וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורים בפח: עשרה דברים שכדאי לדעת על טיפוח לרכב

שלומי אדרת, מאמר אורח

15.6.2017 / 10:26

איך מסירים אבנית מהחלונות, למה לא כדאי לייבש את הרכב בעזרת ג'ילדה, מדוע לא כדאי לשטוף את הרכב עם סבון כלים ואיך ניתן למנוע פיצוצים בפלסטיקה של הרכב הנגרמים מהשמש. מורה נבוכים לטיפוח הרכב בשיטת עשה זאת בעצמך

10 דברים על: ניקוי רכב. אתר יצרן
אתם לא חופפים עם סבון כלים נכון? אז למה לנקות איתו את המכונית/אתר יצרן

1. אין דבר כזה פוליש-וקס -
אלה שני טיפולים נפרדים. פוליש מסיר שכבה "חולה" מהצבע כדי לחשוף שכבה בריאה ולהסיר את הפגמים ותפקידו של הווקס הוא להגן על הצבע.

2. וקס ופוליש עלולים להכתים את הפלסטיקים ברכב –
אם אתם מתכננים וקס או פוליש, חשוב שתמסכו את הפלסטיקה ברכב, משום שקשה מאוד להסיר את הכתמים.

3. הסרת כתמי וקס ופוליש עם חמאת בוטנים -
אם בכל זאת הפלסטיקים הוכתמו כתוצאה משימוש בפוליש או ווקס, היעזרו בחמאת בוטנים על מנת להוריד את הכתמים. חמאת בוטנים מכילה שומן צמחי (גם שמן קנולה יעבוד) שיודע "לחדור" למרקם הפלסטיקה המחוספס ולחלץ מתוכו את הכתם העיקש.

4. לא מומלץ לייבש את הרכב עם ג'ילדה (מטלית מעור צבי) - היא שורטת את הרכב בקלות, במיוחד כשמדובר בג'ילדה בה משתמשים במכוני שטיפה, אשר פעמים רבות כלל אינה נקייה. ג'ילדה מלוכלכת מגבירה את הסיכוי לשריטות בצבע. במקום ג'ילדה עדיף לייבש עם מטלית מיקרופייבר גדולה ואיכותיית ש"מושכת" ו"שואבת" גרגירי אבק סוררים במקום "לגרור" אותם על גבי הצבע כמו שעושה הג'ילדה.

5. חומץ מתאים להסרת אבנית מהרכב –
האבנית מצטברת לרוב על החלונות ופוגעת בשקיפות שלהם. עיברו על החלונות עם מטלית עם קצת חומץ לבן מהול במים, שיעזור להעלים את האבנית.

6. להימנע משימוש במוצרים שהם לא ייעודיים לרכב – השתמשו רק במוצרים שמיועדים לניקוי רכבים. סבון כלים, סבון גוף, שמפו לשיער או כל מוצר טיפוח אחר לגוף לא מתאימים לניקוי הרכב מבחינת רמת החומציות שלהם ולעיתים חזקים מידי ופוגעים בצבע ובשכבות ההגנה שמעליו. כמו שלא תתקלחו בשמפו לרכב, כך לא תנהגו גם להיפך.

7. הגנה על הפלסטיקה בתוך תא הנוסעים–
ישראל היא מדינה חמה והשמש הורסת את הפלסטיקה ברכב. שימוש במוצרי טיפוח מתאימים לפלסטיקה יכול לעזור במניעת פיצוצים בפלסטיק. אולם חשוב שמוצרים אלה יהיו על בסיס מים לא סיליקון.

8. ניקוי חישוקים (ג'אנטים) רק בעזרת מוצר שמיועד לכך –
חשוב לבחור מוצר שיודע לפרק את המתכת שמצטברת על חישוקי הסגסוגת ושלא יהיה חומצי מדי. כך למשל מוצרים כמו להסרת שומן תנורים או מוצרי ניקוי ביתיים אחרים הם חומציים ואגרסיביים מאוד ועלולים להזיק לחישוק.

9. אל תנקו את החלונות עם ספריי לחלונות בבית -
ספריי חלונות לבית מכיל אמוניה וכשהיא נפגשת עם צבע או פלסטיקה היא יכולה לגרום לנזקים. חשוב לנקות את החלונות במוצר ייעודי לתעשיית הרכב אשר אינו מכיל אמוניה.

10. אפשר לחדש ולטפח לבד את ריפודי העור ברכב –
יש להשתמש במוצרים שמיועדים לרכב ומכילים חומרים המזינים את העור ומסנני קרינה שמונעים התיישנות והיסדקות של העור. חשוב לדעת שמוצרים לחידוש ריפודים בבית לא מיועדים לריפודים שחשופים לשמש ופה טמון ההבדל העיקרי.

הכותב הוא הבעלים של שירותי הדיטיילינג ADetailing ומדריך מוצרי הטיפוח לרכב של sonax, המשווקים בישראל על ידי חברת אוטוורקס

10 דברים על: ניקוי רכב. אתר יצרן
לך מותר להשאיר את הדיפנדר ככה, הכי יפה לו בוץ/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully