וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים: פולקסווגן שירוקו וחיפושית על הכוונת של קברניטי הקונצרן

7.5.2017 / 8:36

בכיר בפולקסווגן חשף בפני כלי התקשורת בבריטניה כי השירוקו והחיפושית עשויות להיחתך מהסגל בעתיד הלא רחוק. "ישנם דברים חשובים יותר בתקופה הזו"

פולקסווגן שירוקו GTS. אתר יצרן
פולקסווגן שירוקוGTS/אתר יצרן

במסגרת תכנית ההבראה של קונצרן פולקסווגן על רקע התפוצצות סקנדל מנועי הדיזל ("דיזלגייט"), מסתמן כי שתי מכוניות של חטיבת הפרטיות של המותג הגרמני תסיימנה את דרכן בקרוב - פולקסווגן חיפושית ("ניו-ביטל") והשירוקו הספורטיבית. כך לפחות עולה מדברים שאמר בכיר בחברה לכלי התקשורת באנגליה.

החיפושית ה"חדשה" הייתה מקור לביקורת פנימית בפולקסווגן כבר מיומה הראשון, אי שם בסוף שנות ה-90. בחלוף השנים, ולאור הצניחה התלולה במכירותיה היא סומנה כמועמדת וודאית לגניזה - מהלך שצובר תאוצה נוספת בימים אלו נוכח הטיפול בפרשייה שהסעירה את תעשיית הרכב בשנתיים האחרונות וגרמה למשבר אמון חריף מול לקוחות החברה.

"הביטל, וגם השירוקו הן שתי מכוניות שייצגו עבורנו קבוצת מכוניות אמוציונלית עם מקדם משיכה חזק, אבל הזמנים השתנו וזה לא תמיד חשוב להמשיך וליצר דור אחרי דור של מכונית פשוט כי היא קיימת - ישנם דברים חשובים יותר בתקופה הזו", כך ארנו אלטילטז, מנהל בכיר בדירקטוריון פולקסווגן בגרמניה. ארנו טוען שבפולקסווגן לא מביעים דאגה נוכח הקיצוצים העתידיים, שכן החברה מפנה את רוב משאביה לרכבי פנאי, מנועים היברידיים והנעה חשמלית.

ישנם חילוקי דעות בקרב הקונצרן אם לחסל את הביטל לחלוטין או לשמור על דגם הקבריולה, שכן הוא הרכב היחיד בעל תקרה פתוחה בפולקסווגן אחרי חיסולה של הגולף קבריולה. "היא פשוט נמכרת בכמויות הרבה יותר גדולות מהדגם הסגור של הביטל, ככה שסביר שננסה לשמור עליה".

השירוקו, שקמה לתחיה מחודשת לפני קרוב ל-10 שנים (נחשפה בז'נבה 2008), נחשבת מצד אחד למכונית דינמית לא רעה, אבל לכישלון מסחרי שקשה להתעלם ממנו בעתות משבר; אשתקד נמסרו ממנה פחות מ-11 אלף עותקים - מחצית ממכירות החיפושית. בתוך כך, ארנו מבטיח שמכוניות רעיוניות כמו ה-ID באז קונספט ומכונית הדגל החדשה "ארטאון", תייצגנה דור חדש של כלי רכב נחשקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully