וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע השנה 2017 – פרארי שוב צוהלת

22.6.2017 / 12:05

בתחרות "מנוע השנה" ה-19 זוכה מנוע ה-3.9 ליטר ביטורבו של פרארי 488 במקום הראשון בפעם השנייה ברציפות. המנוע החדש של השנה הולך להונדה NSX

תחרות מנוע השנה 2017. יצרן, ניר בן טובים
שנה שנייה ברציפות בה זוכה ה-3.9 ליטר של פרארי 488 בתואר/ניר בן טובים, יצרן

מדי שנה אוסף מגזין Engine Technology International הבריטי 58 עיתונאי רכב מ-31 מדינות ומבקש מהם לדרג את מנוע השנה שלהם בשלל קטגוריות ונפחים וכן לבחור את שני התארים המרכזיים - מנוע השנה והמנוע החדש של השנה.

היום מפרסמים מארגני התחרות את התוצאות וזו שוב פרארי שמוכתרת כזוכה בתואר המרכזי של "מנוע השנה", בשנה השנייה ברציפות. התואר מוענק למנוע ה-3.9 ליטר V8 ביטורבו שנמצא ב-488.

אז נכון שהסימון הרשמי שלו - F154CB לא נשמע מרתק יותר מדי, אבל 670 כ"ס ו-76 קג"מ הם כבר לגמרי חגיגה ואם אתם עדיין לא משוכנעים, חפשו קטע שלה ביוטיוב, רצוי כזה עם נהיגה.

בין הסיבות לזכיה צוין כי זהו כנראה המנוע המוגדש הטוב ביותר שפותח אי פעם וכן שהוא משלב בין ביצועים מצוינים על המסלול ועל הכביש הציבורי, תחכום ועם צליל ה-V8 המופלא של מראנלו.

במקום השני בדירוג הכללי ו- 35 נקודות מתחת למנוע של פרארי נמצאת פורשה עם מנוע ה-3.0 ליטרים שישה צילינדרים טורבו שמשמש חלק ניכר מגרסאות ה-911.

במקום השלישי יחידת ההנעה המשולבת בנזין-חשמל של ב.מ.וו בה עושה שימוש ה-i8. מנוע ה-1.5 ליטרים שלושה צילינדרים טורבו שיחד עם מנוע חשמלי מייצר 362 כ"ס ו-32.6 קג"מ. המנוע הזה זכה גם במקום הראשון בקטגוריית המנועים בנפח שבין (1.4 ל-1.8 ליטרים).

במקום הרביעי מנוע ה-2.5 ליטרים חמישה צילינדרים של אודי
שנמצא ב-RS3 וב-TT RS. מנוע האקו-בוסט 1.0 ליטר של פורד - אחד מכוכבי השנים האחרונות בתחרות ונמצא (בחו"ל...) בפיאסטה, בפוקוס, במונדיאו ועוד דגמים נמצא במקום החמישי. במקום השישי יחידת ההנעה החשמלית של טסלה, גם זכתה במקום הראשון בקטגוריית המנועים החשמליים.
מנוע ה-1.2 ליטרים שלושה צילינדרים טורבו של פיג'ו-סיטרואן שמצא בשלל דגמי החברות הגיע למקום השביעי, המנוע הזה גם זכה במקום הראשון בקטגוריית המנועים בין 1.0 ל-1.4 ליטרים. סוגרים את הרשימה במקומות השמיני והתשיעי מנועים של פורשה (2.0 ליטרים טורבו) ופרארי (6.3 ליטרים V12) בהתאמה, כתמונת מראה למקומות הראשונים.

בתואר "המנוע החדש של השנה" זוכה הונדה NSX עם היחידה ההיברידית שלה. מנוע אלומיניום בנפח 3.5 ליטרים V6 עם שני מנועים חשמליים מייצרים הספק משולב של 560 כ"ס. בין הסיבות לזכיה, צוינו קלות המשקל שלו ויישומים טכנולוגיים כמו ציפוי הפלזמה לחללי הצילינדרים המפחיתים את רמת החום בהם, ובכך גם משפרים את היעילות התרמית של המנוע ועוד.

מעבר לזכייה החשובה לכשעצמה, הונדה גם מחזירה את הצבע ללחיי היצרניות היפניות שלא זכו בפרס משמעותי בתחרות מאז קטפה טויוטה תואר כפול (מנוע השנה והמנוע החדש של השנה) עם המנוע ההיברידי שלה בשנת 2004.

במקום השני בתואר המנוע החדש של השנה, מרצדס עם מנוע ה-2.0 ליטרים דיזל של ה-E קלאס הנוכחית. במקום השלישי מנוע ה-2.9 ליטר V6 של אלפא רומאיו, כיום בג'ולייה תלתן ירוק ובהמשך בסטלביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully