וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים: פיאג'ו בוורלי 350 במבחן ארוך טווח – חודש שני

25.7.2017 / 13:44

החודש כבר הגענו ל-4,600 קילומטרים על הפיאג'ו בוורלי 350, בנוסף לדיווח השגרתי, איך הצלחתי להימנע מתאונה וגם למדתי להעריך את הפנס הקדמי שלו

פיאג'ו בוורלי 350 - מבחן ארוך טווח - חודש שני. ראובן סביו, ניר בן טובים
חודש שני לפיאג'ו בוורלי 350 במערכת/ניר בן טובים, ראובן סביו

אנחנו בנסיעה בהרכבה עם הבן שלי בדרך אליעזר קפלן (הקריה) בתל אביב במגמת ירידה אל הרמזור שבצומת עם דרך בגין, אני מזהה שהרמזור ירוק והנתיב שלי פנוי. מבלי להאיץ אני גולש לעבר הצומת בנתיב הימני וברגע שאנחנו מגיעים בסמוך לקו העצירה מתפרץ מאי התנועה שמימין, רוכב על גבי אופניים חשמליים, שרוכב רק עם יד אחת על הכידון וחותך אותי בנסיעה על מעבר החצייה, כאשר לי יש אור ירוק.

פתאום הרוכב מבחין בי ואולי גם בעובדה שיש לו אור אדום ובולם תוך כדי הורדת רגליים ואיבוד אחיזה של הגלגל הקדמי. מימין אי תנועה עם המון אנשים ואין לי מושג אם בנתיב שמשמאלי יש מכוניות שהאיצו כדי להספיק את הרמזור ולכן בהחלטה אינסטינקטיבית אני מתחיל בבלימת חרום. הבן שלי, שלא הבחין כלל במתרחש, נזרק עלי מאחור ומתנגש בי עם הקסדה, מוריד לי את הראש קדימה ולא מאפשר לי לקחת גוף אחורה בבלימה כפי שאני רגיל לעשות במצבים אלו, בכדי למנוע נעילה של הגלגל הקדמי ולהגביר את הסיכוי להישאר על הגלגלים. רוכב האופניים הספיק בינתיים לייצב את עצמו מבלי לעצור לחלוטין עם שתי הרגליים מקפצות על הכביש, אך הטלפון הנייד שהיה מחובר אליו עם אוזניות, מחליק על הכביש.

מכיוון שהמעבר בין מצב של גז פתוח לבלימה היה מידי ולא אפשר למשקל לעבור לגלגל הקדמי ובזכות כך להגביר את האחיזה, אני מבין שהגלגל הקדמי מתחיל להינעל ושאנחנו הולכים ליפול. פתאום אני מקבל תחושה ביד ימין שהזכירה לי מצבים שבהם איבדתי את הבלמים כתוצאה מחימום יתר, שמתבטאת בכך שהידית לא מעבירה את פקודת הבלימה באופן מדויק אל הבלם. להפתעתי אני מצליח להימנע מנפילה, לבלום עד כדי עצירה ואפילו לברוח מעט שמאלה.

רוכב האופניים נמצא כחצי מטר לפני הגלגל הקדמי שלי ברגע העצירה ומתבונן בי דרך משקפי שמש שחורות לחלוטין. הולכי הרגל הרבים שהמתינו על אי התנועה החלו להפגין התרגשות והפנו אלי מבטי הערכה על הביצוע. כמובן שעוד בטרם הספיק המזלג הקדמי להיפתח בחזרה מבלימת החרום, רוכב האופניים אסף את הנייד ונעלם מהמקום ואני נאלצתי לעצור כי בינתיים האור התחלף.

לאחר שבדקתי שהבן שלי בסדר, התחלתי לחשוב על מה שקרה והבנתי, שאותה תחושת "אי בלימה" שהרגשתי הייתה למעשה מערכת ה-ABS. כמו גם ההבנה שללא מערכת ה-ABS שמנעה את נעילת הגלגל הקדמי בבלימה ואת הנפילה הכמעט ודאית המתלווה לכך, הסיכוי שהיינו מצליחים לצאת מזה כפי שיצאנו היה נמוך מאוד.

ייתכן מאוד, שבזכות הניסיון הרב שצברתי לאחר 35 שנים של רכיבה ובלימה בשטח ללא אחיזה, אם הייתי לבד על הקטנוע, הייתי מצליח להימנע מתאונה ונפילה. בהרכבה המצב שונה לחלוטין והעובדה שהוא נזרק עלי מאחור, מנעה כמעט לחלוטין את ביצוע הפעולות הנדרשות כדאי לצאת ממצבים שכאלו ולכן אסור לי לסמוך רק על הניסיון והמקצועיות שלי. הבוורלי הוא הקטנוע הראשון שנמצא אצלי לפרק זמן ממושך עם מערכת למניעת גלגלים בבלימה ומה שבטוח שאחרי מה שקרה, גם כל הבאים אחריו יהיו עם מערכת שכזאת.

פיאג'ו בוורלי 350 - מבחן ארוך טווח - חודש שני. ראובן סביו, ניר בן טובים
כוכבת החודש - מערכת ה-ABS של הבוורלי/ניר בן טובים, ראובן סביו

הרפתקה לילית

לרוב אני רוכב בכבישים בין עירוניים רק בשעות היום ובשעות החשכה לא יוצא לי לרכב במקומות ללא תאורת רחוב, לכן עד עכשיו לא הזדמן לי לבדוק את מערכת התאורה. לאחרונה רכבתי מספר פעמים בכבישים בין עירוניים המחברים בין מושבים באזור הדרום ובמרביתם לא קיימת תאורה. בנוסף הכבישים באזור מתוחזקים באופן מחפיר ובנוסף לבורות הרבים באספלט, ניתן למצוא על הכביש גם גושי בוץ גדולים שהטרקטורים הרבים שנעים עליהם השאירו והרבה בעלי חיים שלא הצליחו לחצות את הכביש בבטחה. בתנאים אלו הפנס הקדמי הכפול של הבוורלי מספק תאורה מעולה ובכל פעם שמבחינים במשהו חשוד מרחוק מספיק הבהוב באור הגבוה, המתווסף בדרך זו לאור הדרך, בכדי לזהות במה מדובר ולהיערך בהתאם.

צריכת הדלק הממוצעת עדיין נותרה בין 27 ל-28 ק''מ לליטר וזה בהחלט נתון טוב יחסית למהירות הרכיבה ולביצועים הגבוהים. לעיתים ברכיבה בעיר בתנאי חום קיצוניים שמעתי צליל של פקפוק בזמן סגירת ידית הגז בבלימה, שלרוב מעידה על תערובת ענייה. מכיוון שמדובר כאן במערכת ממוחשבת עם חיישנים אין אפשרות לכוון בצורה ידנית את התערובת ולכן הזמנתי תור למוסך לצורך בדיקה של התופעה. בכל מקרה, לא מדובר בתקלה מכיוון שלא נדלקו מנורות בלוח השעונים והבדיקה מסתכמת בחיבור למחשב הבדיקה במוסך לצורך איתור הבעיה, אם בכלל יש.

בחודש הבא אני מתכוון למצוא דרך ולבדוק את יעילותה ונחיצותה של מערכת ה-ASR המיועדת למנוע את החלקת הגלגל האחורי בזמן האצה ואולי להעביר, לצערי, את הבוורלי לחבר מערכת אחר בכדי שגם הוא יחווה את דעתו עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully