וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוצים – וולוו מחפשת קנגורו, קרסו מקבלת פרס, טסלה לומדת סינית ומי יצרנית הרכב הגדולה בעולם?

2.7.2017 / 7:57

זיהוי בעלי החיים של וולוו מתקשה להתמודד עם הקנגורו באוסטרליה, יבואנית רנו מקבלת פרס מהיצרן, טויטה, פולקסווגן או רנו ניסאן? מי הכי גדולה? וטסלה מתכננת מפעל חדש בסין. כמה מהאירועים שהתרחשו בעולם הרכב לאחרונה ולא הגיעו לכותרות

חמוצים – מבזקי רכב לסוף השבוע. אתר יצרן
חמוצים – מבזקי רכב לסוף השבוע/אתר יצרן

הקנגורו ינצח?

בוולוו מתגאים מאוד במערכת ההתראה שלהם מפני חיות גדולות. בשוודיה, ובכלל באיזורים הצפון מערביים של אירופה תאונות דרכים בהן מעורבים בעלי חיים גדולים הן קטלניות במיוחד. אולם יש בעל חיים אחד איתו מתקשה המערכת להתמודד – הקנגורו.

אז נכון שעבור רוב העולם, זו בעיה שלא באמת מעסיקה מישהו יותר מהשאלה "איך הגיע השלט 'נא לא לדרוך על הדשא' לאמצע הדשא" – אבל עבור האוסטרליים – מפגש בכביש עם קנגורו זה עסק רציני מאוד. לפי התאחדות התחבורה והכבישים האוסטרלית 80 אחוזים ממקרי ההתנגשות בחיות כוללים קנגורו ואם אתם חושבים על חיה חמודה בעלת כיס, תזכרו שמדובר גם בבעל חיים שבמינים מסוימים שלו מגיע גם למשקל של 85 ק"מ שמנתרים במהירות של עד 70 קמ"ש.

המנהל הטכני של וולוו באוסטרליה הסביר את הבעיה בזיהוי היונק המקפץ בכך שכאשר הקנגורו קופץ ונמצא באוויר, המערכת מזהה אותו כממוקם במרחק גדול יותר מאשר הוא בפועל. כמו כן הם בוחנים את האופן בו החיות הללו נעות על מנת לייצר מענה לזיהוי הלקוי.

גדולים מיפן

סיכומי המכירות העולמיים של חמשת החודשים הראשונים של השנה מספקים הצצה למאבק היוקרתי על תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם.

עם 4,375,682 מכוניות – טויוטה היא נכון לעכשיו יצרנית הרכב הגדולה בעולם, אבל אין לה רגע לנוח כי קונצרן רנו-ניסאן נושף בעורפה עם 4,370,093 יחידות (פער של כ-6,000 כלי רכב בלבד). פולקסווגן במקום השלישי עם 4,234,900 כלי רכב. יחד עם זאת מעניין כי לפי המספרים של חודש מאי האחרון הסדר הוא הפוך, פולקסווגן מכרה הכי הרבה מכוניות (898,700) רנו-ניסאן במקום השני (897,947) וטויוטה במקום השלישי (849,339). בהיבט של שיפור רנו מובילה בצמיחה של קצת יותר מ-12 אחוזים ביחס למאי 2016, ו-8.4 אחוזים ביחס לחמשת החודשים הראשונים של 2016. בקצב הזה, ההצהרה של קרלוס גוהן המנכ"ל כי בכוונתם להפוך לקונצרן הרכב הגדול בעולם עד אמצע שנת 2017 נראה בהישג יד.

עוד נקודה מעניינת בנוגע למספרים האלו, נוגעת לכך שאמנם רנו-ניסאן עכשיו בעלי הבית של מיצובישי, מה שהוסיף לה לא מעט יחידות בחשבון הכולל – היא נעדרת חטיבת מסחריות – זרוע המשאיות של רנו נמכרה עוד בשנת 2001 לוולוו וזו של ניסאן ב-2007 גם היא לוולוו. בעוד בבעלות טויוטה נמצאת הינו ובבעלות פולקסווגן משאיות MAN וסקניה, בנוסף לזרוע המכוניות המסחריות שלה.

טסלה מקימה מפעל בסין

סין היא נכון להיום השוק הגדול ביותר בעולם למכוניות חשמליות. במדינה פועלות 12 יצרניות שונות המייצרות 32 דגמים חשמליים שונים. על פי דו"ח של איגוד יצרניות הרכב בסין, שוק המכוניות החשמליות טיפס ב-65.1 אחוזים בשנת 2016 והגיע להיקף של 409 אלף כלי רכב חשמליים. כאשר כל כך הרבה כסף מתגלגל ברחובות תרתי משמע יצרניות עולמיות מזהות מהר מאוד את הפוטנציאל. ניסאן, פולקסווגן ואחרות כבר נמצאות בקשרים ושותפויות עם חברות מקומיות לפיתוח, ייצור ומכירה של מכוניות חשמליות שלהן. לכן הכניסה של טסלה, כיצרנית המכוניות החשמליות המפורסמת בעולם – היא צעד טבעי.

מגובה במחזור של 1.1 מיליארד דולר רק במכירות בסין, כ-15 אחוזים מהרווח הכללי שלה. החברה הודיעה על כך שהיא נמצאת בעיצומם של דיונים על הקמת מפעל שלה בשנגחאי. המלכוד הסיני של טסלה נוגע לתנאי של ממשלת סין למהלך כזה – שותפות עם יצרנית רכב מקומית. במידה ותחבור טסלה לחברה כזו, היא אמנם תקבל את ההטבה של ביטול המס בשיעור של 25 אחוזים על מכוניות מיובאות הנהוג בסין, אך מצד שני תחשוף עצמה ואת הטכנולוגיות שלה לחברות אחרות.

פרס לקרסו

מדי שנה בוחרת יצרנית הרכב רנו 12 מפיצים ויבואנים מתוך מאות הנציגים שלה מסביב לעולם. השנה, בפעם השנייה ברציפות זוכה קרסו מוטורס, יבואנית רנו לישראל בתואר יבואן מצטיין מטעם החברה. הפרס ניתן לאור החדשנות שהציגה החברה עם מערך המכירה המקוון שלה, המאפשר לאנשים "ביקור" באולם תצוגה תוך כדי שיחת וידאו עם נציג מכירות אמיתי ותהליך רכישה ברשת. כמו כן על גידול של 20 אחוזים במכירות בשנה החולפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully