וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה חשפה את האקורד החדשה, על רקע מבול הקרוסאוברים

17.7.2017 / 7:43

הונדה ארה"ב עדיין מאמינה במכונית המשפחתית הגדולה אקורד, ומנסה לחולל בה מהפכה טכנולוגית. "היא תפנה לראש וגם ללב". בארץ?

הונדה אקורד ארה"ב. יצרן, אתר יצרן
הונדה אקורד ארה"ב, דור 10/אתר יצרן, יצרן

בעוד בארה"ב מכינים את הקרקע למפגש מסקרן בין הדור העשירי של האקורד שנחשף השבוע לטויוטה קאמרי - שתיים מקרב מכוניות המיד-סייז סדאן החשובות ביותר באמריקה ב-20 השנים האחרונות, השוק האירופי, רווי הקרוסאוברים כבר הספיק לשכוח מקיומה אחרי שנחתכה מהאולמות עקב צלילה במכירותיה (וגם בארץ).

האקורד הכל חדשה רחבה מקודמתה, נמוכה ממנה ומתהדרת בבסיס גלגלים שצמח בכמה סנטימטרים לטובת היושבים בשורה שתיים. העיצוב, לדברי החברה הוא בהשראת עולם הספורט. "חזרנו ליסודות עם נוכחות - מבנה נמוך, כוחני ועמדת נהיגה ספורטיבית". נורות LED, חישוקים גדולים וקישוטים דרמטיים תורמים לבידולה מול היריבות מבית ניסאן וטויוטה. תא הנוסעים מפואר, מרווח וכולל את כל מערכות המולטימדיה החדשות ביותר של הונדה.

קו אחד חשוב שמאפיין את האקורד הוא היכולת הדינמית המלוטשת - אלמנט יסודי שנגזר מתכונותיה לאורך כל השנים. חלק מהשינויים מורכבים משיפור הפלטפורמה, הנמכת מרכז הכובד ושימוש בחומרים קלים יותר והקשחת המרכב. אבל הדבר המעניין הוא, לפחות עבור השוק האמריקני הוא התאמת מנועי טורבו 4 צילינדרים על חשבון יחידת ה-6 צילינדרים העיקרית.

את מנוע ה-3.5 ל' זנחו לטובת צמד מנועי טורבו; הראשון, בנפח 1.5 ל' טורבו מחלץ הספק מרבי של 192 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-24 קג"מ מ-1,500 סל"ד, וניתן לחברו לתיבת ששה הילוכים ידנית או תיבת הילוכים רציפה. המנוע השני - 2.0 ל' טורבו (מקורו בסיוויק טייפ R), מחלץ 252 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט של 37.7 קג"מ מ-1,500 סל"ד. מנוע זה, מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם 10 מהירויות או 6 הילוכים ידנית. הביצועים של שני המנועים, לא פורסמו.

המנוע ההיברידי של האקורד פותח מחדש, על בסיס נפח 2.0 ל' והייצור שלו עבר מיפן לאוהיו בארה"ב. הוא יחבור למשפחה בשלב קצת יותר מאוחר אולם כבר כעת, מדווחים הונדה על שיפור גדול בביצוע ובצריכת הדלק שלו.

לאקורד החדשה צפויים חיים לא קלים מול המתחרות שלה - קיה אופטימה, פורד מונדאו (פיוז'ן), שברולט מאליבו, ניסאן מקסימה, אלטימה ויונדאי סונטה. הונדה דאגה לעדכן אותה בכל הבא ליד, בכלל זה בקרות בטיחות אקטיביות - התרעה על סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית, תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות ועוד.

האם נראה את האקורד בישראל שוב? מהיבואנית לישראל 'מאיר' נמסר לוואלה! רכב כי אם תפתח אפשרות לשווקה באירופה, ייבדק הנושא גם בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully