וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסעתי מהר בגלל הויאגרה: התירוצים שאתם ממציאים כדי לחמוק מדוחות

29.6.2017 / 12:26

מה לא עושים הנהגים בארץ כדי להימנע מתשלום על דוח תנועה יקר ונקודות ברשיון. הנה מקבץ תירוצים מהתקופה האחרונה שהשמעתם בפני שוטרי התנועה

מהירות מופרזת. אגף התנועה, מערכת וואלה! NEWS
מהירות מופרזת/מערכת וואלה! NEWS, אגף התנועה

במהלך פעילות לאכיפת עבירות תנועה בכבישי הנגב, עיכבו שוטרי התנועה הסיור והבילוש של משטרת ישראל עשרות כלי רכב לבדיקה, מתוכם אותר פסול נהיגה ושני נהגים שמעולם לא הוציאו רשיון נהיגה. הנער כבן 16 שנתפס נוהג על ה'באגי' המאולתר נימק את מעשיו: "פשוט הלכתי לחפש את הסוסה שלי, אני מצטער".

סבורים שהתירוץ הזה מופרך? מסתבר שבשנים האחרונות שמעו שוטרי משטרת ישראל מגוון אקלקטי של תירוצים דמיוניים לא פחות, לעיתים הרבה יותר, ע"י עברייני תנועה – נהגים שנתפסו נוהגים ללא שהוציאו כלל רישיון או בעת פסילה ממושכת.

מדובר על עשרות תירוצים שבהחלט יש להם מקום בפנתאון, אולם היריעה קצרה, אז ליקטנו את המגוחכים ביותר שנתקלנו בהם בזמן האחרון.

מיהרתי לבית המשפט

במהלך סיור שגרתי ברמת גן, הבחין שוטר תנועה באופנוע אשר נוסע בצורה פראית ועורר את חשדו של השוטר. במהלך הבדיקה הראשונית התברר כי לרוכב האופנוע אין רישיון נהיגה על רכב משנת 1996 וכי הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה על אופנוע. הרוכב הסביר לשוטר כי הוא הוא רכב בפראות מאחר "ומיהר לבית המשפט".

אינו יודע שאין לו רישיון הנהיגה

שוטרי הסיור בתחנת רחובות עצרו כלי רכב חשודים לבדיקה במחסום. במהלכן, נהג תושב רהט נתפס כשהוא נוהג ללא רישיון נהיגה כשבנוסף לכך מחזיק ברשותו סמים. לשאלת השוטרים, הודה כי הסמים שייכים לו אך לגבי הרישיון טען "כי אינו יודע שאין לו רישיון נהיגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לא עומד באדום

שוטרי תנועה, הציבו מחסום בידוק סמוך לאשדוד, וניסו לעצור רכב שניסה להתחמק מבדיקה ונמלט מהמקום. כשנעצר כעבור מספר קילומטרים גילו שרישיון הנהג שלו פקע בשנת 1997. ומה הסביר לשוטרים? "לקחתי ויאגרה והאדרנלין גרם לי לברוח".

רציתי להיות אימא טובה

מזג האוויר היה מצוין, התאומים בני השלוש רצו ללכת לים - ואמם, אשה בת 44 מנתניה רק רצתה לעשות להם כיף: "בסך הכל רציתי להיות אם טובה ולמלא אחר מבוקשם" זה מה שהסבירה לשוטרי התנועה אחרי שעצרו אותה סמוך לצומת בני-דרור שבכביש 4, למרות שמעולם לא הוציאה רישיון נהיגה.

זה נחשב רכב?!

הנהג נתפס נוהג על רכב מאולתר כשמעולם לא הוציא רישיון והסביר לשוטרים – זה לא נחשב לרכב. מדובר ברכב מאולתר שהורכב מחלקים של שני קטנועים נפרדים. בבדיקה מצאו השוטרים כי לא רק שהוא עלה על רכב מאולתר בכביש בין-עירוני, אלא שמדובר באדם שאינו כשיר לנהיגה.

צדיק גדול: מסיע ילדים לקבלת חיסון נגד פוליו

נער בן 17 נתפס על ידי שוטרי אגף התנועה בכביש 31 באזור שגב שלום כשהוא מסיע שישה ילדים בני 6 על אף שאין לו רישיון נהיגה, ואף שמספר הנוסעים חרג מהמותר. הנער הסביר לשוטרים שהוא מסיע את הילדים לקבלת חיסון נגד פוליו.

מי צריך בכלל רשיון לאמבולנס

משטרת התנועה הארצית עצרה בכביש 70 סמוך לצומת יגור בצפון נהג אמבולנס פרטי בעת שנסע במהירות 139 קמ"ש בקטע כביש בו מותרת הנסיעה 90 קמ"ש. הנהג ציין כי רשיונותיו אינם ברשותו והחל "לזרוק" מספרי תעודות זהות בטענה שאינו זוכר את פרטיו. אולם בתחנת המשטרה התברר כי מדובר בתושב חיפה בן 34 שמעולם לא הוציא רשיון נהיגה. זה הסביר לחוקרים כי מאחר והוא נוהג באמבולנס הוא סבר כי אף שוטר לא יחשוד ויבדוק אותו.

שדרות זה לא עיר בישראל

צעיר כבן 20 משדרות נעצר ע"י שוטרי משטרת התנועה לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול. בבדיקה התברר כי מעולם לא הוציא רשיון נהיגה. הוא הסביר לשוטרים כי ניסה בעבר להוציא רישיון, אך כיוון שנכשל, הוא נוהג רק בשטח העיר שדרות. כשנשאל מדוע הוא נוהג תחת השפעת אלכוהול, הסביר הצעיר כי חברתו עזבה אותו והוא נמצא בדכאון.

הכריח אותי להסיע אותו לקנות סמים

במהלך פעילות אכיפת עבירות המסכנות חיים בעיר רהט, הבחין שוטר תנועה בנהג בעל "פנים צעירות". לאחר שסימן לנהג לעצור, ביקש מהנהג הצעיר להציג רשיון ונענה ע"י הנהג כי אין לו כזה כיוון שהוא בן 16. בתשאול השוטר את הנוסע תושב רהט, האם יש על גופו סמים נענה בשלילה אך להפתעתו של השוטר התפרץ הנער ואמר: "לא נכון, יש לו סמים בכיס והוא ביקש שאסיע אותו כדי לקנות אותם".

משנה זהירות - עו"ד אסף ורשה

צריך להדגיש, כי הדברים כאן לא נכתבו רק בהומור - מדובר על תופעה מסוכנת. מסקר של עמותת "אור ירוק" מצטיירת תמונה מבעיתה אודות שיעור בני הנוער שמודים כי הם נוהגים למרות שאין ברשותם רישיון נהיגה: 42% מהנערים, כמעט כל נער שני, הודה כי הוא נהג בכלי רכב.

נתונים רשמיים על היקף התופעה בקרב הנהגים הבוגרים אין בנמצא, אולם מדו"ח שערכה משטרת ישראל עולה כי מניתוח 6,088 גזרי דין שנתנו בגין עבירת נהיגה ללא רישיון, רק 48% הסתיימו בפסילה בפועל, 39 אחוז הסתיימו במאסר על תנאי ורק 5% הסתיימו במאסר בפועל. ומה מדיניות בתי המשפט כלפי נהיגה בזמן פסילה? במשטרה ניתחו 939 גזרי דין: 54% מהם קיבלו מאסר בפועל, 37% מאסר על תנאי. 7% מהמקרים הסתיימו בפסילה בפועל.

לפני מספר ימים פורסם כי במסגרת רפורמה מקיפה שמתוכננת בטיפול בנגע תאונות הדרכים הוחלט בין היתר להקצות משאבים למיגור התופעות הפסולות, אולם בינתיים, עד למימושה, מוטב שוב להזכיר את המשמעיות האימתניות של נהיגה ללא רישיון: מעבר להליך הפלילי שינקט כנגד זה שנתפס, והיה והתרחשה תאונת דרכים, אף שלא באשמתו וחלילה פגע בהולך רגל, הוא ימכור את נשמתו בשביל לשלם פיצויים.

גם הורי הילדים לא יכולים לטמון ראשם בחול. עליהם מוטלת החובה למנוע ככל שניתן את נטילת המפתחות ע"י הילד, והיה ויוכח כי לא עשו כן הם עלולים להיפרד מקורת הגג מעל ראשיהם; כך קרה ממש לאחרונה, עת פסק בית המשפט כי הורים לילד בן 16 ישלמו פיצויים בגובה של מיליון שקל בעקבות תאונה שגרם.


עו"ד אסף ורשה הוא מומחה בתחום הביטוח והנזיקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully