וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת המציאות? קניית מכונית משומשת זולה מטרייד אין

וואלה רכב

5.6.2017 / 8:05

בקניית מכונית משומשת יש הרבה היגיון כלכלי, אבל גם סיכון, בטח כאשר מדובר במכונית לא צעירה. האם אחד הפתרונות לסוגיה הזו היא רכישה של מכונית זולה מחברת טרייד אין גדולה ומבוססת? קיבלנו מספר נתונים מחברת טרייד מוביל על דוגמאות למכוניות כאלו וכמה טיפים לדרך

נשים וקניית מכונית. אתר יצרן
משומשת בזול, עסקה מפתה אבל צריך לדעת איך לבחור/אתר יצרן

כל מי שהתנסה בחיפוש אחר מכונית זולה לקנייה כנראה נתקל בעובדה כי מדובר במשימה לא פשוטה בכלל. המגרשים הקטנים מלאים במכוניות במחירים מפתים, אבל היעדר סטנדרטים אחידים הופכים את העסקאות לבעלות מקדם סיכון לא מבוטל - חלקן זולות מאוד ומזמינות סוחרי רכב ומגרשים קטנים, שלא כולם הגונים או בעלי גב כלכלי איתן להציע אותן בעסקאות מפתות על הנייר.

פתרון אחד, הוא להצטייד בחבר שמבין לביקור במגרש ולהיעזר בו לפחות לבחינה הראשונית וסינון של המכוניות. אולם לא לכולנו יש אחד כזה בשלוף או את הזמן להתרוצץ בין המגרשים. לנישה הזו של מכוניות משומשות וזולות נכנסו מספר חברות טרייד אין גדולות כמו אלבר, קל אוטו או אוויס שמחזיקה במלאי גדול מאוד של מכוניות באגף האאוטלט שלה במחירים של פחות מ-40 אלף שקלים.

חברה נוספת היא רשת "טרייד מוביל", שמציעה בסניפיה היצע רחב של מכוניות במחירים שנעים בין 20 ל-60 אלף שקלים. לדברי אבי מויאל, המשנה למנכ"ל ברשת "טרייד מוביל", בשנה האחרונה נרשמה עלייה של כ-20 אחוזים במכירת מכוניות זולות בטווח המחירים הזה.

אבל רגע לפני שאתם רצים לחפש את הסניף הקרוב, צריך לזכור: בעולם המכוניות המשומשות, כמו בחיים – אין ארוחות חינם. במילים אחרות, למחיר הזול של המכוניות האלו יש מחיר; רובן מכוניות משפחתיות לא צעירות מהשנתונים 2008-2010 ובממוצע לא פחות מ-7 שנים. חלקן עברו מספר לא מבוטל של ידיים וכן הנסועה (קילומטראז') שלהן גבוהה מהממוצע. במקרים רבים מדובר מכוניות שלא נהנות מסחירות טובה בשוק, מאלו האחרונות ניתן למצוא גם משנתונים מתקדמים יותר או ביוצאות ציי רכב מדגמים שהשוק מוצף בהם.

כך למשל, בטווח המחירים של עד 20 אלף שקלים מצאנו יונדאי גטס משנת 2008 ב-16 אלף שקלים, לא תענוג גדול אבל היי, ארבעה גלגלים וגג במחיר של קטנוע ממוצע. צמד שברולט אופטרה גם הן משנת 2008 הראשונה האצ'בק ב-18 אלף שקלים והשנייה סדאן ב-19 אלף שקלים וגם אודי A3, אמנם שנת 2003 אבל עם 65 אלף ק"מ מיד ראשונה ב-19 אלף שקלים.

בטווח המחירים של 20 עד 30 אלף שקלים יש לא מעט מכוניות מיני דוגמת פיאט פנדה, סיטרואן C1, שברולט ספארק וסוזוקי אלטו, כולן מבציר 2011-2012. אגף המשפחתיות הקומפקטיות מאכלס ארבע סיטרואן C4 במחירים של בין 25 ל-29 אלף שקלים. ולמי שמתפרע וישקיע עד 40 אלף שקלים מחכות מכוניות שמתחילות באלטו מודל 2014 ועד פולקסווגן ג'טה מ-2008.

היתרונות בסוג זה של רכישה ברורים, ראשית המחיר הזול שמכוון ללקוחות המחפשים פתרון תחבורה זול ומיידי בסכום נמוך ככל האפשר, כמקובל בחברות הטרייד אין גם כאן ניתן לקבל מימון לרכישת המכונית מה שלא מתאפשר מול אדם פרטי אבל אלו היתרונות הברורים. אולם במקרה של טרייד מוביל יש עוד שני מרכיבים, שאמנם לא ייחודיים לה, אבל חשוב לציין אותם. הראשון הוא בדיקת תקינות של המכלולים העיקריים וכן השבחה מינימאלית, מעין "יישור קו" בסיסי של תיקונים שאינם בלאי או כאלו בעלי משמעות קוסמטית. הטיפול כולל החלפת שמנים, רצועות, בלמים, מנגנונים לא תקינים וכדומה.

מכוניות. ShutterStock
מכוניות/ShutterStock

מהצד השני חשוב לזכור גם שהרכישה אינה מכוסה באחריות כל שהיא, כך שבכל מקרה על הלקוח לנקוט בכל הצעדים המתבקשים ברכישת מכונית משומשת. בעיקר מדובר בבדיקה במכון בדיקה שגם מסביר את הליקויים ותוצאות הבדיקה.

לסיום, ביקשנו מאבי גם כמה טיפים לאנשים שאינם מוצאים את דרכם במגרשים, בדרך לסוג כזה של עסקה.

1. במקרה של קניית כלי רכב מוזלים עדיף לבחור בעל נסועה נמוכה ככול הניתן. מאחר וזה הוא הרכיב המשמעותי בבלאי רכב.

2. מומלץ לקחת את הרכב למכון בדיקה מורשה ומעבר למידע שמופיע בדוח יש להיוועץ עם בוחן הרכב שבחן את הרכב.

3. מומלץ לקנות רכב עם היסטורית טיפולים מסודרת.

4. חובה לבצע נסיעת מבחן עירונית ובינעירונית על מנת לוודא שהרכב תקין והוא נוסע כמצופה ללא רעשים חריגים.

5. מומלץ, כמו תמיד לקנות רכב במקום מסודר. לרוב חברות גדולות ומוכרות וזאת על מנת שגילוי הנאות לגבי הרכב יהיה מדויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully