וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשקרון פנוי יזמין אותך לנסוע בו: החידושים של אלסטום בתחום הרכבות

גיא אלסטר

30.5.2017 / 10:38

מקימת הרכבת הקלה בירושלים נמצאת בתחרות קשה עם הסינים, ולצורך כך

חברת אלסטום, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים, השיקה החודש סדרת מוצרים וטכנולוגיות חדשות, שאותן הציגה בתערוכה השנתית העולמית לתחבורה בינלאומית ( UITP) שהתקיימה החודש בקנדה. המטרה - ליצור מערכת יעילה ככל האפשר לנסיעה בתחבורה ציבורית ולחדור ליעדים חדשים ברקע התחרות העזה של מקימת הרכבת הקלה בירושלים עם סין.

כך, למשל, מערכת Optimet יכולה לחשבת בזמן אמת את תפוסת הרכבת בכל אחד מהקרונות. היא מכוונת את הנוסעים לקרונות פנויים יותר באמצעות מד צבעים - אדום הוא קרון מלא, כתום בתפוסה חלקית וירוק, הנוח ביותר לנוסעים.

בנוסף לכך, חלק נוסף במערכת - Optimet Orban - יציג מפה חכמה של רכבת הממוקמת בכל תחנה ומספקת מידע על חיי העיר, המבוסס על מידע המתקבל מהרשתות החברתיות. עם כל נוסע ישתף את העדפותיו וחוויותיו, זה עשוי לסייע לאחרים לבחור טוב יותר את נסיעותיהם ולהימנע מבלבולים מיותרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלסטום השקיעה 14 מיליון אירו ב-EasyMile, חברת סטארט-אפ המייצרת שאטלים אוטונומיים חשמליים (EZ10) - להבטחת התחבורה במייל הראשון והאחרון. ה-EZ10, היסעית חשמלית ציבורית, מכילה עד 12 מקומות נסיעה. כלי הרכב מתוכנן להשתלב במערכות תחבורת כביש אוטומטיות (ARTS) ייעודיות לתחבורה ציבורית, בשטחים פרטיים או בערים.

מאז אפריל 2015, ה-EZ10 הוטמע ביותר מ-50 ערים ב-14 מדינות באסיה, צפון אמריקה, המזרח התיכון ואירופה.
בצרפת, הוא נמצא בתהליך ניסוי בפריז.

לצד זאת, אלסטום השיקה את אפטיס – אוטובוס חשמלי ללא פליטות מזהמים. התכנון של אפטיס שאב את השראתו מהרכבת הקלה. הוא משלב נגישות של רצפה נמוכה עם שדה ראייה של 260 מעלות על הסביבה.

מחוברים כל הנסיעה

אחד הדברים המבוקשים ביותר על הנוסעים הוא כמובן חיבור לאינטרנט, שיאפשר להעביר את הנסיעה בצורה מהנה יותר. כיום לא בכל הרכבות של אלסטום ישנה רשת ווי-פיי, אך החברה מנסה לשנות זאת באמצעות חברת נומאד דיגיטל, ספקית עולמית של פתרונות חיבור לנוסעים ולציים בתעשיית הרכבות.

מוצרי נומאד כוללים פתרונות חיבוריות Wi-Fi ופלטפורמות בידור או שירות מקוון על הרכבת, כמו לדוגמה הזמנת קפה מהמושב. בנוסף לכך, נומאד דיגיטל גם מספקת פתרונות תחזוקה מרחוק, כולל ניטור מצב מקוון מרחוק, תחזוקה ממוקדת-אמינות, מערכות סיוע לנהג ומוצרי מנגנון הנעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ללא פליטות מזהמים. האוטובוס החשמלי אפטיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחום אחר שהחברה הצרפתית משקיעה מאמצים הוא הרכבות האוטונמיות, שמטבע הדברים מאפשרות חיסכון למפעילים. אלסטום בנתה כמה מהרכבות הראשונות בעולם שנסעו ללא נהג, כמו המטרו בליל בשנות ה-80 והמטרו הכבד הראשון ללא נהג בסינגפור.

קרונות ללא נהג מבטיחים גמישות בתפעול ומפחיתים את עלותו. אלסטום גם משקיעה במערכות נהיגה אוטונומיות, כמו שעלה ממבדקי הרכבת הקלה בדפו של RATP בפרוור שך פריז וירטי-סור-סיין. הרכבת הקלה, המצוידת במניפולטור וירטואלי, איכון, מערכת רדאר לייזר נגד התנגשות, וחיישנים, מסוגלת לחנות במרכז הדפו באוטונומיה מלאה.

HealthHub

זאת מערכת המציעה פתרון האוסף נתונים מקרונות בתנועה, תשתיות ומערכות איתות ומאפשר לבצע תחזוקה חזויה (predictive maintenance) בכל הנכסים. הפתרון מאפשר לעבור מתחזוקה מבוססת קילומטרז' בשיטה המסורתית לתחזוקה חזויה המבוססת על מצב המערכות. כדי להשיג זאת, האלגוריתמים שפותחו משלבים ניתוח נתונים מתקדם עם ניסיון במערכות טכניות שנצבר בשלב התכנון ובמהלך התפעול.

הפתרון מספק לוחות מחוונים ודוחות ההופכים נתונים למידע רב ערך לפעילויות התחזוקה והתפעול. ניתן לספקו בענן, או כחלק מהארכיטקטורה באתר הלקוח בהתאם לדרישותיו הספציפיות. יחד עם אסטרטגיות תחזוקה חדשות, כמו השימוש בתכניות תחזוקה דינמיות, גישה זו מייצרת רמות אופטימליות של זמינות, אמינות ועלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכיל עד 12 מושבים. EZ10/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully