וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-2019, כל המכוניות של וולוו תהיינה חשמליות או היברידיות

5.7.2017 / 16:19

בהצהרה שפרסמו וולוו ובעלת הבית הסינית ג'ילי, הודיעו החברות כי החל משנת 2019 תפסיק היצרנית השוודית לבנות מכוניות מונעות בנזין בלבד

וולוו XC90 טי 8 הייבריד. אתר יצרן
וולוו XC90 פלאג אין הייבריד - אנחנו עוד נראה הרבה דגמי שקע-תקע מוולוו בעתיד/אתר יצרן

כבר שנים לא מעטות שוולוו נמצאת במעטפת החיצונית של יצרניות הפרימיום. הצגת קו הדגמים האחרונים של החברה הוכיחה שבהיבט של טכנולוגיות, איכות ובטיחות הם כבר "שם". עכשיו נוקטת החברה במהלך אסטרטגי מרחיק לכת, מעבר לכלי רכב חשמליים והיברידיים בלבד משנת 2019 ואילך. המשמעות היא למעשה יצירת ייחוד ליצרנית השוודית בתקווה שזה יסייע לה לחדור לצמרת האקסקלוסיבית של יצרניות הפרימיום עם בידול אמיתי בהיבט מערכות ההנעה.

שכן בעוד ב.מ.וו ומרצדס אמנם הולכות ומרחיבות את דריסת הרגל שלהן בתחום של מכוניות חשמליות יוקרתיות, הראשונה עם פרויקט הדגל iNEXT שמסתמן כספינת דגל חשמלית לחלוטין והשנייה עם ההצהרה על הצגת 10 כלי רכב חשמליים חדשים עד 2022. בעוד אודי הצהירה כי לכל מכונית בקו הדגמים שלה תהייה גרסה חשמלית או היברידית עד 2020.

לפי ההצהרה, כל המכונית החדשות שיוצגו משנת 2019 ואילך יצוידו במערכות הנעה חשמליות לחלוטין או היברידיות. הדגמים הנוכחיים של החברה יוסיפו להיות מיוצרים במתכונת הנוכחית, אולם במקביל תציג החברה לא פחות מחמישה דגמים בין השנים 2019 ל-2021 שלושה מהם תחת וולוו ושניים תחת המותג הספורטיבי שלה "פולסטאר". כולם כאמור חשמליים או פלאג-אין הייבריד בשילוב מנועי בנזין או דיזל. המכונית הראשונה בקו הדגמים הללו צפויה להיות מכונית קומפקטית שתיוצר בסין ומשם תשווק גלובלית, אשר תתבסס על הפלטפורמה הקטנה החדשה של וולוו עליה בנוי גם הקרוסאובר הקטן XC40.

ההצהרה הזו גם מגובה בהשקעה גדולה מאוד של וולוו וחברת האם ג'ילי במתקני ייצור וטכנולוגיות הנעה חשמלית מאז נרכשה החברה ב-2010 מידי פורד. כמו כן בהצהרה שלה מהחודש שעבר על מיצובה מחדש של פולסטר כחטיבת ביצועים עצמאית בדומה ל-AMG אצל מרצדס.

המשמעות היא למעשה הפיכת וולוו, אחרי כמאה שנים של ייצור מכוניות בנזין ליצרנית הרכב הגדולה הראשונה שממירה את כל מערך המכוניות שלה לבעל הנעה חלופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully