וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: קיה סיד, יד שניה מ-'סטיג' וכוכבי תעשיית הבידור הגדולים בעולם

6.7.2017 / 10:20

מכונית ה"תקציב" של 'טופגיר', קיה סיד משנת 2010 עליה נבחנו כוכבים כמו טום קרוז, מוצעת למכירה באתר 'אוטו-טרייד' באנגליה. אולי בעתיד, תהפוך לקלאסיקה?

קיה סיד טופ גיר. אתר יצרן
סטיג, טום קרוז וקמרון דיאז עם מכונית ה"תקציב" של צוות 'טופגיר' בין השנים 2010-2013/אתר יצרן

מדי פעם יוצאת לשוק מכונית קלאסית ששווה להשקיע בה זמן ומשאבים כדי להנחית אותה בחניה. אבל מה אם מדובר במכונית משפחתית שגרתית כמו שיש לרוב האנשים שהדבר היחיד שמיוחד בה הוא האנשים שנהגו בה? האם זו אטרקציה שאסור להחמיץ? האם יש סיכוי שבעתיד תהפוך לפריט אספנות מבוקש? תלוי.

במקרה דנן, מדובר במכונית ה"תקציב" של 'טופגיר' ששירתה את ההפקה בין 2010-2013. ליתר דיוק, זוהי הקיה סיד שאת מושבה אכלסו כוכבי ענק כמו טום קרוז, קמרון דיאז, מייקל פסבנדר ("אקס-מן"), סיימן פג ("מסע בין כוכבים") רואן אטקינסון ("מר בין"), ריאן ריינולדס ("דדפול"), הטניסאי הגרמני בוריס בקר ואפילו מאט לה בלנק ("חברים"), מי שהיום מנחה את התכנית אחרי פיטוריו של ג'רמי קלארקסון שעבר לרשת 'אמאזון' עם תכנית מוטורית מתחרה בשם 'גרנד טור'.

המכונית גויסה לסגמנט בתכנית שנקרא "כוכבים במכונית מתומחרת באופן הגון" (בתרגום חופשי), בו הכוכבים הודרכו על ידי ה'סטיג' להשיג את ההקפה המהירה ביותר על מסלול הטיסה דנספולד, תוך שהם סוחטים ממנה את כל 124 כוחות הסוס הצנועים שאצורים במנוע ה-1.6 ל' בחרטום. חלקם העיפו אותה למדשאות, נסעו על שני גלגלים, קרעו צמיגים ומה לא, אבל לדברי 'אוטו-טריידר', החברה שמשווקת אותה כעת בלוח המשומשות, היא "במצב מכני מצוין".

אז מה קרה לה אחרי שפרשה משירות פעיל? ובכן, אחרי שהוחלט לעבור לאופל אסטרה (שגם היא נמכרה), היא חזרה לחברת 'קיה מוטורס' באנגליה, שם הוצגה רק לצרכי קידום מכירות. לאחר מכן נרכשה על ידי אדם פרטי, וצברה עד כה 7,200 מייל על מד המרחק (סביבות 11,600 ק"מ).

הבעלים של הרכב מציין במודעה שהיא שמורה כמו חדשה, ויש בה את כל המכלולים המקוריים של טופגיר: כלוב הגנה תקני, זוג מושבי ספורט עם רתמת מירוצים (אין מושבים אחוריים כאמור) וכל ההתקנים המוכרים: מיזוג, מערכת שמע בסיסית עם כונן תקליטורים, שש כריות אוויר, מחשב דרך ועוד. המחיר שהבעלים דורש תמורתה הוא 4,500 לירות שטרלינג, (או כ-20 אלף שקל).

"כולם אומרים לך לחפש מכונית עם בעלים אחראי, ומישהו שחשובה לו שקיפות. אבל אני חושב שאפשר להתפשר קצת כשמדובר ב'טופגיר' כי יש לנו מושג, פחות או יותר מה עבר על המכונית הזו - ראינו אותה בטלוויזיה. יחד עם זאת, זו כנראה הסיד הכי שמורה על כדור הארץ - ההפקה הכניסה למכונית הזו כמה מהכוכבים הגדולים ביותר בסביבה. זו כנראה הקיה סיד הכי מפורסמת בעולם", כך אנדי פרינגל, עורך הירחון 'אוטו-טרייד' הבריטי.

קיה סיד טופגיר. אתר יצרן
קיה סיד טופגיר/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully