וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי GSX750 החדש במבחן דרכים

26.7.2017 / 8:54

איך הפך ה-GSX750 ממפלץ היסטורי מאיים לכלי ידידותי למשתמש, מבחן ראשון לנייקד בנפח הביניים של סוזוקי בישראל

סוזוקי GSX S750 - מבחן דרכים. ניר בן טובים
דחוס וחד זוויות, צו האופנה בקטגוריית הנייקד הספורטיביים/ניר בן טובים

בתקופה שבה התחלתי לרכוב על אופנועים גדולים, הצירוף סוזוקי 750 GSX היה נשמע כמו משהו מאיים מאוד, כזה שאפילו גרם לרוכבים רבים להירתע ממנו. זה נבע בעיקר בגלל השילוב, שאפיין את דגמי ה-R המיתולוגיים; מנוע מתפרץ וחזק מאוד לבין גאומטריית שלדה שהיטיבה עם זריזות על פני יציבות, כמובן שהכל יחסית לאופנועים מאותה התקופה.

מאז ועד היום רכבתי כמעט על כל אופנועי הכביש הספורטיביים, כולל חזקים בהרבה מאותו סוזוקי 750, שגרם לי לפחד בתחילת הדרך, אך הזיכרון מאותם ימים עדיין יושב אצלי בתוך הראש. אומנם, הדבר המשותף היחיד בין הסוזוקי GSX S750 2017 לאותם דגמי R אימתניים מסתכם בעיקר בתצורת המנוע ובנפחו וטוב שכך, אך אנשי השיווק דואגים להדגיש את מאוד את הקשר ביניהם בכדי להעניק לאופנוע החדש תדמית של אופנוע שרירים. עם אותם הזיכרונות מלפני 30 שנים יצאתי לתוך התנועה התל אביבית הצפופה של שעות הבוקר ומהר מאוד הבנתי שמשהו לא מסתדר לי בראש.

סוזוקי GSX S750 - מבחן דרכים. ניר בן טובים
סוזוקי GSX S750 - מבחן דרכים/ניר בן טובים

חתול-נמר

למרות שהספק המנוע גבוה יותר ובסיס הגלגלים קצר יותר לעומת חלק מדגמי ה-R מהעבר הרחוק, ה-GSX S750 מרגיש כמו חתלתול קטן ולא מאיים. ההתנעה מידית ודורשת רק לחיצה לשבריר שנייה על הכפתור, האופנוע אפילו מעלה לבד את הסל''ד בכדי לעזור לי לזנק מהמקום מבלי להשקיע יותר מידי תשומת לב בתאום בין המצמד לידית הגז.

תנוחת הרכיבה זקופה יחסית ולא מעמיסה יותר מדי משקל על הידיים ואפילו ניתן לומר נוחה. לאחר כמה רמזורים אני מחליט לזנק קצת יותר חזק מהמקום ובהיסח דעת לא שם לב שהגלגל האחורי נמצא על פס לבן של מעבר חצייה. לרגע נדמה לי שהמנוע מגמגם, אבל מהר מאוד הבנתי שזו מערכת בקרת המשיכה מנעה מהגלגל האחורי לאבד אחיזה לחלוטין ואולי מנעה ממני פדיחה גדולה. כל זה גרם לי להבין שלרכב על אופנוע כביש בנפח 750 סמ''ק עם הספק של 113 כ''ס זו כבר לא אותה משימה קשה ומסוכנת כפי שהיה בעבר ושאנשי סוזוקי השקיעו הרבה מחשבה בכדי ליצור אופנוע שמצליח לשלב בצורה נכונה בין מנוע חזק לבין נוחות תפעול ורמת בטיחות גבוהה.

ההשתחלות בין המכוניות נוחה מאוד בעיקר בשל אופן הפעולה החלק של המנוע, זווית הצידוד של הכידון, תנוחת הרכיבה והממדים הקטנים, אך למרות זאת מהר מאוד יצאתי לכבישים הבין עירוניים בכדי לאפשר למנוע להשתחרר קצת ולי להתלהב. בכביש המהיר, בדרך לירושלים, הגעתי בקלות מפתיעה למהירות שבה העדר מיגון הרוח חייב אותי להתכופף נמוך על מיכל הדלק וכמובן שזה הופך להיות בלתי נסבל לאחר כמה דקות.

בעקבות כך, מהירות השיוט לאורך זמן היא עד כ-130 קמ''ש למעט עבור רוכבים עם חליפת עור, קסדה במידה אחת פחות מהדרוש ונמוכי קומה. לאחר כמה עשרות קילומטרים מתישים בכבישים מהירים הגעתי לתחילת העליות לירושלים ומבלי להתלבט מצאתי את עצמי על הכביש לכיוון בית שמש ומשם דרך הר טייסים לעין כרם. בכבישים המפותלים ה-GSX S750 הראה לי צד נוסף שלו ומהר מאוד מצאתי את עצמי בולם מאוחר, בוחר את הקווים הנכונים בכל הפניות ויוצא מכל פנייה עם יללת מנוע נעימה במיוחד.

ככול שצברתי יותר בטחון, התחלתי להרגיש שהמתלים קצת רכים מידי מבחינת הקפיצים וההידראוליקה בשביל המשקל שלי וסגנון הרכיבה, אך בהחלט מתאימים לכל אותם קטעי אספלט משובשים הפזורים לאורך הדרך. מכיוון שלא היו ברשותי הכלים הנחוצים בכדי לכוון את עומס הקפיצים במזלג הקדמי ובבולם ואין אפשרות לכוון מבחוץ את שיכוך הכיווץ וההחזרה, הברירה היחידה הייתה לרכוב יותר חלק ועגול. אז גם נהניתי מהנוחות שהמתלים מעניקים ברכיבה חלקה וזורמת.
בלמי ה-NISSIN הרדיאליים מספקים בלימה חזקה ומדויקים מאוד בפעולתם, אך לאחר חימום לא ארוך התחלתי להרגיש ירידה ברגישות, שנבעה ככול הנראה משימוש בחומר רך יחסית ברפידות הבלמים.

שני הדברים שהכי הרשימו אותי ברכיבה בכבישים אלו היו התנהגות המנוע והשלדה. המנוע מצליח למשוך כבר מסל''ד נמוך מאוד בצורה לינארית וברגע שהמנוע מטפס לאזור 6,000 סל''ד הוא מתחיל ליצר משיכה חזקה מאוד, אך נשלטת היטב ולא מפתיעה. בזכות כך, ניתן להיכנס לפניות בצורה רגועה, ללא הורדות הילוכים מוגזמת וליהנות מהמשיכה הנשלטת והאחידה של המנוע ביציאה מהפניה. לאחר כמה עשרות פניות התקבל אצלי הרושם שמספיק להטות את הראש, או להוציא מעט את הברך והאופנוע כבר נכנס למצב הטיה ויחד עם השמירה על הקו תוך כדי ביצוע הפניה, הרי לכם שותף אידאלי לרכיבה בכבישים מפותלים.

באחת הנסיעות עם מורכב מאחור, תוך זמן קצר התחלתי לשמוע תלונות על העדר ידיות אחיזה ומבנה מושב לא נוח. אין ספק שמתכנני ה-GSX S750 צריכים לקחת בחשבון שאופנוע שכזה הוא לא אופנוע ספורט שמיועד למסלול ולכן גם הנוחות עבור הרוכב הנוסף היא דבר חשוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סוזוקי GSX S750 - מבחן דרכים. ניר בן טובים
ברכיבה זורמת וחלקה אפשר להפיק ממנו הנאה, לכל מה שמעבר לזה הוא מתגלה כרך מדי/ניר בן טובים

סיכום

ה-GSX S750 הוא אופנוע שמצליח לשלב בין ביצועי קו ישר של אופנוע ספורט לבין בטיחות, נוחות ותפעול מוצלח. בקיצור, אופנוע נכון מאוד. לא זכור לי אופנוע אחר עם הספק שכזה שניתן לרכוב עליו בכזאת קלות, גם בתוך העיר, ולהוציא ממנו ביצועים שכאלו מבלי להרגיש מאוימים. הצליל הבוקע ממערכת הפליטה המקורית והאופן שבו המנוע מטפס בסל''ד יחד עם ההיגוי הזריז גורמים לרוכב להתרגש וליהנות ברכיבה מהירה ויחד עם זאת, העדר הרעידות ותנוחת הרכיבה הנוחה מאפשרים שימוש ממושך גם בתור כלי תחבורה יום יומי.

אין ספק שהשימוש הנרחב באלקטרוניקה במנוע, ובשלל מערכות הבטיחות כגון בקרת ההחלקה ומניעת נעילת הגלגלים בבלימה - מורגש היטב ברכיבה ומאפשר גם לפחות מנוסים ליהנות מאופנוע שכזה. מחירו של ה-GSX S750 על הכביש הוא 70,000 שקלים וזה ממקם אותו באותה רמת המחירים של המתחרים העיקריים שלו – קוואסאקי Z900 וימאהה MT09. לזכותו של ה-GSX S750 עומדות שלל מערכות הבטיחות שחלקן לא קיים אצל המתחרים והאמינות שמאפיינת את מנועי סוזוקי מזה שנים רבות. רוכבים רבים ומגוונים יוכלו למצוא בסוזוקי GSX S750 אופנוע לשימוש ככלי תחבורה וגם שותף נאמן לרכיבות פאן בכבישים הנכונים.

סוזוקי GSX S750 - מבחן דרכים. ניר בן טובים
סוזוקי GSX S750 - מבחן דרכים/ניר בן טובים

טכנולוגיה

המנוע הוא תוצאה של עשרות שנים ודורות רבים של מנועי ארבעה צילינדרים רוחביים ולמרות הדמיון בנפח לדגם ה-R הנוכחי, מידות הקדח והמהלך שונות בכדי להתאים לשימושים השונים של שני הדגמים. המהלך בדגם ה-R קצר יותר והקדח גדול יותר וכך ניתן לעלות לסל''ד גבוה יותר מבלי להעמיס יותר מידי על גל הארכובה והבוכנה ובנוסף להשתמש בשסתומים גדולים יותר. לעומת זאת, בזכות מהלך הבוכנה הארוך יותר בדגם ה-S, המנוע הוא בעל מומנט גבוה יותר בסל''ד הנמוך, בגלל זרוע כוח גדולה יותר הנוצרת בין נקודת החיבור של הטלטל לגל הארכובה לבין ציר הסיבוב שלו.

שימוש במערכת הזנה בעלת שני פרפרים נשלטים על ידי מחשב, מעניקה פעולה חלקה במיוחד של המנוע גם במקרים שבהם הרוכב מתפעל את ידית הגז בצורה אגרסיבית. אותה המערכת דואגת גם להעלאת הסל''ד בתחילת הנסיעה באופן אוטומטי, כדי לסייע ליציאה חלקה ונטולת גמגום מהמקום ומסייעת להשיג התנעה מידית של המנוע.

מערכת בקרת האחיזה ניתנת לכיוון לשלושה מצבי התערבות שונים ובנוסף מצב שבו המערכת מנותקת לחלוטין לטובת מי שרוצה להוציא עשן מהצמיג האחורי. במהלך המבחן העברתי מהר מאוד למצב 1 שבו ההתערבות מינימלית, בכדי ליהנות קצת מזריקות הזנב הקטנות שלו תוך כדי האצה.

על הצד הטכני – סוזוקי GSX S750

מנוע: 4 צילינדרים בשורה, 4 פעימות, 16 שסתומים, קירור מים
נפח מנוע: 749 סמ"ק
הספק: 113כ"ס ב- 10,500 סל"ד
מומנט: 8.3 קג"מ ב-9,000 סל"ד
יחס דחיסה: 12.3:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית
הילוכים: 6 הילוכים

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי הפוך עם אפשרות כיוון עומס קפיץ
מתלה אחורי: מונושוק עם אפשרות כיוון עומס קפיץ
בלם קדמי: דיסקים בקוטר 310 מ"מ, קליפרים רדיאליים, ABS
בלם אחורי: דיסק בקוטר 240 מ"מ, ABS

צמיג קדמי: 120/70-17
צמיג אחורי: 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,455 מ"מ
גובה מושב: 820 מ"מ
משקל רטוב: 213 ק"ג

צריכת דלק מבחן: 19 ק"מ לליטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully