וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאן: מותג אופנועי הקאסטום האמריקני נחת בישראל

23.7.2017 / 7:19

ד.ל.ב, יבואנית ק.ט.מ ופולאריס בישראל חשפה בנמל אשדוד את אופנועי אינדיאן הראשונים בישראל. בשלב ראשון יגיע לכאן ה"סקאוט" בשני נפחים ומחיר של החל מ-86 אלף שקלים

אופנועי אינדיאן בישראל. רונן טופלברג, ניר בן טובים
טרי מהאוניה - אופנועי אינדיאן בנמל אשדוד/ניר בן טובים, רונן טופלברג

בהיעדר נוף ערבות מדברי ומרחבי פרא מנוקדים בסוסים ואוהלי טיפי, נמל אשדוד על תפאורת אוניות המשא הענקיות היה המקום בו בחרה ד.ל.ב מוטורספורט להשיק את האופנועים הראשונים של אינדיאן בישראל.

רגע לפני שנגיע לאופנועים החדשים שאתם רואים בתמונות, כמה מילים על אינדיאן. החברה שהחלה את דרכה כיצרנית אופניים הציגה את האופנוע הראשון שלה בשנת 1901. מהר מאוד הפכה החברה לצד המתחרה הגדולה שלה, הארלי דיווידסון, לשתי יצרניות האופנועים הדומיננטיות ביותר בארצות הברית ובשנות העשרה של המאה שעברה הייתה ליצרנית האופנועים הגולה בעולם. היא רשמה גם הישגים במירוצי סיבולת, שיאי מהירות, רכיבות לרוחב ארצות הברית ובאי מאן.

החברה ידעה עליות ומורדות לאורך שנות ה-20 וה-30, אבל תמיד נחשבה למתקדמת טכנולוגית בתחום הפיתוחים לאופנועים כולל מנוע V טווין אמריקני ראשון, משאבת שמן אוטומטית, תיבת שני הילוכים, התנעה ופנס חשמליים ועוד. החברה גם לא היססה לחקור פיתוחים נוספים, כמו מנוע בו סעפת היניקה יושבת ישר על הראש בעוד סעפת הפליטה על הצילינדר. כמו גם מנועי V אורכיים, בדומה לתצורה שבה עושה שימוש מוטו-גוצי כיום. דבר אחד כן נשאר ואפילו הפך לחלק בלתי נפרד ממורשת אופנועי הקאסטום הגדולים – הכנפיים הגדולות והמשוכות לאחור מעל גלגלי הבלון, שהוצגו ב-1940 ונותרו עד היום לסמל של עיצוב אמריקני.

בעוד מלחמת העולם השנייה שהיוותה מקפצה למתחרה ממילוואקי – הארלי דיווידסון שאופנוע ה-WLA נבחר במכרז של צבא ארצות הברית לשמש כאופנוע המרכזי שלו, עבור אינדיאן זו הייתה מהלומה קשה שלצד הסבת המפעלים שלה לייצור נשק, הכבידה את ההתאוששות של החברה לאחר המלחמה. היא אמנם המשיכה להשקיע כסף בפיתוח חידושים והצגת דגמים, אבל זה לא היה מספיק ובשנת 1953 החברה פושטת רגל ונסגרת. לאורך השנים החליף השם אינדיאן ידיים ומספר יזמים אף מכרו אופנועים של רויאל אנפילד, מצ'לס ואחרים תחת הלוגו של היצרנית.

בשנת 2011 רוכשת פולאריס, אז גם בעלת מותג האופנועים ויקטורי (שנסגר בראשית 2017) את הזכויות לשם ההיסטורי ומתניעה מחדש את המותג. מאז שנת 2013 משווקים האופנועים שנבנים בעבודת יד בארצות הברית כאשר הם עושים שימוש בטכנולוגיה דוגמת שלדות אלומיניום לחיסכון במשקל ומנועים חדשים וחזקים, האופנועים עצמם נבנים בעבודת יד.

אופנועי אינדיאן בישראל. רונן טופלברג, ניר בן טובים
סקאוט סיקסטי/ניר בן טובים, רונן טופלברג

מי מגיע, כמה עולה?

בשלב הראשון הגיעו לישראל גרסאות הסקאוט, שמהווה למעשה את כרטיס הכניסה לעולם של אינדיאן. אבל כרטיס כניסה לא אומר אופנוע פשוט. מהתרשמות בעין ומישוש קל של האופנוע, מדובר בכלי איכותי מאוד עם גימור מצוין.
כאמור, האופנוע מגיע בשתי גרסאות "סקאוט" ו"סקאוט סיקסטי".

למרות שאינו נראה גדול פיזית, הוא מציג 231.1 ס"מ לאורך, 156.2 ס"מ בבסיס הגלגלים, גובה המושב הוא 64.3 ס"מ ודי קליל יחסית לקאסטום 1,000 סמ"ק, עם משקל רטוב של 252 ק"ג. הרבה מזה בזכות שימוש נרחב באלומיניום. ה"סיקסטי" בעל נפח של 1,000 סמ"ק ובהספק של 78 כ"ס ו-9 קג"מ ב-5,800 סל"ד, המועברים דרך תיבת הילוכים של חמישה יחסי העברה והינע סופי באמצעות רצועת סיבי פחמן. הצמיגים השמנמנים במידות 130/90 על חישוק 16 מלפנים ו-180/80 מאחור, גם פה על חישוק 16. הבלמים מלפנים ומאחור עושים שימוש בדיסק 298 מ"מ, מלפנים עם שתי בוכנות ומאחור בוכנה אחת. נפח מיכל הדלק הוא 12.5 ליטרים. הוא יוצע בשני צבעים, שחור או אדום אינדיאן – שהוא אדום כהה מאוד – הצבע הרשמי של היצרנית.
מחיר הסקאוט סיקסטי יעמוד על החל מ-86 אלף שקלים.

במדרגה הבאה נמצא הסקאוט, עם מנוע 1,133 סמ"ק המפיק 95 כ"ס ו-9.9 קג"מ ב-5,900 סל"ד. גם כאן ההינע הסופי באמצעות רצועת סיבי פחמן, אבל תיבת ההילוכים בת שישה יחסי העברה. האורך הכללי, בסיס הגלגלים ונפח מיכל הדלק כמו גם מידת הצמיגים זהה. אך גובה המושב נמוך בס"מ בודד והמשקל עמוד על 254 ק"ג רטובים. את הסקאוט ניתן להזמין במגוון צביעות ושילובי צבעים. מחיר הסקאוט – החל מ-104 אלף שקלים.

מעל שני אלו תהיה משפחת הקרוזרים הכוללת את גרסאות הצ'יף השונות המהוות את הפלטפורמה המרכזית לשאר הכלים.
הצ'יף "דארק הורס" מצויד במנוע 1,811 סמ"ק עם 16.5 קג"מ (אז ההספק כבר פחות רלוונטי...) מ-3,000 סל"ד. תיבת שישה הילוכים. בגודל שלו תומכים מזלג קדמי בקוטר 46 מ"מ ומהלך 120 מ"מ ומאחור בולם יחיד עם מהלך של 94 מ"מ. את 356 הק"ג שלו בולמים שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ עם קאליפר ארבע בוכנות. מחיר גרסה זו 156,200 שקלים.
לצ'יף יש גם את גרסת ה"קלאסיק" היושב על אותו בסיס כשל הדארק הורס, אבל לוקח את כל ההופעה לכיוון המראה של אופנועי העבר של החברה כנרמז משמו. זה כולל את סכמות הצביעה וציפוי של המנוע וכלל צנרת מערכת הפליטה בכרום. המחיר – 168,200 לצבע הלבן או 176,200 לשילוב שחור ואדום מטאלי.

משפחת הבאגרים מוסיפים שימושיות של מזוודות צד ומשקף רוח ומכניסות להיצע גם את מהדורות הצ'יפטיין המאובזרות עם נעילה ופתיחה מרחוק למזוודות, מערכת שמע, משקף קדמי מתכוונן חשמלית ועוד אבזור בהתאם לגרסה. המחירים של גרסאות הבאגר מתחילים ב-188,200 שקלים ל"וינטאג'" בשחור ועד 199,200 לגרסת הצ'יפטיין בשחור מעושן.

צמד האופנועים האחרונים הם ה"רואד מאסטר" וה"רואד מאסטר קלאסיק", אלו כבר אופנועי תיור של ממש, עם חשיבה גם על היושב או יושבת במושב האחורי. עם חימום, מערכת שמע, ציפויי כרום, מזוודות עור בקלאסיק וקשיחות בדגם הרגיל. עוד ברשימה, הנעה ללא מפתח, נעילה מרחוק, בקרת שיוט, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וחימום למושבים ולידיות. המחירים, כצפוי משתי גרסאות העל המפוארות – גבוהים – החל מ-239,200 שקלים ועד 255,200 שקלים.

אופנועי הצ'יף, הבאגרים והקרוזרים עתידים להגיע לישראל בשבועות הקרובים.

בשלב הראשון ישווקו האופנועים בשתי נקודות מכירה, הראשונה במרכז הלוגיסטי של לובינסקי במעוין שורק הסמוך לראשון לציון והשני ברחוב שוקן 16, סמוך לסוכנות קי.טי.אם. בהמשך יפתחו שתי סוכנויות נוספות, בבאר שבע ובחיפה. לא פחות מאולם תצוגה, ישמשו נקודות מכירה אלו גם למכירת ציוד, אביזרים וכל קו הביגוד האדיר שמציעה החברה. האופנועים מקבלים שנתיים אחריות מהיצרן עם אפשרות לרכישה של שלוש שנים נוספות מהיבואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully