וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה קלאסית באירופה: מוזיאון נדיר נפתח לראשונה בגרמניה

15.5.2017 / 12:48

המוזיאון, הראשון של מאזדה מחוץ לגבולות יפן ממקום באאוגסבורג, וכולל מעל 40 כלי רכב נדירים שחלקם נמכרו בלעדית רק בארץ המוצא של המותג

מוזיאון מאדה בגרמניה. Walter Frey, אתר יצרן
מוזיאון מאזדה באאוגסבורג/אתר יצרן, Walter Frey

מאזדה חנכה מוזיאון מכוניות חדש ונדיר בעיר אאוגסבורג, גרמניה, הראשון מסוגו שנבנה מחוץ לגבולותיה של יפן. היצרן היפני אישר את פתיחתו תחת ניהול המטה הראשי של מאזדה גרמניה, לבקשתה של אחת מסוכנויות מאזדה הוותיקות ביותר - Auto Frey.

המוזיאון לא עצום בשטחו, אבל הוא מאכלס מעל 120 כלי רכב שמתחלפים על רצפת התצוגה ברוטציה, מהם 45 כלי רכב קלאסיים שאת חלקם לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר בעולם, חוץ מיפן או בשווקים ספציפיים. בין הכוכבות הגדולות ניתן לראות את מאזדה קוסמו-ספורט - המאזדה הראשונה מ-1967 עם מנוע רוטורי, מאזדה RX87, וכן את מאזדה RX7 מ-1992 (הנמכרת מסוגה בהיסטוריה עם מנוע וואנקל). עוד בין הכוכבות, המכונית הראשונה של מאזדה שיוצרה בהיקף מסחרי - מאזדה R360 וכן המאזדה הראשונה שנמכרה אי פעם בגרמניה ב-1976, מאזדה 616.

עוד בנושא:
כל החידושים של מאזדה בארץ ובעולם

המוזיאון מתופעל על ידי משפחת פריי הגרמנית, ומנוהל על וולטר פרי. פריי הקים סוכנות רכב כללית ב-1970 במחוז Gersthofen, וב-1978 הקים את השלוחה הרשמית של מאזדה בגרמניה למכירת מכוניות (אחת הראשונות שנפתחו). לדבריו, התרשם מהטכנולוגיה של מאזדה ופיתוח מנועים רוטורים שהתעמק בנושא לפרטי פרטים וכיום, המוזיאון רווי הסברים מפורטים אודות המערכת, תרומתה לתעשייה ויתרונותיה. פריי, נחשב לאחד המומחים העולמיים בנושא.

סגן נשיא מאזדה העולמית, אקירה מרמוטו: "מוזיאון מאזדה הראשון מחוץ לטריטוריה היפנית הוא התגשמות חלום עבור משפחת פריי. הם חולקים עם הציבור אוסף יחיד מסוגו של דגמי מאזדה מכל העולם. מטה מאזדה העולמי גאה בהם וגאה שהמשפחה הזו היא חלק מהארגון וייצרו משהו יוצא דופן".

המוזיאון נפתח רשמית לפני יומיים (13 במאי). שעות הפעילות הן בין 10 בבוקר ל-6 בערב. עלות כרטיס כניסה למבוגר היא 5 יורו, לנערים בגילאי 13-17 עלות כרטיס היא 2.5 יורו ולילדים עד גיל 12 הכניסה חינם.

פרטים נוספים והוראות הגעה למוזיאון מאזדה בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully