וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שבישראל הפקקים חמורים? תראו מה קורה בעולם

17.7.2017 / 7:35

נתונים שפורסמו לאחרונה על ידי חברת CARTUS מתארים תמונה פחות אומללה מכפי שנדמה לנו, בעודנו ספונים בפקק ומדמיינים טיסה על האוטובהאן. מתוך 212 ערים בעולם, תל אביב מדורגת במקום לא רע בכלל

פקקים כביש החוף – בגלל עבודות ברכבת. מגד גוזני
פקקים כביש החוף – בגלל עבודות ברכבת/מגד גוזני

יושבים במכונית באמצע פקק מזדחל ברחוב קפלן בקריה, נובחים על עמיתכם לעבודה בקנאה שעשה רילוקיישן וממש ברגעים אלו נוהג בניחותא באחת מהאוטוסטרדות הסלולות למשעי בארצות הניכר? לא לאבד את העשתונות. יכול להיות, שאין לכם סיבה לדמיין שאתם במקומו. מצד אחד, אנו זכאים להתמרמר על מר גורלנו בלבנט, אולם כדאי לדעת כי גודש התנועה בישראל אינו חמור כל כך בהשוואה למדינות רבות בעולם. חברת CARTUS, אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום הרילוקיישן, פרסמה לאחרונה נתוני מחקר שבחן את 212 הערים הסואנות והגדושות בפקקים ברחבי העולם. התוצאות, מפתיעות.

בדירוג הערים, נמצאת במקום הראשון העיר כלכותה שבהודו. למעשה, בעשרת המקומות הראשונים בטבלה נמצאות עוד שתי ערים הודיות: מומבאי שהגיעה השנה למקום הרביעי וכן העיר דלהי המככבת במקום השישי. עד כמה הפקקים חמורים במומבאי? שוחחנו עם אילן, מנכ"ל חברת יוניברס טרנזיט, מהחברות הגדולות בישראל בתחום פתרונות האריזה והשילוח בישראל, שמתוקף עבודתו שוהה לעיתים קרובות במזרח הרחוק: "בפעם האחרונה שהייתי במומבאי, נהג האוטובוס שנסע לפני ירד מהרכב, פרש את המחצלת ופשוט הלך לישון. הוא התעורר כעבור שעתיים ועדיין התנועה לא זזה במילימטר אחד".

העיר דקה שבבנגלדש תופסת את המקום השני במצעד ולאחריה איחוד האמירויות. למקום החמישי הגיעה השנה העיר פרטוריה שבדרום אפריקה, ובמקום השביעי – ניירובי שבקניה. גם טהרן מסתבר היא עיר פקוקה להחריד, שכן היא ממוקמת בטבלה הלא מחמיאה מקום השמיני, כאשר במקום התשיעי נמצאת ריו בברזיל ולאחריה, העיר רסיפה הברזילאית גם היא. העיר מוסקבה ברוסיה מדורגת השנה במקום ה- 19 ואילו לוס אנג'לס התברגה למקום ה-23. העיר ביינג'ינג נמצאת במקום ה-25, לעומת ניו – יורק, שדורגה במקום ה-63.ומה עם תל אביב? מנתוני המחקר עולה כי העיר מדורגת במקום ה 93, פחות או יותר באמצע.

ואיפה הכי קל לנהוג?

מבנה הפרלמנט בווינה, אוסטריה. AP
אוסטריה/AP

מנגד, בתחתית הרשימה, קרי העיר שדורגה ככזו בה התנועה זורמת באופן החופשי ביותר, נמצאת באזל השוויצרית. וינה גם היא העפילה למעלה סולם המדינות הנעימות לנסיעה וכך גם לימסול.

ובהחלט ניתן לקנא בחבר שעשה רילוקיישן לגרמניה; לא רק שבמקום רכב חברה עירום וקצת משעמם הוא יקבל מכונית מתוצרת גרמנית, אלא שבניגוד למקבילו שעובד ברמת החייל ונאלץ מידי יום להתגלגל בפקקים לא נגרמים, חברו שעובד בפרנקפורט נהנה הרבה יותר. על פי נתוני המחקר העיר פרנקפורט הגיעה למקום ה-199 ושטוטגראט דורגה במקום ה-200.

ומה צופה פני העתיד? מנתונים שפורסמו לאחרונה ע"י הטכניון עולה, כי ככל שלא יחול שינוי משמעותי בהתנהלות התחבורתית בישראל, תוך 20 שנה נוסיף 60 דקות נסיעה לנסיעות היומיות שלנו, כאשר הנזק המצטבר נכון להיום עומד על 20 מילארד שקל בשנה. וזה כאמור, צפוי לגדול משמעותית.

  • עוד באותו נושא:
  • פקקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully