנפח העולה על 50 סמ''ק עם גלגלים קטנים. למעשה, רובם המכריע של הקטנועים הם בעלי גלגלים בקוטר של 14 אינץ' ומעלה, או בעלי שלשה גלגלים.

הסיבות לכך הן בעיקר הריצוף של חלק גדול מהכבישים במרכזי הערים הגדולות והוותיקות, זה העשוי מאבנים טבעיות המציבות בפני המתלים משימה כמעט בלתי אפשרית ובנוסף גם תנאי האחיזה הירודים בגלל מזג האוויר והטמפרטורות הנמוכות. לכך צריך להוסיף את המנטליות של האירופאים הרואים בקטנוע כלי תחבורה, שייעודו הוא ניוד באופן הנוח והבטוח ביותר בתוך העיר ובסביבתה הקרובה, אך מבלי לוותר על סגנון וביצועים.

כתוצאה מדרישות אלו הבחירה בקטנועים בעלי גלגלים בקוטר גדול הופכת להיות הנכונה ביותר בגלל היתרון הגדול של הגלגלים הגדולים בכל הקשור ליציבות וספיגת מהמורות.

עד היום בישראל, קטנועים בעלי גלגלים גדולים סבלו בעיקר מהעדר תא מטען ראוי מתחת למושב ומתדמית של "קטנוע חנונים" הפונה בעיקר לרוכבים שמחפשים קטנוע כמה שיותר בטוח. הבוורלי 350 החדש מכוון אחרת וזה בא לידי ביטוי במיוחד בעיצוב ובביצועים. כדי לבדוק, האם חברת פיאג'ו הצליחה לייצר קטנוע בעל גלגלים גדולים שמסוגל לשנות את התדמית והאופי של קטנועים אלו, החלטנו ב"וואלה!רכב" לבחון את הבוורלי במשך חצי השנה הקרובה. במהלך פרק זמן זה ננסה לענות על השאלה הגדולה: האם הבוורלי 350 החדש באמת מסוגל להביא לשינוי התדמית של קטנועים בעלי גלגלים גדולים ואולי אפילו לגרום לשינוי בשוק הקטנועים בישראל.

בוורלי 350 – ארוך טווח. ראובן סביו, יצרן, אתר יצרן
העיצוב המחודש כולל גם דוד שטוח ובולט פחות לאגזוז/אתר יצרן, ראובן סביו, יצרן

שינוי כיוון

בכדי ליצור תדמית חדשה לבוורלי, פיאג'ו השקיעו רבות בתחום העיצוב וזה בעיקר בא לידי ביטוי בשילובי הצבעים החדשים שכוללים שני גוונים של שחור ואפור אחד בלבד, ללא כל אותם צבעי בורדו ותכלת שנראו קצת כמו ממתקים. להשלמת המראה האגרסיבי, אך יחד עם זאת אלגנטי הורכבו גלגלים חדשים בצבע שחור עם חמישה חישורים מפוצלים שנראים כמו חישוקים של אופנוע ספורט. המשתיק החדש הוא במבנה שטוח וגבוה ולא בולט החוצה יתר על המידה כנהוג באופנועים הגדולים מהדור האחרון.

איכות הגימור והצביעה באה לידי ביטוי בפרטים רבים, כגון בתפרים של המושב המותאמים לצבע כיסוי המושב ולצבע הקטנוע ואפילו בחלק מהגרסאות נעשה שימוש בשני חוטים בצבעים שונים על אותו המושב. תשומת לב מיוחדת ניתנה לפתרון בעיית האחסון מתחת למושב והתוצאה המפתיעה היא, שניתן להכניס לתא ללא בעיה קסדה שלמה ועוד קסדת 3/4, או קסדה שלמה יחד עם מעיל ועוד חפצים קטנים. הדבר התאפשר בזכות הרחבת התא עד כמה שניתן לצדדים והפיכת חלקו התחתון של המושב לחלק מהתא ובזכות כך להרוויח עוד גובה. תא האחסון הקדמי מסוגל להכיל כפפות, משקפיים ועוד וכולל בתוכו גם שקע טעינה לנייד.

בנוסף לכך, הבוורלי מגיע עם סבל מקורי הכולל חיבורים לתושבת לארגז אחורי בנפח גדול. אין ספק שבפרק האחסון הבוורלי עשה קפיצת מדרגה וגם ללא התקנת ארגז אחורי נפח תא האחסון בהחלט מספיק כדי לא להסתובב עם קסדה ומעיל ביד, או תיק על הגב.

הבוורלי החדש הוא גם חידוש בכל הקשור למערכות בקרת אחיזה אלקטרוניות המסייעות בזמן האצה ובלימה. מערכת ה-ASR מיועדת למנוע מצב שבו הגלגל האחורי מאבד את האחיזה עם הכביש בזמן ההאצה, תופעה המתרחשת בעיקר על גבי כבישים רטובים, מעברי חצייה או ביציאה מפניות עם פתיחה אגרסיבית של ידית הגז. פעולת המערכת מורגשת גם בהאצה בקו ישר על גבי מהמורות ופסי האטה ומונעת את איבוד האחיזה ברגע חזרת הגלגל לכביש. למי שאוהב להרגיש את הזנב יוצא החוצה בפניות, או מפרפר על מעברי החצייה בזינוקים, ניתן לבטל את המערכת בעזרת כפתור על לוח המחוונים.

בזמן בלימה, ניתן לסמוך על מערכת ה-ABS המעודכנת מתוצרת BOSCH, שמתאפיינת בפעולה אחידה וכמעט לא מורגשת ובהחלט מהווה תוספת משמעותית לבטיחות הכללית.

המנוע של פיאג'ו בוורלי 350 הוא בעל צילינדר יחד, 4 פעימות, 4 שסתומים מקורר נוזל וכולל מערכת בקרה ממוחשבת על מערכות ההזרקה וההצתה. מנוע זה תוכנן לספק ביצועים כמו של מנועי ה-400 סמ"ק, עם ממדים קומפקטיים ומשקל מופחת כמו של מנועי 250/300 סמ"ק. תכונה מיוחדת נוספת של המנוע החדש היא השימוש במצמד רטוב מרובה צלחות בדומה למצמדי האופנועים.

שיטה זו אמורה להבטיח ביצועים טובים יותר לאורך זמן, גם תחת מאמץ, וביטול הקרטועים המאפיינים מצמד צנטריפוגלי יבש עם "סנדלים" בזינוקים ממצב עמידה. הספק המנוע המוצהר הוא 33 כ''ס מרשימים עם מומנט של 32 ניטון/מטר וזה בהחלט מעמיד אותו ישירות מול קטנועי ה-400 מבחינת ההספק.

בחודשים הבאים, אנחנו מתכוונים לרכב על הבוורלי החדש כמה שיותר ולספר לכם עד כמה כל החידושים הללו באמת מורגשים ברכיבה והאם הם מצליחים לשנות את אופיו של הבוורלי, כפי שחברת פיאג'ו התכוונה לעשות.

על הצד הטכני – פיאג'ו בוורלי 350

דגם מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, 4 שסתומים, קירור מים.
קדח: 78, מהלך: 69 מ''מ
נפח מנוע: 330 סמ"ק
הספק: 33כ"ס ב- 10,000 סל"ד
מומנט: 32 ניוטון למטר ב-7500 סל"ד
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית
הילוכים: גיר רציף מצמד צנטריפוגלי רטוב

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי 35 מ"מ
מתלה אחורי : בולם כפול מתכוונן ב-4 מצבי עומס קפיץ
בלם קדמי: דיסק בקוטר 300 מ"מ כולל ABS
בלם אחורי : דיסק בקוטר 240 מ"מ
צמיג קדמי:110/70-16
צמיג אחורי :150/70-14

בסיס גלגלים : 1560 מ''מ?
גובה מושב: 790 מ"מ
משקל רטוב: 191 ק"ג
מיכל דלק: 12.5 ליטר
מחיר: 35,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully