וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי כלים: פולקסווגן גולף GTI עם הנעה היברידית, בפסטיבל VAG

25.5.2017 / 12:04

המתמחים של פולקסווגן יציגו בתערוכת VAG ליד אגם וורתהרסי את הגולף GTI ההיברידית, לרגל עשור של רכבי קונספט ספורטיביים. "כך הם לומדים על המורכבות שבייצור רכב מלא"

פולקסווגן גולף GTI חשמלית. אתר יצרן
פולקסווגן גולף GTI היברידית/אתר יצרן

לרגל עשר שנים של מכוניות קונספט מסדרת גולף, הציגו מתמחים ממחלקת הפיתוח של הקונצרן את הגולף GTI ההיברידית הראשונה בתולדות המותג - Golf GTI First Decade. כנגזר משמה, זו המכונית העשירית של הצעירים במהנדסי החברה שהגיעו עימה לאגם וורתרהסי באוסטריה לכבוד פסטיבל מכוניות VAG המסורתי.

ה-GTI ההיברידית, פרי ידם של 13 מהנדסים נבחרים של הקונצרן, מחלצת 410 כ"ס משילוב של מנוע בנזין ומערכת חשמלית; מנוע הבנזין, מניע את הגלגלים הקדמיים, בעוד מנוע חשמלי (48 וולט) אחראי להנעת הגלגלים מאחור (16 כ"ס).

המערכות מסוגלות לעבוד יחד או לחוד - הנעה קדמית קובנציונלית, הנעה אחורית (כוח חשמלי בלבד) או הנעה כפולה - אינטגרציה מלאה של כל המכלולים. "המערכת החשמלית מאפשרת לגולף לנסוע למרחק קצר באפס זיהום אוויר - בעיקר באיזורים פקוקים, ועל הטענת הסוללות הופקדה מערכת אגירת אנרגיה מבלימה. הנהג יכול לבחור דרך טאבלט איזה סגנון נהיגה מתאים לו".

עוד בנושא:
איך פולקסווגן גולף המחודשת. מבחן דרכים

הגוון הכחול נבחר כדי לחזק את הקשר הסביבתי לחשמל -
Atlantic Blue Metallic. תוספות חיצוניות שהותקנו במיוחד הן חישוקי 20 אינטש, ספוילר אחורי וכיתובים לציון המאורע באוסטריה. בפנים נותרו רק שני מושבי ספורט, שכן הספסל האחורי נעקר החוצה לטובת מערכת שמע משופרת עם מעל 1,600 וואט ו-11 רמקולים כולל סאבוופר שקוע.

"במהלך פיתוח ה-GTI, המתמחים שלנו לומדים על המורכבות שבייצור רכב מלא, ועל האתגרים שמחכים להם בעתיד. הם צוברים הרבה ניסיון על ידי שימוש במערכות דיגיטליות", כך אומר ראש המחלקה הטכנולוגית של פולקסווגן, פיטר כריסט. "זו הסיבה שבחרנו את המועמדים החזקים ביותר שלנו והצענו להם הזדמנות ללמוד מהמדריכים הכי מנוסים".

היות ומדובר במכוניות לצרכי למידה, אף אחת מהן לא מגיעה לייצור סדרתי כמובן. יחד עם זאת, ניתן לראות שבמשך השנים נלקחו מדי פעם רעיונות ספציפיים מדגמי הראווה שהוצגו בוותרהרסי גם לדגמים הסדרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully